مجله, ورزش و بدنسازی

تفاوت ال گلوتامین و کربوهیدرات در چیست؟

تفاوت ال گلوتامین و کربوهیدرات در چیست؟

مکمل های بدنسازی برای اینکه بتوانند نیاز ورزشکاران را به یک سری از مواد مغذی رفع کنند، در تنوع بسیار زیادی به تولید رسیده اند. یک مکمل بدنسازی باید بر اساس نیاز ورزشکار خریداری شود؛ در غیر این صورت برای ورزشکار فایده ای ندارد و ممکن است برای وی نیز مضر باشد. دو مکمل تغذیه ای که از سوی شرکت های سازنده مکمل های بدنسازی به تولید می رسند، مکمل های ال گلوتامین و کربوهیدرات ها می باشند. مکمل ورزشی ال گلوتامین و کربوهیدرات، هر دو برای بهبود شرایط جسمی مورد استفاده قرار می گیرند.

از این رو لازم است که ورزشکاران از این دو مکمل ورزشی استفاده کنند تا بتوانند به تناسب اندام و شرایط جسمی ایده آل خود برسند. اما شاید برخی از افراد ندانند که تفاوت مکمل ال گلوتامین با مکمل بدنسازی در چیست؟ در ادامه این مقاله از داروخانه آنلاین (داروهلپ) با ما همراه باشید تا بیشتر با فواید کربوهیدرات و گلوتامین و کاربرد هر یک از این ترکیبات صحبت کنیم.

مکمل بدنسازی کربوهیدرات چیست؟

کربوهیدرات یکی از مواد غذایی است که به منظور تامین انرژی در بدن، باید مصرف گردد. کربوهیدرات می تواند به صورت روزانه از طریق یک سری از مواد غذایی برای بدن تامین شود؛ اما در صورت نیاز لازم است که مکمل های بدنسازی کربوهیدرات برای تامین کربوهیدرات مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار گیرند. مکمل بدنسازی کربوهیدرات به تنهایی می تواند باعث تامین کربوهیدرات مورد نیاز ورزشکاران شود.

معمولا مکمل بدنسازی حاوی کربوهیدرات به تنهایی نیست. در واقع، ممکن است که مکمل های بدنسازی ترکیبی از کربوهیدرات ها و پروتئین ها باشند که به این نوع مکمل ها، پمپ های بدنسازی می گوییم. مکمل ورزشی کربوهیدرات به منظور افزایش وزن و افزایش انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع، کربوهیدرات در بدن باید وجود داشته باشد تا انرژی مورد نیاز فعالیت های جسمی به درستی تامین شود. در صورتی که میزان کربوهیدرات موجود در بدن کاهش پیدا کرده باشد، انرژی نیز به اندازه کافی تولید نمی شود و بدن به ناچار از پروتئین ها برای تولید انرژی استفاده می کند. این موضوع یکی از مضرات مصرف کم کربوهیدرات ها در بدن است.

بیشتر بخوانید: مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ چرا؟

مکمل بدنسازی کربوهیدرات چیست؟

مکمل بدنسازی ال گلوتامین چیست؟

ال گلوتامین یکی از انواع اسیدهای آمینه موجود در بدن ما انسان ها می باشد. بدن به صورت طبیعی قادر به تولید ال گلوتامین می باشد؛ اما در صورتی که بدنسازان نیاز به مصرف مکمل بدنسازی ال گلوتامین داشته باشند، می توانند این مکمل را به صورت پودری تهیه کنند و به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرند.

مکمل ال گلوتامین برای تامین اسید آمینه ال گلوتامین مورد استفاده قرار می گیرد. این مکمل به واسطه داشتن ترکیبات مختلف و اسید آمینه، می تواند برای افزایش وزن و حجم عضلات استفاده می شود. در واقع، بخش بسیار زیادی از مکمل بدنسازی ال گلوتامین، باعث عضله سازی می شود.

بیشتر بخوانید: چند دلیل برای عدم استفاده از مکمل بدنسازی برای کودکان

اسید آمینه ال گلوتامین باید به صورت طبیعی در بدن وجود داشته باشد. زیرا بخش بسیار زیادی از اسیدهای آمینه موجود در بدن، ال گلوتامین هستند. ال گلوتامین حدود 60 درصد از کل اسیدهای آمینه موجود در سلول ها را تشکیل می دهد. این موضوع نشان می دهد که این اسید آمینه، چقدر برای بدن مفید می باشد.

بررسی تفاوت های میان ال گلوتامین و کربوهیدرات

شاید تا به حال برای شما پیش آمده باشد که بخواهید اقدام به خرید یک مکمل بدنسازی کنید، ولی ندانید که دقیقا کدام مکمل را انتخاب نمایید. مکمل بدنسازی ال گلوتامین و مکمل بدنسازی کربوهیدرات، دو نوع مکمل بدنسازی متفاوت از هم می باشند. در واقع، اصلیت ترکیبات به کار رفته در این دو مکمل بدنسازی متفاوت است و همین موضوع باعث ایجاد تفاوت میان خواص این دو مکمل ورزشی شده است.

در ادامه می خواهیم در رابطه با تفاوت های میان ال گلوتامین و مکمل کربوهیدرات صحبت کنیم تا اگر قصد خرید هر یک از این مکمل ها را داشتید، بتوانید بدون دغدغه این کار را انجام دهید.

  • مکمل بدنسازی ال گلوتامین برای افزایش حجم عضلات مورد استفاده قرار می گیرد و عمدتا تاثیری بر روی وزن افراد ندارد. این در حالی است که مکمل بدنسازی کربوهیدرات بدون اینکه تاثیر مستقیمی بر روی افزایش حجم عضلات داشته باشد، باعث افزایش وزن می شود.
  • مکمل بدنسازی ال گلوتامین باعث تقویت استحکام عضلات نیز می شود. زیرا ال گلوتامین اسید آمینه اصلی تشکیل دهنده عضلات اسکلتی است.
  • مصرف بیش از حد از مکمل بدنسازی کربوهیدرات باعث افزایش وزن و افزایش تجمع چربی در بدن می شود. از این رو نباید مکمل های بدنسازی حاوی کربوهیدرات به صورت روزانه و بیش از مقدار توصیه شده مصرف شوند.
  • مصرف مکمل ال گلوتامین باعث افزایش انرژی در حین ورزش می شود. این انرژی از خستگی عضلات جلوگیری کرده و باعث افزایش برون دهی ورزشی می شود.
  • مکمل بدنسازی ال گلوتامین عمدتا به صورت خالص به تولید رسیده است. اما مکمل های بدنسازی کربوهیدرات به صورت ترکیبی می باشند.
  • نحوه مصرف مکمل بدنسازی ال گلوتامین و کربوهیدرات متفاوت است. بهتر است که افراد مکمل بدنسازی ال گلوتامین را بعد از ورزش و یا صبح ها پس از بیداری مصرف کنند. اما نحوه مصرف مکمل بدنسازی کربوهیدرات متفاوت است. بهتر است که افراد مکمل های بدنسازی حاوی کربوهیدرات را قبل از تمرین های ورزشی مورد استفاده قرار دهند.
  • مکمل بدنسازی ال گلوتامین بیشتر برای افرادی که نیاز به افزایش حجم عضلات دارند، استفاده می شود. اما مکمل ورزشی کربوهیدرات، باعث افزایش وزن می شود. پس مکمل های بدنسازی کربوهیدرات گزینه خوبی برای افرادی که قصد لاغر شدن دارند، نمی باشد. در صورت نیاز می توان از مکمل های بدنسازی جایگزین برای افراد چاق استفاده کرد.

پیشنهاد خرید: خرید کراتین بدنسازی 

بررسی تفاوت های میان ال گلوتامین و کربوهیدرات

سخن آخر

در این مقاله از مجله داروهلپ سعی کردیم در رابطه با تفاوت های میان ال گلوتامین و کربوهیدرات صحبت کنیم. به طور کلی، مصرف هر یک از این مکمل ها برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است؛ اما لازم است که افراد بر اساس هدف و ایده مورد نظر خودشان اقدام به خرید مکمل های بدنسازی نمایند. در صورتی که قصد افزایش وزن و چاق شدن را دارید، توصیه می کنیم که اقدام به خرید مکمل بدنسازی کربوهیدرات کنید. اما اگر به دنبال افزایش حجم عضلات می گردید، مکمل ال گلوتامین برای شما بهترین گزینه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *