مجله

تأثیر کپسول سندروس بر لک‌های سفید در ناخن

تأثیر کپسول سندروس بر لک‌های سفید در ناخن

لوکونیشیا وضعیتی است که در آن خطوط یا نقاط سفید روی انگشتان دست یا پا ظاهر می‌شوند. این یک مشکل بسیار رایج و کاملاً بی ضرر است. بسیاری از بزرگسالان سالم در مقطعی از زندگی خود این لکه ها را دارند، بنابراین ایجاد آنها احتمالاً نشانه یک بیماری جدی پزشکی نیست. کپسول پوست، مو و ناخن سندروس یکی از مکمل های سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به درمان لک های سفید در ناخن کمک مؤثری می کند. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعات جامع و مفیدی در این باره دست یابید.

علل وجود لکه‌های سفید بر روی ناخن

برای برخی افراد، لکه های سفید ممکن است به صورت نقاط ریز خالدار روی ناخن ظاهر شوند. برای دیگران، لکه های سفید ممکن است بزرگتر باشند و در سراسر ناخن کشیده شوند. لکه ها ممکن است یک یا چند ناخن را تحت تاثیر قرار دهند. شایع ترین علت لوکونیشی آسیب به بستر ناخن است. اگر فرد ناخن یا انگشت خود را نیشگون بگیرد یا ضربه بزند، این آسیب ها ممکن است رخ دهد. مانیکور و پدیکور مکرر یا استفاده از ناخن های ژل یا اکریلیک نیز می تواند به بستر ناخن آسیب برساند. چندین علت دیگر ممکن است مسئول لکه های غیرعادی روی ناخن باشد. لکه ها یا نقاط سفید روی ناخن های افراد شایع هستند. مشکلات متعددی می تواند باعث آنها شود. علل احتمالی این مشکل عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک: حساسیت به لاک، براق کننده، سفت کننده یا پاک کننده ناخن ممکن است باعث ایجاد لکه های سفید روی ناخن های فرد شود. استفاده از ناخن های اکریلیک یا ژل نیز می تواند به شدت به ناخن های فرد آسیب برساند و ممکن است باعث ایجاد این لکه های سفید شود.
  • قارچ: یک قارچ ناخن معمولی به نام اونیکومیکوز سطحی سفید می تواند روی ناخن های پا ظاهر شود. اولین علامت عفونت ممکن است چند نقطه سفید کوچک روی ناخن باشد. عفونت می تواند رشد کند و به بستر ناخن گسترش یابد. ناخن های پا ممکن است پوسته پوسته به نظر برسند و سپس ضخیم و شکننده شوند.
  • آسیب به ناخن: آسیب در پایه ناخن می تواند باعث ایجاد لکه ها یا نقاط سفید روی ناخن در حین رشد شود. با این حال، به دلیل زمانی که طول می کشد تا ناخن های فرد رشد کنند، ممکن است افراد آسیب را به خاطر نیاورند. برخی از آسیب ها به مدت چهار هفته یا بیشتر ظاهر نمی شوند. ضربه زدن به انگشت خود با چکش، کوبیدن ناخن به پیشخوان یا میز، مانیکور مکرر نیز ممکن است باعث آسیب شود که منجر به ایجاد این لکه های سفید روی ناخن های فرد می شود. فشار اعمال شده توسط مانیکور ممکن است به بستر ناخن آسیب برساند.
  • کمبود مواد معدنی: اگر افراد کمبود مواد معدنی یا ویتامین خاصی داشته باشند، ممکن است متوجه لکه ها یا نقاط سفید در کنار ناخن های خود شوند. کمبودهایی که بیشتر با این مشکل مرتبط است کمبود روی و کمبود کلسیم است.

بیشتر بخوانید: فواید کلاژن بر ناخن

انواع روش‌های ظاهر شدن لکه‌ها بر روی ناخن

دلایل کمتر رایج برای لکه های سفید روی ناخن عبارتند از: بیماری قلبی، نداشتن سلامتی، نارسایی کلیه، پسوریازیس یا اگزما، پنومونی، مسمومیت با آرسنیک. اگرچه این علل ممکن است، اما بسیار نادر هستند. اگر لکه‌های سفید دائمی روی ناخن‌ های افراد وجود داشته باشد، قبل از اینکه این مسائل جدی ‌تر در نظر گرفته شود، پزشک احتمالاً تعدادی از شرایط دیگر را بررسی خواهد کرد.

لکه های سفید می توانند به روش های مختلفی ظاهر شوند. آنها ممکن است شبیه به نقاط ریز به اندازه یک نقطه قلم، خطوط بزرگتر در سراسر ناخن و یا نقاط منفرد بزرگتر باشند. علت لکه های سفید روی ناخن ممکن است نحوه ظاهر شدن لکه ها را تعیین کند. آسیب ناخن ممکن است باعث ایجاد یک نقطه سفید بزرگ در وسط ناخن شود. یک واکنش آلرژیک ممکن است باعث ایجاد چندین نقطه در سراسر ناخن شود. ظاهر نقاط یا خطوط سفید ممکن است در هر ناخن متفاوت باشد. بسته به علت ایجاد لکه های سفید، افراد ممکن است علائم اضافی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: کلاژن چه تاثیری در رشد ناخن دارد؟

علل وجود لکه‌های سفید بر روی ناخن

مراجعه به پزشک برای تشخصیص علت وجود لکه‌های سفید ناخن

اگر لکه های سفید فرد نادر است و فکر می کند به احتمال زیاد مربوط به آسیب هستند، ممکن است هرگز نیازی به مراجعه به پزشک در مورد این مشکل نداشته باشد. فقط باید مراقب باشد تا از آسیب دیدن جلوگیری کند یا رفتاری را که فکر می کند مسئول آسیب است متوقف کند. اگر متوجه شد که لکه ها پایدار و یا در حال بدتر شدن هستند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به پزشک خود مراجعه کنند. اکثر مسائلی که می توانند باعث ایجاد لکه های سفید شوند به راحتی پس از تشخیص درمان می شوند. در وقت ملاقات، پزشک ناخن‌ها و دست‌ها یا پاهای فرد را بررسی می‌کند. بر اساس مشاهدات خود، آنها ممکن است تشخیص دهند و نسخه ای ارائه دهند.

اگر آنها در مورد تشخیص مطمئن نیستند، ممکن است چندین آزمایش برای از بین بردن علل احتمالی درخواست کنند. این امر مخصوصاً اگر پزشک مشکوک باشد که کمبود ویتامین یا مواد معدنی مسئول ایجاد لکه‌های سفید روی ناخن‌های شما است، صادق است. درمان عارضه بسته به علت لکه های سفید متفاوت است. برای اکثر مردم، لکه های سفید روی ناخن ها چیزی بیش از یک نقطه آزاردهنده نیست. آنها به ندرت نشانه ای از مشکلات بزرگتر هستند و اکثر آنها بدون درمان خود به خود ناپدید می شوند.

برای خرید محلول استحکام بخش ناخن هیدرودرم کلیک کنید.

درمان لکه‌های سفید ناخن با مکمل کپسول پوست، مو و ناخن سندروس

حال اگر افراد متوجه لکه ها شده اند و مضطرب هستند، جای هیچ گونه نگرانی نیست. این افراد می توانند با استفاده از مکمل کپسول پوست، مو و ناخن سندروس که از گروه پوست و مو و ناخن می باشد، برای درمان اختلالات مورد نظر استفاده کنند. افراد با مصرف روزانه 1 عدد از کپسول مورد نظر با یک لیوان آب و مطابق با دستورالعمل های پزشک مورد نظر می توانند به درمان لک های سفید در ناخن کمک کنند. افراد باید در نظر داشته باشند که استفاده از محصول مورد نظر را با دو ساعت فاصله زمانی از فرآورده های حاوی فیبرهای غذایی، لبنیات، سبوس، فسفات، کافئین و کلسیم مصرف کنند.

بنابراین، مکمل مورد نظر یکی از مهم ترین محصولات مورد استفاده عموم افراد به ویژه بانوان می باشد که به خاطر دارا بودن مواد معدنی و مولتی ویتامین های بسیار مؤثر نقش مهمی در کمک به تقویت پوست و مو و از بین بردن اختلالات موجود در ناخن از قبیل لک های سفید در ناخن، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامتی و کمک به انعطاف پذیری استخوان ها و جلوگیری از پوکی آن ها و نیز کمک به تقویت و استحکام دندان ها نقش مؤثری را بر عهده دارد و بدین ترتیب از فرآیند پیری زودرس در فرد جلوگیری کرده و منجر به تقویت جوانی فرد می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین راه تقویت ناخن با مکمل ریجن دایت اسی

ترکیبات مکمل کپسول پوست، مو و ناخن سندروس

از مهم ترین ترکیب های تشکیل دهنده مکمل موردنیاز می توان به زینک (15 میلی گرم)، ویتامین A (IU3000)، ویتامین D(IU400)، ویتامین C (100 میلی گرم)، ویتامین E (IU 30)، سلنیوم (70 میلی گرم)، مس (2 میلی گرم) و از دیگر ترکیبات موجود در مکمل مورد نظر می توان به سلنیوم، عصاره هسته انگور، عصاره چای سبز و آلفا لیپوئیک اسید و ال لوسین اشاره کرد.

برای خرید کپسول پوست مو و ناخن سندروس کلیک کنید.

عوارض مکمل کپسول پوست، مو و ناخن سندروس

عوارض مکمل کپسول پوست، مو و ناخن سندروس

از عوارض استفاده از محصول مورد نظر می توان به بروز مشکلات گوارشی اشاره کرد، بنابراین، بهتر است که افراد مکمل مورد نظر را بعد از غذا مصرف نمایند. حال برخی از افراد باید در استفاده از داروی مورد نظر احتیاط کنند که از جمله این افراد می توان به زنان شیرده و باردار و یا افرادی که دارای بیماری های خاصی هستند و یا از داروهای خاصی استفاده می کنند اشاره کرد، این افراد باید قبل از استفاده از داروی موردنظر با پزشک خود مشورت کنند.

استفاده از کپسول پوست و مو و ناخن سندروس برای کودکان مجاز نمی باشد. هم چنین افرادی که به مواد تشکیل دهنده داروی مورد بررسی حساسیت دارند باید از مصرف آن خودداری کنند. در صورتی که افراد قصد انجام عمل جراحی داشته باشند، بایستی دو هفته قبل از عمل جراحی، مصرف این دارو را قطع کنند.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ مطالعه کردید کپسول پوست، مو و ناخن سندروس یکی از مکمل های سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به درمان لک های سفید در ناخن کمک مؤثری می کند. به علاوه شما می‌توانید با خرید و مصرف انواع مکمل دارویی – غذایی‎ به تقویت و استحکام ناخن‌های خود کمک کنید.

1 دیدگاه در “تأثیر کپسول سندروس بر لک‌های سفید در ناخن

  1. شکیلا گفت:

    مکمل خیلی خوبیه بخصوص برای ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *