مجله

ارتباط بین پودر کلاژن کلاژینو و تناسب اندام

ارتباط بین پودر کلاژن کلاژینو و تناسب اندام

بین سلامت پوست و سطح کلاژن بدن ارتباط کاملاً مستقیم برقرار است و هرچه سطح این پروتئین افت کند بروز چین و چروک و تحلیل عضلات بیش از پیش نمایان خواهد شد.شما با مصرف پودر کلاژینو می‌توانید سطح کلاژن مورد نیاز بدن را تامین نمایید. البته فواید این پودر به اینجا ختم نمی شود و در متن به شرح کامل خواص آن خواهیم پرداخت. در این مقاله از داروخانه آنلاین (داروهلپ) قرار است در باب پودر کلاژینو و فواید آن در تناسب اندام و همچنین تاثیر آن در سایر اعضا صحبت کنیم. این پودر گرفته شده از کلاژن غنی ماهی بوده که توسط معروف ترین برند سازنده کلاژن فرانسوی تولید شده است.

نقش اصلی آن ارتقاء کیفیت پوستی، کنترل وزن، تامین پروتئین و تناسب اندام، کمک به مدیریت وزن و همچنین حفظ سلامت استخوان ‌ها و مفاصل می باشد. جالب است بدانید که این پودر اولین نمونه تولیدی کاملا خالص کلاژن به شکل خوراکی می باشد که به تقویت کلاژن موجود در بدن کمک می کند. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا خواهیم شد.

پودر کلاژینو و نقش کلاژن در بدن

بدن انسان از یک سنی به بعد قادر به تولید کلاژن نیست. طبق مطالعات انجام گرفته در این حوزه، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که در حدود سن 40 سالگی به بعد آنچه که بدن به عنوان کلاژن تولید می کند کمتر از نیاز و مصرف بدن است و در واقع کلاژن تولیدی پاسخگوی نیاز عمومی بدن نیست. حتی در سال‌های آتی بیشتر کلاژن موجود در بدن تحلیل می رود.

بدین منظور شما می بایست برای کلاژن از دست رفته بدن و همچنین تامین آن اقدام به مصرف مکمل های حاوی این ترکیب نمایید.تا مجدد ذخایر بدن تامین گردند. کلاژن یکی از فراوان ترین ترکیب های موجود در بدن محسوب می شود، چرا که در اغلب نواحی بدن مثل پوست، عضله ها، رباط، دستگاه گوارش، غضروف، مو و همچنین تاندون ها یافت می شود و مثل یک چسب عمل می‌نماید که با پیوستگی و انسجام بافت ها ایفای نقش می‌کند.

این پروتئین در واقع تشکیل شده از یک زنجیره طویل آمینو اسید ها است. گستردگی این ترکیب در بدن تا حدی می باشد که میتوان گفت اغلب پروتئین یافت شده در پوست و همچنین نیمی از پروتئین کل بدن را تامین می نماید و این موضوع خود به تنهایی ضرورت حضور آن در بدن را مشخص میکند. به جهت شفاف شدن نقش کلاژن به تفسیر بهتره مزایای حضور آن در بدن می پردازیم.

1- پودر کلاژینو،سلامت پوست و ضد پیری

روند پیری پوست امری اجتناب ناپذیر است چرا که به علت عدم تولید کلاژن پوست طراوت و کشسانی ابتدایی خود را کم کم از دست می دهد و روند پیری آغاز می شود. اما خبر خوب اینجاست که شما میتوانید این روند را به تاخیر بیندازید و یا به عبارتی آثار آن را به حداقل ممکن برسانید.

بین سلامت پوست و سطح کلاژن بدن ارتباط کاملاً مستقیم برقرار است و هرچه سطح این پروتئین افت کند بروز چین و چروک و تحلیل عضلات بیش از پیش نمایان خواهد شد.شما با مصرف پودر کلاژینو می‌توانید سطح کلاژن مورد نیاز بدن را تامین نمایید.

2- پودر کلاژینو، تقویت مفاصل، غضروف و استخوان ها

چین و چروک صورت تنها عوارض افزایش سن نیستند بلکه فرد با تحلیل ماهیچه ها، غضروف ها و بافت همبند نیز درگیر خواهد بود و همگی اینها می‌تواند بر سلامت کلی بدن تاثیر گذار باشد. گلیسین موجود در کلاژن می تواند سلامت بافت های همبند و تناسب اندام را تضمین کند.

هنگامی که فرد دوره میانسالی را طی کند و یا تحت شرایط خاصی مثل انجام ورزش های سنگین قرار گرفته باشد، از آنجایی که مفاصل و رباط های او تحت فشار زیادی قرار گرفتند غضروف ها کم کم از بین می روند و همین باعث می شود تا مفاصل دچار سائیدگی شوند که در نهایت سبب پیدایش التهاب و درد خواهد شد. تنها راه پیشگیری و یا کاهش این علائم استفاده به اندازه کلاژن می باشد تا پروتئین مورد نیاز بدن تامین شده و غضروف ها حفظ شوند.

3- پودر کلاژینو، کنترل وزن

انسان های سده های پیشین نه تنها گوشت حیوانات را مصرف می کردند بلکه استخوان ها و مفاصل نیز جز موارد مصرفی برای آنها محسوب می شد. اما امروزه تنها بخش مصرفی گوشت و ماهیچه هاست و همین سبب عدم تامین کلاژن توسط رژیم غذایی می شود.

هنگامی که کلاژن بدن افت کند فرد مبتلا به بیماری‌هایی چون کولیت اولسراتیو، کرون، نشت روده و همچنین سندروم روده تحریک پذیر می شود. اما در مقابل هنگامی که سطح کلاژن در میزان مطلوبی قرار داشته باشد، کاور درونی دستگاه گوارش در سلامت کامل بوده لذا بدن عملکرد بهتری در مقابل تجزیه چربی و پروتئین انجام خواهد داد و همین موضوع می‌تواند تناسب بهتری را در بدن ایجاد کند.

پودر کلاژینو و نقش کلاژن در بدن

یکی دیگر از فواید مصرف این پودر کنترل وزن و حفظ تناسب اندام است. از آنجایی که این ترکیب یک منبع سرشار از پروتئین محسوب می شود، چنانچه به جای استفاده از غذاهای ناسالم کلاژن را در رژیم غذایی خود قرار دهید، شما می توانید در مدت طولانی تری احساس سیری کنید و کمتر ولع مصرف شیرینی جات، چربی و تنقلات خواهید داشت. پس با انجام این کار نه تنها فعالیت مطلوب دستگاه گوارش را تضمین خواهید کرد بلکه وزن شما در متعادل ترین حالت ممکن قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: راه‌های درمان کنترل وزن چیست؟

4- پودر کلاژینو، خواب بهتر

گلیسین موجود در این پودر که یکی از اصلی ترین موارد موجود در کلاژن است نقش خود را با ارتقاء کیفی عملکرد مغز ایفا می کند. طبق تحقیقات انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مصرف این آمینو اسید در روند کاهش بی خوابی ها موثر خواهد بود، لذا فرد در طول روز سطح بالاتری از هوشیاری را تجربه می کند به علاوه در میزان حافظه فردی نیز بسیار موثر است.

همانطور که میدانید یکی از علل چاقی می تواند کم خوابی و یا بدخوابی باشد و از آنجایی که این ترکیب خواب شما را تنظیم خواهد کرد لذا به شکل غیرمستقیم در روند تناسب اندام تاثیرگذار است.

5- پودر کلاژینو، افزایش عملکرد ورزشکاران

افرادی که دائما در حال انجام ورزش های سنگین هستند نیز همانند میانسالان در معرض خطر تحلیل مفاصل و علائم ناشی از آرتروز هستند لذا همیشه به این افراد مصرف کلاژن توصیه می گردد، چرا که سبب رفع رگ به رگ شدن، ساییدگی های مفاصل و پارگی های رباطی و عضلانی می شود.

هنگامی که ورزشکاران کلاژن را به عنوان مکمل در رژیم غذایی خود قرار دهند علاوه بر تضمین سلامت استخوان ها و مفاصل، می توانند عملکرد ورزشی بهتری را نیز از خود نشان دهند، چرا که کلاژن سبب حفظ بافت ماهیچه و افزایش توده عضلانی در بدن می شود.

بیشتر بخوانید: مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟ چرا؟

6- پودر کلاژینو، سلامت مو و ناخن

برای آنکه مو و ناخن ها در سلامت کامل قرار داشته باشند بدن نیاز به کلاژن + کراتین دارد. افرادی که با مو و ناخن های شکننده درگیر هستند با مصرف مکمل های حاوی کلاژن می توانند شرایط سلامتی مو و ناخن خود را ارتقا دهند.

خواص و ویژگی های پودر کلاژینو در یک نگاه

خواص و ویژگی های پودر کلاژینو در یک نگاه به شرح زیر است:

  • کنترل کننده وزن
  • فاقد چربی و کلسترول های اضافی
  • برگرفته از غضروف های ماهی به شکل ارگانیک و بدون تراریختگی
  • تامین پروتئین و تناسب اندام
  • قابلیت جذب بسیار بالا و سازگار با بدن
  • بدون استفاده از اسانس های اضافی
  • قابلیت انحلال و مصرف با انواع نوشیدنی ها و آبمیوه ها
  • پیشگیری از ایجاد چین و چروک به ویژه در قسمت های هاله دور چشم
  • تامین کننده اسید آمینه های ضروری بدن
  • ارتقاء روند غضروف سازی
  • کمک به مدیریت وزن گیری
  • حفظ سلامت استخوان و مفاصل

برای خرید ساشه کلاژن کلاژینو کلیک کنید.

خواص و ویژگی های پودر کلاژینو در یک نگاه

چگونگی مصرف پودر کلاژینو

به جهت استفاده از پودر کلاژینو ابتدا بسته را پاره کرده و محتویات را درون لیوان بریزید و حال می توانید اسموتی و یا آب میوه مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. توصیه می‌گردد به جهت حل شدن کامل پودر، نوشیدنی هم دمای اتاق استفاده شود(خیلی سرد یا گرم نباشد)

چنانچه مصرف این پودر به جهت افزایش آبرسانی پوست می باشد بهتر است به مدت 8 هفته مصرف گردد و چنانچه به منظور سلامت مفاصل، استخوان ها و تناسب اندام استفاده می شود بهتر است زمان مصرف را تا 12 هفته ادامه دهید. توصیه می شود به منظور ارتقاء جذب پودر کلاژینو در بدن آن را به همراه ویتامین C مصرف کنید. طبق دستور پزشک یا داروساز می توانید به طور روزانه دو الی سه ساشه میل کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف قرص کلاژن گلد

نکات مصرف

دقت داشته باشید که این پودر به عنوان مکمل استفاده میشود و برای درمان بیماری خاصی تجویز نمی گردد. مصرف این پودر را زیر نظر پزشک و یا تجویز دارو ساز شروع نمایید.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ مطالعه کردید بین سلامت پوست و سطح کلاژن بدن ارتباط کاملاً مستقیم برقرار است و هرچه سطح این پروتئین افت کند بروز چین و چروک و تحلیل عضلات بیش از پیش نمایان خواهد شد.شما با مصرف پودر کلاژینو می‌توانید سطح کلاژن مورد نیاز بدن را تامین نمایید و علاوه بر سایر خواص مهم آن به تناسب اندام نیز دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *