مجله

دلایل ایجاد چروک صورت و دور چشم چیست؟

دلایل ایجاد چروک صورت و دور چشم چیست؟

بسیاری از افراد زمانی که پا به سن پیری می گذارند چین و چروک هایی بر روی صورت و یا دور چشم آن ها ایجاد می شود. ایجاد چروک صورت برای بسیاری از افراد نگران کننده و ناراحت کننده می باشد و همه ی افراد به دنبال راهی برای درمان چروک صورت و چروک دور چشم خود می باشند. این چروک ها هنگام خندیدن و یا جمع کردن چشم ها بیشتر قابل رویت می باشند و افراد از این موضوع ناراحت می شوند زیرا این چین و چروک ها بر روی زیبایی صورت آن ها اثر می گذارد و همه ی افراد دوست دارند که یک صورت صاف و شاداب و بدون هیچ گونه چین و چروک داشته باشند.

امروزه روش های زیادی برای درمان چروک صورت وجود دارد که در این مقاله از داروخانه آنلاین (داروهلپ) قصد داریم شما را با بهترین روش هایی که می توان به درمان چین و چروک صورت خود کمک کنید آشنا می کنیم. خوب است بدانید قبل از درمان چین و چروک های صورت ابتدا باید علت اصلی ایجاد این چروک ها را پیدا کنید و بعد از مشخص شدن علت به فکر درمانی برای آن ها باشید.

دلایل اصلی ایجاد چروک صورت و دور چشم چه چیزهایی می باشد؟

از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک صورت و دور چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمانی که تولید کلاژن و الاستین کاهش می یابد این امر باعث ایجاد خطوط و چین و چروک دور چشم می شود زیرا کلاژن نقش مهمی در حفظ ساختار پوست دارد و زمانی که کم تولید شود این مشکل پیش می آید.
  • هنگامی که پوست صورت خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد به مرور زمان باعث ایجاد چروک صورت و دور چشم می شود.
  • حرکت دادن زیاد چشم ها و پلک زدن مداوم در دوران جوانی باعث ایجاد چروک دور چشم می شود زیرا انجام این کار به مرور زمان باعث افتادگی پوست دور چشم می شود و در نتیجه چین و چروک ایجاد می شود.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه های فرابنفش باعث ایجاد چین و چروک پوست و دور چشم می شود. افرادی که هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند با گذشت زمان دچار این مشکل می شوند و پوست دور چشم آن ها دچار چین و چروک می شود بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید هنگام خروج از منزل از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا پوستتان در معرض نور خورشید قرار نگیرد.
  • یکی دیگر از دلایلی که باعث چروک شدن پوست دور چشم در جوانی می شود مصرف سیگار می باشد افرادی که سیگار می کشند به مرور زمان دچار چین و چروک در اطراف چشم هایشان می شوند زیرا مصرف سیگار باعث می شود که جریان خونی که به زیر چشم فرد جاری می شود کاهش یابد و در نتیجه اطراف چشم فرد دچار چین و چروک شود.
  • سن: زمانی که افراد پا به سن می گذارند پوست آن ها به مرور زمان دچار چین و چروک می شود و علت اینکه در سن پیری این اتفاق رخ می دهد این است که چربی های زیر پوست از بین می روند و همین اتفاق باعث شل شدن و کشیده شدن پوست می شود.
  • تکرار حالات صورت: انجام دادن حرکاتی مثل لبخند زدن و شکلک درآوردن به مرور زمان و در سن پیری موجب ایجاد چین و چروک هایی در صورت می شود زیرا زمانی که شما یکی از عضلات صورت خود را به کار می گیرید یک شیار در زیر سطح پوستتان شکل می گیرد و زمانی که پیر شوید این شیار ها تبدیل به چین و چروک می شوند.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل و بوتاکس چگونه به زیبایی و جوانسازی پوست کمک می‌کند؟

دلایل اصلی ایجاد چروک صورت و دور چشم چه چیزهایی می باشد؟

چرا باید چروک دور چشم را درمان کرد؟

زمانی که فردی دچار چین و چروک در پوست خود می شود به دلیل اینکه مقداری از زیبایی خود را از دست می دهد ممکن است اعتماد به نفسش کاهش یابد و هنگام بیرون رفتن به دلیل داشتن چین و چروک هایش خجالت بکشد و حس خوبی نداشته باشد بنابراین برای زیبا شدن و صاف شدن پوست و همچنین افزایش اعتماد به نفس در افراد لازم است که چین و چروک صورت و دورچشم را درمان کرد.

برای خرید کرم 4 در 1 دور چشم اریکه کلیک کنید.

چه راهکار هایی برای درمان چین و چروک صورت و دور چشم وجود دارد؟

از راهکارهای درمان چین و چروک صورت و دور چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- استفاده از کرم ضد آفتاب

برای اینکه از ایجاد چین و چروک های صورت خود جلوگیری کنید باید هر زمان که می خواهید از منزل خود خارج شوید ابتدا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید علاوه بر کرم ضد آفتاب همچنین می توانید از کلاه های لبه دار نیز برای اینکه صورتتان در معرض نور آفتاب قرار نگیرد استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب یک امر مهم و ضروری است و حتی در زمستان نیز نباید استفاده از آن را فراموش کنید.

2- استفاده از کرم دور چشم

کرم دور چشم به دلیل داشتن خاصیت آبرسانی باعث می شود پوست شما همیشه مرطوب باشد و آبرسانی به پوست شما را انجام می دهد و به همین دلیل نمی گذارد در اطراف چشم شما چین و چروک ایجاد شود و از پوست شما محافظت می کند بنابراین استفاده روزانه از کرم دور چشم را فراموش نکنید.

برای خرید کرم دور چشم 6 در 1 ام کیو کلیک کنید.

3- استفاده از کرم ضد چروک

بسیاری از کرم های ضد چروک در بازار وجود دارد که قبل از استفاده از آن ها بهتر است با یک مشاور پوست در این زمینه مشورت کنید تا با توجه به پوست صورتتان کرم متناسب با صورتتان را به شما معرفی کند و با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می توانید از ایجاد چین و چروک بر روی پوست خود جلوگیری کنید.

4- سیگار را ترک کنید

همانطور که گفته شد سیگار تاثیر خیلی زیادی بر روی ایجاد چین و چروک پوست می گذارد بنابراین سعی کنید سیگار کشیدن را ترک کنید تا چروک های صورتتان افزایش نیابند.

بیشتر بخوانید: رابطه کلاژن با شادابی پوست صورت

5- استفاده از رتینوئیدهای موضعی

رتینوئید ها مشتقاتی از ویتامین آ هستند که تاثیر زیادی بر رفع چین و چروک صورت دارند اما باید در مصرف آن ها زیاده روی نکنید و به اندازه مصرف کنید زیرا استفاده زیاد از آن باعث سوختگی پوست و یا ایجاد خشکی و خارش و حتی سوزش در پوست می شود.

6- لیزر درمانی

لیزر درمانی یکی از روش های از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد در این روش با استفاده از اشعه لیزر لایه خارجی پوست برداشته می شود و لایه زیرین را گرم می کند و همین امر موجب تولید کلاژن های جدید می شود و در نتیجه چین و چروک ها از بین می روند و پوست فرد صاف و شاداب می شود. اگر استفاده از روش هایی را که برایتان ذکر کردیم نتیجه بخش نبودند و به شما کمک نکردند می توانید از لیزر درمانی استفاده کنید که این روش نسبت به سایر روش ها هزینه ی بیشتری دارد و علاوه بر هزینه به مراقبت هم نیاز دارد.

7- میکرودرم ابریژن

از دیگر روش های از بین بردن چین و چروک پوست استفاده از روش میکرودرم ابریژن می باشد در این روش فقط یک لایه سطحی پوست برداشته می شود و بعد از آن ممکن است پوست فرد دچار سوزش و یا خارش شود.

درمان خانگی چین و چروک صورت

روش های خانگی درمان چین و چروک صورت عبارتند از:

1- استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین آ و ای و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و به همین دلیل به پوست صورت کمک زیادی می کند و موجب شادابی و جوانسازی پوست می شود. این روغن خاصیت آبرسانی بالایی نیز دارد و پوست فرد را مرطوب و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.بنابراین سعی کنید هر روز صورت خود را با روغن زیتون به آرامی ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: لک صورت و راه‌های درمان آن

2- استفاده از شنبلیله

روغن شنبلیله یک نوع پادزهر قوی برای درمان مشکلات پوستی و رفع چین و چروک ها می باشد روغن شنبلیله سرشار از ویتامین و مواد مغذی می باشد و به همین دلیل است که می تواند خطوط ریز صورت را درمان کند البته باید به طور مرتب از آن استفاده کنید تا نتیجه ی خوبی را از آن دریافت کنید.

درمان خانگی چین و چروک صورت

3- گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از اسید مالیک می باشد و باعث ارتجاعی شدن پوست می شود به همین دلیل می تواند در کاهش و از بین رفتن چین و چروک ها موثر باشد شما می توانید از برگ این گیاه ژل آلوئه ورا را استخراج کنید و حدود 10 الی 15 دقیقه آن را روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از چند بار استفاده نتیجه ی آن را دریافت کنید.

4- زنجبیل

خوب است بدانید که زنجبیل خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث می شود خاصیت ارتجاعی پوست از بین نرود و در نتیجه موجب کاهش چین و چروک های صورت و از بین رفتن آن ها می شود. بنابراین برای داشتن پوست صاف و زیبا از زنجبیل استفاده کنید.

5- هویج

هویج سرشار از ویتامین آ می باشد و همین باعث تولید کلاژن در پوست می شود تولید کلاژن باعث می شود پوست شما دچار چین و چروک نشود و به زیبایی پوست شما کمک می کند. بنابراین تا جایی که می توانید از هویج استفاده کنید.

شما باید ابتدا دو یا سه هویج بزرگ را در آب بجوشانید و سپس آن را با مقداری عسل ترکیب کنید تا یک ماده ی چسبناک به دست بیاید و بعد از آن می توانید آن را حدود ده الی پانزده دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ مطالعه کردید بسیاری از افراد زمانی که پا به سن پیری می گذارند چین و چروک هایی بر روی صورت و یا دور چشم آن ها ایجاد می شود. ایجاد چروک صورت برای بسیاری از افراد نگران کننده و ناراحت کننده می باشد و همه ی افراد به دنبال راهی برای درمان چروک صورت و چروک دور چشم خود می باشند. امروزه روش های زیادی برای درمان چروک صورت وجود دارد که در این مقاله شما را با این روش‌ها آشنا کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *