مجله

همه چیز درباره‌ی یونی زینک

همه چیز درباره‌ی یونی زینک

یونی زینک یک مکمل دارویی – غذایی دارای روی و ویتامین های گروه ب و سی می باشد. روی یکی از مواد معدنی مهم در بدن است که وجود آن برای عملکردهای جسمی لازم می باشد. انجام خون رسانی، کلاژن سازی، بهبود زخم ها، رویش موها و بسیاری دیگر از موارد رابطه مستقیمی با وجود روی در بدن دارد. مکمل یونی زینک روی مورد نظر و لازم برای بدن را تامین می نماید. وجود ویتامین های مختلف به همراه روی در این مکمل کمک بزرگی را به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می نماید. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعاتی جامع و جذاب در این باره دست یابید.

یونی زینک چیست؟

مکمل‎ یونی زینک دارای بیوتین، زینک سولفات، فولیک اسید، گروه ویتامین های ب، ویتامین سی و کلسیم می باشد. تمام موارد برای رشد و سلامت موها لازم و ضروری است. در صورتی که فردی دارای کمبود هر یک از موارد ذکر شده باشد قطعا دچار مشکلات ریزش و سلامت مو می گردد. مصرف یونی زینک سبب می شود تا کمبودهای ناشی از این مواد در بدن از بین رفته و فرد مواد لازم را از رژیم غذایی خود دریافت نماید.

وجود این مکمل ها در بدن سبب افزایش سیستم ایمنی بدن نیز می گردد. در صورتی که ویتامین های ب و سی در بدن کم باشند، قدرت سیستم ایمنی بدن کمتر خواهد بود. با مصرف این مکمل شما بدن خود را در برابر انواع بیماری ها ایمن سازی می نمایید. یونی زینک حتما باید توسط پزشک تجویز شود. مصرف خودسرانه آن می تواند عوارضی برای بدن داشته باشد. بهتر است قبل از مصرف هر دارو و مکملی با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. با انجام یک آزمایش و چکاپ می توانید به کمبودهای بدن خود پی ببرید.

بیشتر بخوانید: تأثیر کلاژن بر رشد مو را بیشتر بدانیم!

یونی زینک مکمل رشد مو

این مکمل مفید سبب رشد و تقویت موها می گردد. اغلب افرادی که دارای ریزش مو هستند از این مکمل برای درمان خود استفاده می نمایند. یکی از مهم ترین موارد برای داشتن موهای زیبا و پرپشت وجود خون رسانی مناسب به فولیکول مو می باشد. در افرادی که خون رسانی به خوبی انجام نشود، ریزش و کند شدن رشد مو مشاهده خواهد شد. برای مقابله با این مسئله می توانید از یونی زینک استفاده نمایید. این مکمل مو با داشتن اسید فولیک سبب تحریک فولیکول مو و خون رسانی مناسب به سلول های پوستی می شود.

ویتامین ب12 از جمله موارد بسیار مهم برای سلامت موها می باشد. در صورت وجود کمبود این ویتامین شما موهایی زیبا و درخشان نخواهید داشت. یونی زینک دارای 15 میکرو گرم ویتامین ب12 می باشد که باعث سلامت و درخشان دیده شدن موها می گردد. این ویتامین علاوه بر موثر بودن در رشد مو برای پوست و ناخن نیز مفید می باشد. ویتامین ب12 به ساخته شدن گلبول های قرمز کمک می کند و همین موضوع سبب می شود تا خون رسانی بهتری به سلول ها انجام گردد. اگر مقدار این ویتامین در بدن کم باشد می توانید به وسیله ی مکمل ها آن را افزایش دهید.

یونی زینک مکمل رشد مو

عوارض یونی زینک

معمولا اغلب مکمل ها برای بدن بی ضرر بوده و عارضه ی جدی را در بدن ایجاد نمی کنند. مکمل یونی زینک نیز مانند سایر مکمل ها بی خطر است اما توصیه می شود مصرف آن را حتما با تجویز و مشورت پزشک متخصص انجام دهید. برخی از افراد دارای بیماری های خاصی هستند که استفاده مکمل می تواند برای آن ها خطر ساز باشد. در صورتی که دارای بیماری خاصی هستید حتما باید قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت نمایید و خودسرانه این دارو را مصرف نکنید.

سردرد و سرگیجه یکی از شایع ترین عوارض این مکمل می باشد. ویتامین های ب و سی موجود در این مکمل محلول در آب هستند و هرگز در بدن ذخیره نمی شوند. این موضوع بدین معنی است که اگر شما مقدار ویتامین بیشتری را مصرف نمایید توسط ادرار شما دفع خواهد شد. اما نکته ی مهم وجود روی در این مکمل است. اگر سطح و میزان روی در بدن بیش از اندازه طبیعی باشد فرد دچار سردرد و سرگیجه خواهد شد. بنابراین اگر بعد از مصرف مکمل یونی زینک احساس سردرد و سرگیجه کردید حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

اسهال و دل پیچه نیز یکی از عوارض دیده شده در این مکمل می باشد. گاه وجود ویتامین ها در مکمل یونی زینک می تواند موجب اسهال و دل درد در فرد شود. افرادی نیز به استفاده از این مکمل حساسیت دارند و در هنگام استفاده دچار مشکلات گوارشی می شوند. در صورتی که چنین علائمی را مشاهده نمودید بلافاصله مصرف مکمل را قطع کرده و حال خود را برای پزشک توضیح دهید. ممکن است پزشک سایر مکمل ها را برای شما تجویز نماید. توصیه می شود این مکمل را با سایر داروها مصرف نکنید.

بیشتر بخوانید: جادوی هیرویت در رشد مو چگونه است؟

تداخل های دارویی مکمل یونی زینک

تداخل دارویی به معنی این است که مصرف این دارو به همراه داروهای دیگر می تواند منجر به مشکلاتی در بدن شود. هر قرص و مکملی دارای تداخل دارویی خاص خود می باشد. توجه به این نکته بسیار مهم بوده و حتما باید در هنگام مصرف مکمل این موضوع را در نظر داشت. در صورتی که دارویی به همراه سایر داروها مصرف گردد ممکن است مشکلات بزرگی برای سیستم گوارش و یا سایر اعضای بدن به وجود آید. حتما باید قبل از مصرف دارو به تداخل دارویی آن توجه نمایید. معمولا تمام داروها در بروشور خود نکات مهم درباره ی تداخل دارویی را دارند.

انواع آنتی بیوتیک ها نباید با مکمل یونی زینک مصرف شوند. اگر عفونتی در بدن خود دارید که مجبور به استفاده آنتی بیوتیک می باشید بهتر است از این مکمل استفاده نکنید. انواع بیس فوسفونات ها نیز نباید به همراه این مکمل استفاده شوند. در صورتی که دارای بیماری صرع هستید و دارویی برای این مشکل استفاده می کنید نیز نباید از این مکمل مصرف نمایید. لوودوپا و سیس پلاتین هم از تداخل دارویی این مکمل می باشد. در صورتی که هر یک از داروها را مصرف می کنید باید برای مصرف یونی زینک با پزشک خود مشورت نمایید.

برای خرید قرص یونی زینک لیبرتی سوییس 60 عددی کلیک کنید.

نکات مهم درباره ی مکمل یونی زینک

نکات مهم درباره ی مکمل یونی زینک

زمان و مقدار مصرف مکمل ها از جمله موارد بسیار مهم می باشد. مقدار مناسب مصرف مکمل روزانه یک قرص می باشد که در مواقعی این موضوع می تواند متفاوت باشد. البته در مواردی پزشک بر طبق میزان نیاز بیمار ممکن است مصرف روزانه بیش از یک قرص را به بیمار تجویز نماید. اما به صورت عادی توصیه می شود روزانه یک قرص مکمل یونی زینک را مصرف نمایید. اگر فاصله ی مصرف مکمل را زیاد کنید هم ممکن است تاثیر مفیدی برای بدن نداشته باشد. برخی از افراد به اشتباه این تصور را دارند که با چند روز مصرف مکمل می توانند کمبودهای بدن خود را جبران نمایند.

زمان مصرف یونی زینک معمولا بعد و یا در حین غذا خوردن می باشد. در صورتی که قرص مکمل خود را با معده ی خالی مصرف کنید ممکن است دچار انواع بیماری های گوارشی شوید. ورود قرص و هر نوع دارویی به معده ی خالی سبب آسیب به بافت آن می شود. بهترین زمان برای مصرف مکمل یونی زینک بعد از غذا و یا وسط غذا می باشد. در این صورت جذب مواد مغذی موجود در مکمل نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کلاژن تراپی مو چیست؟

سخن آخر

علاوه بر نکاتی که در این مطلب از مجله داروهلپ گفته شد حتما مکمل یونی زینک را با یک لیوان آب میل فرمایید. متاسفانه برخی از افراد به اشتباه داروی خود را با سایر نوشیدنی ها مصرف می کنند که این کار می تواند علاوه بر بی اثر کردن دارو، صدمات زیادی را به سیستم گوارش وارد نماید. برخی قرص خود را به همراه چای مصرف می کنند.

چای یک نوشیدنی گرم است که نوشیدن آن به همراه هیچ دارویی مناسب نمی باشد. انواع آبمیوه ها و شیر نیز نباید به همراه مکمل مصرف شوند. مقدار آب نیز حتما باید یک لیوان باشد. در صورتی که قرص خود را با مقدار بسیار کمی آب میل می کنید باید نگران عوارض بعد آن باشید. در اغلب شرایط استفاده نامناسب از دارو می تواند آسیب بسیار زیادی را به دستگاه گوارش و معده وارد نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *