سلامت و زیبایی, مجله, ورزش و بدنسازی

کلاژن بیوتی چه تأثیری در تقویت مو دارد؟

کلاژن بیوتی چه تأثیری در تقویت مو دارد؟

افراد برای درک اینکه چگونه کلاژن می تواند روی موهای آنها تأثیر بگذارد، در ابتدا باید بدانند که کلاژن طبیعی چگونه کار می کند. این چیزی است که بدن فرد را می سازد، و نقش حیاتی آن این است که بسیاری از تولید کنندگان از مکمل های کلاژن استفاده می کنند.کلاژن بیوتی یکی از مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد برای کمک به تقویت مو و جلوگیری از ریزش و سفید شدن آن ها می باشد. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله از داروخانه آنلاین (داروهلپ) به اطلاعات بیش تری در  این باره اشاره شده است.

تاثیر کلاژن بیوتی در تقویت مو

کلاژن یک پروتئین فیبری و حمایت کننده است که استخوان ها، تاندون ها، غضروف ها، رباط ها و پوست افراد را می سازد. ساختارهای قوی و منعطف آن سلول ها را به یک دیگر پشتیبانی می کند و لنگر می دهد. کلاژن چیزی است که مفاصل را بالشتک می کند و پوست را حجیم می کند. بدن افراد باید با تجزیه پروتئین از غذا به اسیدهای آمینه کلاژن تولید کند. لبنیات، تخم مرغ و پنیر همگی منابع خوبی از پروتئین تقویت کننده کلاژن می باشند، مانند پروتئین های گیاهی از غذاهایی مانند لوبیا، آجیل، دانه ها، کینوآ، تمپه و توفو. افراد باید در جریان باشند که عوامل کلیدی در تولید کلاژن را فراموش نکنند از قبیل ویتامین C، روی، مس و گوگرد.

بیشتر بخوانید: شامپو داو غذای کامل مو برای موهای آسیب دیده

از آن جایی  که کلاژن طبیعی در داخل بدن افراد ساخته می شود، مکمل ها و لوسیون ها کلاژن را از منبع بیرونی دریافت می کنند و همه محصولات با وعده های بزرگ را ارائه می کنند. شامپوها، نرم‌کننده‌ ها و سایر محصولات مو حاوی کلاژن، مزایای موهای براق‌ تر، سالم ‌تر و قوی‌تر را نشان می ‌دهند. سپس قرص ‌ها و پودرهای کلاژن یکپارچه هستند که نوید همه چیز را می ‌دهند، از پوست جوان ‌تر گرفته تا تسکین درد مفاصل، عضله‌ سازی، و موهای پر پشت ‌تر.

تحقیقات انجام شده نشان می دهند که کلاژن از سه منبع مختلف در دسترس است. به این ترتیب که کلاژن حیوانی از پوست، ماهیچه ها، استخوان ها و تاندون های گاو، خوک یا مرغ ساخته می شود. کلاژن دریایی از فلس، پوست و استخوان ماهی های مختلف از جمله چتر دریایی و اسفنج ها تامین می شود و کلاژن وگان بدون هیچ گونه محصول جانبی حیوانی ایجاد می شود. این مخمر و باکتری اصلاح شده ژنتیکی با ژن های انسانی است که برای کلاژن و آنزیم های گوارشی تعیین کد می کند.

ویژگی‌های کلاژن بیوتی

هنگامی که افراد به 20 سالگی می رسند، کلاژن شروع به کاهش 1 درصد در سال می کند. در دهه 40 سالگی، افراد به خوبی از علائم کاهش سطح کلاژن آگاه هستند از جمله این علائم می توان به چین و چروک، پوست شل تر، انعطاف پذیری کمتر در مفاصل، و شاید نازک شدن و سفید شدن موهای افراد و هم چنین شکنندگی ناخن های افراد اشاره کرد. این زمانی است که مکمل های کلاژن شروع به وسوسه کردن فرد می کنند. آنها قول می ‌دهند که موهای فرد نازک، خشک یا شکننده باشند. به این ترتیب فرد به دنبال راه حل هایی برای تقویت موهای خود و جلوگیری از ریزش و سفید شدن آن ها می باشد.

ویژگی‌های کلاژن بیوتی

افراد از انواع مواد مغذی سرشار از پروتئین و کلاژن از قبیل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و سایر موارد از قبیل سبزی جات برگ سبز برای تولید کلاژن موجود در بدن خود استفاده می کنند. با این حال افراد بسیاری نیز از مکمل های سرشار از پروتئین و کلاژن که موضوع مورد بحث این متن می باشد استفاده می کنند. از جمله این مکمل های مورد نظر می توان به مکمل کلاژن بیوتی اشاره کرد که به خاطر دارا بودن ترکیبات و عناصر بسیار مفیدی از قبیل زینک، بیوتین، هیالورونیک اسید و ویتامین C، دارای خواص بسیار مفیدی در کمک به رشد ناخن های فرد و جلوگیری از شکنندگی آن ها داشته و از طرف دیگر منجر به تقویت و استحکام در استخوان های فرد شده و در نتیجه به انعطاف پذیری آن ها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: جادوی هیرویت در رشد مو چگونه است

مکمل غذایی مورد نظر به واسطه ترکیبات موجود در آن، از آسیب به مفاصل و رباط ها جلوگیری کرده و به واسطه افزایش جذب کلسیم نیز از پوکی استخوان ها پیشگیری می کند. استفاده از مکمل خوراکی مورد نظر هم چنین به خاطر دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی منجر به استحکام و تقویت ناخن ها و استخوان های فرد شده و به انعطاف پذیری آن ها کمک قابل توجهی می کند.

بیوتین به عنوان یکی از اجزا و ترکیبات تشکیل دهنده کلاژن موردنظر، نوعی ویتامین محلول در آب است که تحت عنوان ویتامین  B7نیز شناخته می شود. از مهم ترین خاصیت این ترکیب این است که با تولید چربی های اشباع شده در بدن فرد، به افزایش میزان ضخامت ناخن ها در افرادی کمک می کند که دارای ناخن های شکننده ای هستند و علاوه بر این، با کمک به افزایش و تسریع در رشد استخوان های فرد، از ابتلای آن ها به پوکی استخوان جلوگیری می کند. ترکیب ویتامین C موجود در این مکمل نیز به خاطر داشتن نقش آنتی اکسیدان به عنوان یک ترکیب مؤثر در کلاژن مورد نظر، به بهبود و تقویت رشد ناخن های فرد کمک قابل توجهی می کند.

بیشتر بخوانید: تأثیر کلاژن بر رشد مو را بیشتر بدانیم

فواید کلاژن بیوتی

حداکثر میزان پروتئین موجود در بدن که در کلاژن مورد نظر نیز یافت می شود، علاوه بر تقویت پوست و جلوگیری از چین و چروک و افتادگی آن به تقویت و انعطاف پذیری مفاصل و استخوان های فرد و غضروف ها کمک کرده و در زمینه رشد ناخن های فرد نیز نقش قابل توجهی را بر عهده دارد. علاوه بر این، کمک به پیشگیری از ریزش موهای فرد و سفید و کم پشت شدن آن ها نیز از دیگر نقش های بسیار مهم استفاده از این مکمل است. زمانی که سن افراد بالا می رود و میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن آن ها کاهش پیدا می کند و به ویژه برای بانوانی که دچار اختلالات هورمونی در دوران یائسگی می شوند میزان پروتئین و کلاژن بدن آنها بسیار کم می شود و این منجر به سفید شدن و ریزش موهای آن ها با گذر زمان می شود، مهم ترین اقدامی که این افراد باید در این زمینه برای بهبود و تقویت موهای خود انجام دهند و از ریزش و سفید شدن آن جلوگیری کنند این است که می بایست در اولین اقدام با استفاده از مواد مغذی سرشار از پروتئین و کلاژن و هم چنین مکمل های حاوی کلاژن و پروتئین، میزان کلاژن از دست داده در بدن خود را جبران کنند.

فواید کلاژن بیوتی

در اینجا، استفاده از انواع مکمل های کلاژن ساز که به صورت آنتی اکسیدان عمل می کنند، نقش بسیار رمؤثری را در رشد و تقویت موهای افراد و انعطاف پذیری آن ها بر عهده دارند. مکمل کلاژن بیوتی مورد نظر با دارا بودن میزان پروتئین و کلاژن فراوان می تواند به انعطاف پذیری و تقویت موی افراد کمک حائز اهمیتی کند. این پودر که در ساشه های 5 گرمی بسته بندی می شوند قابلیت حل شدن در انواع مایعات را دارد و بدین ترتیب مصرف آن بسیار ساده و دلپذیر است. استفاده از این محصول و کمک آن به تقویت موارد مورد اشاره از قبیل استخوان ها، مفاصل و ناخن ها، می تواند زیبایی و جوانی را به فرد مصرف کننده هدیه دهد و از فرایند پیری زودرس فرد جلوگیری کند. برای اثربخشی بیشتر این مکمل، فرد می بایست روزانه یک ساشه از آن را در آب و یا دیگر مایعات حل کرده و به مدت 6 تا 8 هفته به طور مداوم مصرف شود.

برای خرید مکمل ساشه کلاژینو بیوتی کلیک کنید.

عوارض کلاژن بیوتی

علاوه بر مطالب ذکر شده، باید در نظر داشت که استفاده از این نوع مکمل خوراکی، از ابتلای فرد به پوکی استخوان و شکستگی ناخن ها جلوگیری می کند. مکمل مورد نظر هم چنین دارای نوعی منشأ گیاهی بوده و برای تمام افراد بزرگسال جامعه اعم از زنان و مردانی که دارای مشکلاتی در زمینه سلامتی ناخن و استخوان های خود هستند تجویز می شود. حال در استفاده از این نوع مکمل، برخی از افراد باید احتیاط کنند و قبل از مصرف با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. از جمله این افراد می توان به زنان باردار و شیرده و سایر افرادی که به بیماری های خاصی مبتلا هستند و یا در حال استفاده از داروهای خاصی می باشند، اشاره کرد.

سخن آخر

استفاده از محصول مورد نظر در صورتی نتیجه بخش می باشد که افراد به طور مستمر و هر روز به مدت 6 تا 8 هفته به طور مداوم از آن استفاده کنند. مکمل غذایی مورد نظر، تولید کشور فرانسه می باشد و حاوی 30 بسته 5 گرمی بوده خواص اصلی آن در سلامت پوست و مو و ناخن و استخوان ها و مفاصل افراد و کمک به انعطاف پذیری آن ها خلاصه می شود. به علاوه شما می‌توانید با خرید و مصرف انواع محصولات مراقبت از پوست و مو نظیر ماسک مو، نرم کننده مو و… سلامتی و شادابی را به موهای خود هدیه دهید. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله داروهلپ بودید از شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *