مجله, ورزش و بدنسازی

ساشه کلاژن گلد چه کاربردی دارد؟

ساشه کلاژن گلد چه کاربردی دارد؟

امروزه بسیاری از افراد به دنبال مصرف مکمل های تغذیه ای حاوی کلاژن می باشند. کلاژن یک پروتئین ضروری برای بدن محسوب می شود که خواص زیادی دارد و در بافت های مختلف نیز وجود دارد. برخی از مکمل های تغذیه ای به صورت تخصصی حاوی کلاژن می باشند. ساشه کلاژن گلد از جمله این مکمل های تغذیه ای است که با داشتن کیفیت بالا، کلاژن مورد نیاز بدن را تامین می کند.

به هر حال برای مصرف ساشه کلاژن گلد، افراد باید بدانند که این ساشه دارای چه فوایدی است و چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه این مقاله از داروخانه آنلاین (داروهلپ) قصد داریم کاربردهای ساشه کلاژن گلد را ذکر کنیم تا بیشتر با این ساشه آشنا شوید.

با کلاژن آشنا هستید؟!

کلاژن یک پروتئین موثر در بدن محسوب می شود که در بافت های مختلفی وجود دارد. کلاژن به نام فیبرهای کلاژنی نیز در بدن شناخته می شوند. در کنار کلاژن فیبرهای دیگری به نام فیبرهای الاستین وجود دارند که وظایف خاصی برعهده دارند. فیبرهای کلاژن باعث افزایش استحکام بافت ها می شوند. ولی فیبرهای الاستین برای حفظ انعطاف پذیری بافت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

در اثر افزایش سن، میزان کلاژن در پوست و دیگر ارگان های بدن کاهش پیدا می کند. این موضوع باعث می شود که تعادل میان فیبرهای الاستین و فیبرهای کلاژن کاهش پیدا کند و بدن با عارضه های خاصی مواجه شود. این پروتئین به صورت طبیعی در بدن تولید شده و معمولا در اثر افزایش سن (سنین بالای 20 سال) میزان کلاژن در بدن کم کم کاهش پیدا می کند. 

بیشتر بخوانید: تأثیر کلاژن بر رشد مو را بیشتر بدانیم

ساشه کلاژن گلد؛ ساشه ای برای تامین کلاژن مورد نیاز بدن

پروتئین کلاژن یک پروتئین ضروری برای بدن به شمار می رود که خواص زیادی دارد و باعث بهبود عملکرد ارگان های مختلف بدن می گردد. در صورتی که میزان کلاژن در بدن کاهش پیدا کند، می توان اقدام به مصرف ساشه های حاوی کلاژن نمود.

ساشه کلاژن گلد برای تامین کلاژن مورد نیاز بدن استفاده می شود. زیرا این ساشه حاوی میزان زیادی کلاژن هیدرولیز شده بوده که برای بدن فواید زیادی دارند. لازم به توضیح است که پروتئین موجود در این ساشه از نوع 1 و از نوع 3 می باشد. این دو نوع کلاژن، بیشتر برای تقویت استحکام پوست مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، ساشه کلاژن گلد یک ساشه تخصصی برای حفظ سلامت پوست شناخته می شود. ولی به هر حال مصرف این ساشه برای بهبود علائم و مشکلات مختلف بدن که در اثر کمبود کلاژن به وجود آمده اند، توصیه می شود.

برای خرید ساشه کلاژن گلد کلیک کنید.

ساشه کلاژن گلد؛ ساشه ای برای تامین کلاژن مورد نیاز بدن

محتویات ساشه کلاژن گلد چیست؟

مکمل های تغذیه ای موجود در بازار که حاوی کلاژن می باشند، به چند دسته تقسیم بندی می شوند. برخی از این مکمل های تغذیه ای فقط حاوی کلاژن هستند. این مکمل ها تخصصی تر و خاص تر می باشند. ولی برخی از مکمل های تغذیه ای، حاوی ترکیبات بیشتر از کلاژن می باشند.

ساشه کلاژن گلد از جمله مکمل های تغذیه ای است که علاوه بر داشتن پروتئین کلاژن، حاوی هیالورونیک اسید و همچنین، ویتامین سی می باشد. این سه ترکیب در کنار هم باعث بهبود سلامت پوست، مو و ناخن ها می باشند. به همین خاطر، ساشه کلاژن گلد در بهبود عملکرد پوست و مو و ناخن ها نقش بسیار موثری را ایفا می کند. در ادامه تک تک ترکیبات موجود در این ساشه را ذکر می کنیم و خواص آن ها را نیز به شما توضیح می دهیم.

1- ویتامین سی

ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب و آنتی اکسیدان است. ترکیبات آنتی اکسیدانی نقش بسیار موثری در حفظ جوانی پوست دارند و می توانند از پیری پوست جلوگیری کنند. ویتامین سی در روشن کردن پوست نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

این ویتامین و هیالورونیک اسید، هر دو ضد التهاب هستند. به همین خاطر می توانند التهاب های پوستی را کاهش دهند و باعث درمان مشکلات پوستی گردند. مصرف این دو ترکیب باعث کلاژن سازی بیشتر در پوست شده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف قرص کلاژن گلد

2- هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک ماده ضروری برای پوست به شمار می رود. البته این ماده به صورت طبیعی در پوست وجود دارد و عمدتا نیازی به مصرف آن نیست. هیالورونیک اسید برای حفظ رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر، مصرف خوراکی یا موضعی آن برای رفع خشکی پوست بسیار توصیه می شود.

هیالورونیک اسید نقش بسیار موثری در افزایش تولید کلاژن در پوست دارد. این ماده می تواند خاصیت ارتجاعی و الاستیسیته پوست را افزایش دهد و باعث بهبود ترمیم زخم ها شود. مصرف هیالورونیک اسید باعث جوانی و شادابی و زیبایی پوست می گردد.

3- کلاژن هیدرولیز شده

 کلاژن هیدرولیز شده نوع 1 و نوع 3 موجود در ساشه کلاژن گلد، باعث بهبود عملکرد پوست می شوند. این دو نوع کلاژن، ابتدا استحکام پوست را افزایش می دهند. سپس، چروک های پوستی را رفع می کنند و در نهایت باعث کاهش عمق چروک های پوستی می گردند.

بیشتر بخوانید: فواید کلاژن بر ناخن

نحوه مصرف این ساشه چگونه است؟

ساشه کلاژن گلد برای حفظ سلامت پوست و مو و ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی می توان شاهد بهبود عملکرد پوست و مو و ناخن ها بود که این ساشه را به صورت منظم و اصولی مصرف کرد. ساشه کلاژن گلد، باید به صورت محلول در آب و یا مواد غذایی دیگر استفاده شود. روزانه می توانید 1 عدد از این ساشه را در 300 میلی لیتر آب حل کنید و میل نمایید. البته می توانید به جای 300 میلی لیتر آب، از نوشیدنی دلخواه، سوپ و یا مواد دیگری استفاده کنید. ولی قبل از حل شدن کامل محتویات ساشه آن را میل نکنید.

بعد از اینکه محتویات ساشه کلاژن گلد، کاملا در آب یا نوشیدنی دلخواه شما حل شدند، می بایست بلافاصله آن را مصرف کنید. برای مشاهده اثربخشی این ساشه، باید حداقل به مدت 4 هفته الی 12 هفته از این ساشه استفاده کنید.

فواید مصرف ساشه کلاژن گلد برای بدن

فواید مصرف ساشه کلاژن گلد برای بدن

ساشه کلاژن گلد فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. البته با توجه به اینکه این ساشه دارای کلاژن نوع یک و کلاژن نوع سه می باشد، بیشترین اثربخشی خود را بر روی پوست، مو و ناخن ها می گذارد. از جمله فواید مصرف و کاربردهای ساشه کلاژن گلد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- افزایش استحکام پوست

کلاژن می تواند استحکام پوست را افزایش دهد. به همین خاطر ساشه کلاژن گلد، در افزایش استحکام پوست موثر بوده و در رفع شل شدگی و افتادگی پوست موثر می باشد. افرادی که به صورت منظم از این ساشه استفاده می کنند، شاهد سفتی بیشتر پوست خودشان می باشند.

بیشتر بخوانید: عوارض ناشی از مصرف قرص کلاژن گلد

2- پیشگیری از چین و چروک های پوستی

این ساشه با افزایش استحکام پوست، از افتادگی پوست جلوگیری می کند. به همین خاطر، چین و چروک های پوستی کمتر پدیدار می شوند. ویتامین سی نیز با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از پیری زودرس پوست جلوگیری خواهد کرد.

3- درمان چروک های عمیق پوست

چروک های عمیق پوستی با کمک به مصرف کلاژن درمان می شوند. مصرف ساشه کلاژن گلد، ابتدا عمق چروک های پوستی را کاهش می دهد و سپس می تواند باعث محو کردن چروک های پوستی گردد. بدیهی است که هر چه عمق چروک ها بیشتر باشد، باید مدت زمان بیشتری از این ساشه استفاده کرد.

4- افزایش رطوبت و نرمی پوست دست و صورت

رطوبت و نرمی پوست دست و صورت، باید با کمک ساشه کلاژن گلد تامین شوند. زیرا این ساشه حاوی هیالورونیک اسید بوده و هیالورونیک اسید نقش موثری را در حفظ رطوبت و نرمی پوست ایفا می کند.

5- افزایش رشد ناخن ها

کلاژن می تواند باعث تحریک رشد ناخن ها شود. افرادی که روند کندی را برای رشد ناخن های خود تجربه می کنند، می توانند از ساشه کلاژن برای رفع این مشکل استفاده کنند.

6- جلوگیری از شکنندگی ناخن ها

ساشه کلاژن گلد، نقش بسیار موثری در کاهش شکنندگی ناخن ها دارد. زیرا کلاژن به کار رفته در این ساشه، استحکام ناخن ها را افزایش می دهد. بنابراین، اگر ناخن های شکننده ای دارید، می توانید از این ساشه برای رفع این مشکل استفاده کنید.

7- افزایش ضخامت موها

کلاژن موجود در ساشه کلاژن گلد، می تواند ضخامت هر یک از تارهای مو را افزایش دهد. به همین خاطر، اگر دارای موهای نازک و ضعیفی هستید، می توانید بعد از مصرف این ساشه، شاهد افزایش ضخامت تارهای مو خود باشید. ویتامین سی نیز با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از موها محافظت می کند.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ مطالعه کردید ساشه کلاژن گلد برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه شما می‌توانید با خرید و مصرف انواع محصولات مراقبت از پوست، مو و ناخن سلامتی و طراوت را به پوست و موی خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *