مجله

چه زمان برای تقویت موها از کلاژن استفاده کنیم؟

چه زمان برای تقویت موها از کلاژن استفاده کنیم؟

امروزه یکی از مهمترین مکمل و محصولاتی که برای بهبود و تقویت موهای افراد و جلوگیری از ریزش و سفیدی آنها استفاده می شود پودر کلاژن است که باید روزانه یک الی سه ساشه را در مایعات مختلف اعم از آب، چای، آبمیوه، شیر و یا هر نوع مایع دیگر ریخته و مصرف کرد. ماده تشکیل دهنده این نوع پودر، پروتئین می باشد که به طور طبیعی در بدن تولید می شود ولی با افزایش سن افراد، میزان کلاژن موجود در بدن کاهش یافته و در نتیجه منجر به ریزش مو و سفیدی و نازک شدن موی افراد می شود. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعات جامع و جذابی در این باره دست یابید.

چگونه موهایی زیبا و پرپشت داشته باشیم؟

امروزه بسیاری از افراد به ویژه خانم ها به دنبال زیبایی و یافتن راه و روش هایی برای رسیدن به آن هستند. یکی از زیبایی هایی که مورد توجه بسیاری از خانم ها می­باشد، این است که موی لطیف و ضخیمی داشته باشند. از طرفی، بسیاری از افراد دیگر، علاوه بر دنبال کردن روش هایی برای ایجاد زیبایی پوست، به دنبال روش هایی هستند که مشکلات و عوارض موجود در موهای خود از قبیل ریزش مو و سفیدی آن را به حداقل رسانده و به تقویت بهتر و مؤثرتر موهای خود کمک کنند. مراجعه به مراکز تخصصی پوست و مو، یکی از گزینه های انتخابی این چنین افراد می باشد.

 اگرچه ممکن است افراد با مراجعه به یک مرکز تخصصی پوست و مو، هزینه های زیادی را صرف ویزیت پزشک موردنظر و خرید داروهای تجویز شده توسط پزشک کند (هزینه داروهای مو معمولاً آزاد حساب می شوند)، ولی با این اوصاف ممکن است که نتوانند نتیجه مدنظر خود را از پزشک موردنظر و داروهای تجویزی وی بگیرند، یا گهگاهی نیز ممکن است داروهای خریداری شده چندان کارایی نداشته و ریزش و سفیدی موی فرد را بیشتر کند. با این وجود، فرد علاوه بر صرف وقت بسیار برای حضور در مرکز پوست و مو، هزینه های هنگفتی نیز خرج کرده است.

از طرفی ممکن است پزشک دارویی را تجویز کند که حاوی کلاژن بوده و فرد بدون گذراندن وقت و صرف هزینه های بسیار زیاد، می تواند خود از داروخانه ها تهیه کند. با توضیحاتی که ارائه شد، نتیجه مورد نظر حاصل می شود که باید افراد به دنبال استفاده از مکمل ها برای کسب زیبایی و تقویت موهای خود باشند. یکی از مهمترین این مکمل ها که حاوی مقدار زیادی پروتئین است، کلاژن است. این مکمل که به صورت پودر مصرف می شود، اولین پودر خوراکی و وارداتی از کشور فرانسه است.

بیشتر بخوانید: دلایل استفاده از ساشه کلاژینو

مکمل کلاژن چگونه بر تقویت مو اثر می‌گذارد؟

از مهمترین خاصیت این پودر این است که در انواع نوشیدنی ها از قبیل آب میوه، چای، شیر، آب و حتی ماست قابل حل می­باشد زمانی که افراد مصرف این پودر را به طور مداوم ادامه دهند نه تنها به تقویت و اثربخشی موهای خود کمک می کنند، بلکه منجر به استحکام استخوان ها و شادابی و تقویت پوست بدن نیز کمک می کنند.

با بالا رفتن سن افراد، موهای آنها شروع به سفید شدن و یا ریزش می کند. بدین صورت است که میزان استحکام و تقویت خود را از دست می دهند. در این گونه موارد، اگرچه افراد دوست دارند که موهای سالم و شفافی داشته باشند، اما دو عامل سن و ژنتیک را نمی توانند تغییر دهند. در اینجا مهمترین اقدامی که می توانند انجام دهند این است که رژیم غذایی مناسبی را برای خود در نظر بگیرند که به رشد و تقویت سریع موها کمک کند. تحقیقات نشان داده اند که رشد سریع موها و تقویت آنها، به عوامی از قبیل سن، سلامت، ژنتیک و رژیم غذایی بستگی دارد.

مکمل کلاژن چگونه بر تقویت مو اثر می‌گذارد؟

بنابراین زمانی که افراد از یک رژیم غذایی استفاده کنند که به اندازه کافی مواد مغذی در آن وجود نداشته باشد، موجب ریزش موهای آنها می شود. در عوض داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی متعادل می تواند به رشد موهای فرد کمک کرده به ویژه زمانی که فرد دارای ریزش موی شدیدی است. در اینجا، فرد می تواند از کلاژن به عنوان یک مکمل غذایی مهم برای بدن حاوی مقدار زیادی پروتئین و بیوتین است، استفاده کند. چرا که دو ترکیب ذکر شده موجود در کلاژن یعنی پروتئین و بیوتین، موجب تقویت و رشد موها می شود. از طرفی دیگر، از آنجایی که فولیکول های مو از پروتئین ساخته می شوند، در نتیجه کمبود پروتئین در رژیم غذایی فرد منجر به ریزش مو می شود.

بیشتر بخوانید: کلاژن تراپی مو چیست؟

ترکیبات مکمل کلاژن

 کلاژن همچنین به خاطر دارا بودن ترکیب ویتامین C، خاصیتی آنتی اکسیدانی داشته و آنتی اکسیدانی قوی به حساب می آید که می تواند به محافظت از فولیکول های مو در برابر آسیب مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد کمک کند. مولکول های موردنظر به طور طبیعی در بدن افراد و محیط وجود دارند. به منظور جلوگیری از شکستگی و شکننده بودن موها، بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند که حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد که به رشد و تقویت موها کمک می کند. همچنین تحقیقات نشان می دهند که زمانی که آهن موجود در بدن فرد کم باشد موجب کم خونی و در نتیجه آن ابتلای فرد به ریزش مو می شود.

کلاژن موجود در بدن باعث تولید اسید آمینه سازنده موها می شود. از آنجایی که مو از پروتئین کراتین تشکیل شده است، آمینو اسیدها به تولید کراتین کمک کرده و در نهایت منجر به ساختن آمینواسیدها توسط کلاژن می شود. زمانی که موهای بدن به مرور زمان نازک می شوند به این دلیل است که دیگر قدرت قبلی خود را ندارند و کاهش میزان پروتئین در سطح پوست از عوامل ایجاد کننده این عارضه می باشد. زمانی که فرد پوست سر خود را با استفاده از مصرف پروتئین ها از قبیل کلاژن افزایش دهد، ریزش موی وی نیز متوقف شده و در بسیاری از موارد نیز مصرف این نوع مکمل به خاطر دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی، روند سفید شدن موها را کم کرده است.

بیشتر بخوانید: جادوی هیرویت در رشد مو چگونه است؟

جلوگیری از سفیدی و ریزش مو با مکمل کلاژن

افراد برای تقویت موهای خود و جلوگیری از سفیدی و ریزش آنها، باید در کنار استفاده از مکمل پودر کلاژن، از مواد غذایی سرشار از پروتئین از قبیل گوشت گاو، مرغ و ماهی استفاده کنند. علاوه بر این، استفاده از سوپ و آبگوشت به خاطر دارا بودن مایع استخوانی می تواند کمک بسیار مؤثری به تأمین پروتئین مورد نیاز در بدن جهت تقویت موهای افراد باشد. بنابراین لازم به ذکر این نکته ضروری است که کلاژن موجود در بدن فرد وجود دارد ولی با افزایش سن، میزان آن کاهش می یابد. چرا که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. اما گاهی می توانیم برای اثرات بهتر در تقویت مو و جلوگیری از پیری میزان آن در بدن را افزایش دهیم.

امروزه اکثر کارشناسان پوست و مو و تحقیقات نشان می دهند که مکمل های زیادی برای تقویت موی افراد وجود دارد که یکی از این مکمل ها، کلاژن است که یکی از مهمترین مکمل های غذایی مورد استفاده برای فرد و به شکل پودر می باشد و به خاطر بالا بودن میزان پروتئین موجود در آن، نقش به سزایی را در سلامت مو و استحکام و تقویت آن بر عهده دارد.

جلوگیری از سفیدی و ریزش مو با مکمل کلاژن

 این نوع مکمل، علاوه بر دارا بودن مقدار زیادی پروتئین از ترکیبات مؤثر دیگری نیز تشکیل شده است به همین خاطر دارای نقش پر اهمیتی در رشد و استحکام مو به حساب می آید. از جمله مهمترین ترکیبات موجود در این پودر را می توان به ترکیبات کلاژن ماهی و فاقد چربی، کلسترول و سایر مواد افزودنی های دیگر از قبیل پروتئین و کربوهیدارت اشاره کرد. استفاده از این پودر به عنوان نوعی مکمل، همچنین به ریزش مو و تحریک رشد مجدد موها کمک می کند. از نظر متخصصان پوست و مو، کمک به تقویت و افزایش ضخامت فولیکول مو از دیگر خواص استفاده از کلاژن است.

فواید مکمل کلاژن

علاوه بر این، استفاده افراد از این نوع مکمل، با کمک به افزایش و تسریع در رشد موهای افراد، به داشتن موهای سالم و ضخیمی در فرد کمک می کنند. ترکیب ویتامین C موجود در این مکمل نیز به خاطر داشتن نقش آنتی اکسیدان به عنوان یک ترکیب مؤثر در کلاژن مورد نظر، به بهبود و تقویت مو و رشد آن کمک قابل توجهی می کند. ترکیب زینک نیز به عنوان یک ماده معدنی مؤثر دیگر در تشکیل مکمل غذایی مورد نظر، با کاهش تولید رادیکال های آزاد، از لیپیدهای پوست نگهداری کرده و در نتیجه به کارکرد درست غدد چربی موجود در اطراف فولیکول مو کمک فروانی می کند.

زمانی که سن افراد بالا می رود و بانوان نیز دچار اختلالات هورمونی در دوران یائسگی می شوند میزان پروتئین و کلاژن بدن آنها کم می شود و فرد باید برای سلامت و رشد و تقویت موهای خود کلاژن کاهش یافته را جبران کند. در اینجا، استفاده از انواع مکمل های کلاژن ساز که به صورت آنتی اکسیدان عمل می کنند، نقش بسیار مؤثری را در تقویت و رشد موها و ضخیم شدن آنها اعمال می کنند.

بیشتر بخوانید: تأثیر کلاژن بر رشد مو را بیشتر بدانیم!

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ نیز گفته شد این پودر که در ساشه های 5 گرمی بسته بندی می شوند قابلیت حل شدن در انواع مایعات را دارند و بدین ترتیب مصرف آن بسیار ساده و دلپذیر است. استفاده از این محصول و کمک آن به تقویت موارد مورد اشاره از قبیل مو، می تواند زیبایی و جوانی را به فرد مصرف کننده هدیه دهد. به علاوه شما می‌توانید با خرید و مصرف اصولی انواع محصولات مراقبت از پوست و مو زیبایی و درخشش را به موهای خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *