مجله

تزریق ژل و بوتاکس چگونه به زیبایی و جوانسازی پوست کمک می‌کند؟

تزریق ژل و بوتاکس چگونه به زیبایی و جوانسازی پوست کمک می‌کند؟

بسیاری از افراد به دنبال روش هایی برای زیبا تر شدن صورت خود می باشند و می خواهند صورتی زیبا و جوان داشته باشند. زیبایی صورت یکی از مهم ترین چیزهایی است که هر فرد به آن اهمیت می دهد. امروزه روش های زیادی از جمله تزریق ژل، بوتاکس و … برای زیبایی وجود دارند که افراد زیادی برای زیبا تر شدن صورت خود این روش ها را انجام می دهند. ما در ادامه ی این مقاله از داروخانه آنلاین  (داروهلپ) قصد داریم به شما بگوییم که آیا واقعا استفاده از ژل می تواند صورت ما را زیباتر کند یا خیر و علاوه بر آن راجع به مزایا و معایب استفاده از این روش ها به شما مطالبی را ارائه دهیم.

زیبایی در گرو پوست است!

همانطور که می دانید بخش قابل توجهی از زیبایی هر انسان در گرو پوست آن ها می باشد. داشتن صورت زیبا و بدون هیچ گونه عیب و نقصی آرزوی هر فردی می باشد و همه ی افراد دوست دارند که صورتی بدون چین و چروک و هیچ گونه مشکل داشته باشند. برای درمان چین و چروک ها روش های زیادی از جمله تزریق ژل صورت، بوتاکس و … وجود دارد که شما می توانید از این روش ها برای زیبایی پوست خود استفاده کنید و زیبایی خود را چندین برابر افزایش دهید. بنابراین می توانیم بگوییم که تزریق ژل می تواند صورت ما را زیباتر کند.

افزایش سن، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب و برخی از بیماری ها می توانند در پیری پوست صورت و ایجاد چین و چروک ها نقش زیادی داشته باشند. تزریق ژل گونه، پیشانی و صورت می تواند به از بین بردن چین و چروک ها کمک کند. فرم دادن به صورت و زیباسازی پوست را می توان از اصلی ترین مزایای تزریق ژل به شمار آورد.

بیشتر بخوانید: لک صورت و راه‌های درمان آن

تزریق ژل چگونه می تواند به جوان سازی و زیبایی پوست ما کمک کند؟

قبل از انجام بوتاکس ابتدا باید با یک پزشک متخصص و حرفه ای و همچنین با تجربه در این زمینه مشورت کنید تا پزشک پوست صورت شما را به خوبی بررسی کند و از وضعیت پوست شما باخبر شود. توجه داشته باشید که انجام این کار حساس می باشد و حتما باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود. زمانی که پوست صورت شما توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد پزشک به صورت موضعی پوست شما را بی حس می کند و تزریق ژل را به مناطق مختلف صورت که نیاز به ژل دارند را شروع می کند و کاملا استریل و ضدعفونی شده انجام می شود.

زمانی که شما از این روش برای خط خنده و یا گونه استفاده می کنید پزشک باید توجه داشته باشد که ژل را به یک اندازه به آن نواحی تزریق کند تا با هم یکسان باشند و در آن ها تقارن وجود داشته باشد. بعد از تمام شدن تزریق می توانید از کمپرس یخ برای تسریع در بهبود آن نواحی استفاده کنید.

تزریق ژل و بوتاکس چیست؟

خوب است بدانید که انتقال این مواد به زیر پوست از طریق تزریق انجام می شود و تزریق این مواد به زیر پوست باعث افزایش حجم آن نواحی می شود و اثرات پیری را در پوست کاهش می دهد و همچنین به مرور زمان باعث تولید کلاژن در پوست می شود. فیلر ها امن ترین و سریع ترین متد های جوانسازی پوست می باشند و می توانند باعث تاثیرات زیادی در پوست شما شوند. خوب است بدانید که این فیلر ها از مواد موجود در بدن انسان ها و دیگر جانداران ساخته می شود.

بوتاکس و تزریق فیلر به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بیهوشی ندارد و در بخش های مختلفی از صورت از جمله خط اخم، خط لبخند، از بین بردن چین و چروک ها، فرم دهی گونه و … استفاده می شود و کاربرد زیادی دارد. و می تواند تغییرات زیادی را در صورت فرد ایجاد کند و زیبایی فرد را افزایش می دهد و در نتیجه موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود. زیرا همانطور که می دانید افرادی که پوست زیبایی ندارند دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند و زمانی که با تزریق ژل زیبایی آن ها بر می گردد اعتماد به نفسشان نیز افزایش می یابد. استفاده از این روش در بین مردم بسیار پر طرفدار است و مورد استقبال تعداد زیادی از افراد قرار گرفته است.

تزریق ژل و بوتاکس چیست؟

این روش به دلیل اینکه با بی حسی موضعی انجام می گیرد و سرپایی می باشد نیازی به دوره ی نقاهت و استراحت ندارد و فقط بعد از تزریق ممکن است صورت شما دچار ورم شود که با استفاده از کمپرس یخ و کمی استراحت ورم صورت شما کاملا از بین می رود. برای بسیاری از افراد سوال است که ماندگاری ژل چقدر می باشد؟ باید به آن ها بگوییم که ماندگاری این تزریق با توجه به اینکه در چه قسمتی از صورت انجام می شود متغیر می باشد اما به طور کلی می تواند بین شش ماه تا دو سال برای شما ماندگاری داشته باشد. استفاده از این روش ریسک بالایی را به همراه ندارد و به پوست شما آسیبی وارد نمی کند و سلامتی پوستتان را به خطر نمی اندازد.

بیشتر بخوانید: رابطه کلاژن با شادابی پوست صورت

انواع ژل مورد استفاده در تزریق فیلر

انواع ژل مورد استفاده در تزریق فیلر عبارتند از:

1- هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید را می توان یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین ماده پر کننده چین و چروک ها در نظر گرفت.این ماده به طور طبیعی زیر پوست هر فردی وجود دارد و زمانی که سن فرد زیاد می شود مقدار آن در زیر پوست کم شده و در نتیجه پوست چروک می شود.این نوع ژل عوارض جانبی زیادی ندارد و همه ی افراد می توانند از این فیلر استفاده کنند.

ماندگاری استفاده از این روش بین یک تا دو سال می باشد و باعث تولید کلاژن پوست می شود و به همین دلیل چین و چروک های پوست را کاهش می دهد و به طور کلی آن ها را از بین می برد.

2- تزریق ژل مصنوعی

این دسته از پرکننده ها شامل مواد آزمایشگاهی می باشند که در زیر پوست وجود ندارند و بدن آن ها را تولید نمی کند استفاده از این روش نسبت به سایر روش ها ممکن است عوارض بیشتری داشته باشد ولی ماندگاری آن ها بیشتر می باشد زیرا بدن آن ها را به خود جذب نمی کند.

3- ژل تشکیل شده از کلاژن

خوب است بدانید که ژل تشکیل شده از کلاژن از بدن گاو گرفته می شود. استفاده از این روش بر روی برخی از افراد جواب نمی دهد و افراد زیادی نسبت به آن آلرژیک دارند. تزریق کلاژن بر روی پوست می تواند چین و چروک ها را به خوبی از بین ببرد.

چه افرادی کاندیدای مناسب برای تزریق فیلر می باشند؟

بیشتر افراد می توانند از این روش استفاده کنند و هیچ آسیبی به پوست آن ها وارد نمی شود استفاده از این روش هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب می باشد.

  • این روش برای افراد غیر سیگاری مناسب می باشد.
  • استفاده از این روش برای افرادی که از وضعیت سلامت عمومی بهره مند می باشند مناسب است.
  • افرادی که به بیماری های مزمن خونی و عصبی گرفتار نیستند استفاده از این روش مناسب می باشد.
  • افرادی که آلرژی ندارند و پوستشان کیفیت خوبی دارد کاندیدای مناسبی برای انجام این روش می باشند.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از 18 سالگی استفاده از این روش به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بعد از 18 سالگی و در حین 20 سالگی همه ی افراد می توانند برای از بین بردن چین و چروک های صورت خود از این روش استفاده کنند. قبل از سن 18 سالگی بدن فرد شرایط با ثبات و پایداری برای انجام این کار را ندارد و ممکن است مشکلات زیادی برای او ایجاد شود بنابراین استفاده از این روش را تا قبل از 18 سالگی به هیچ عنوان انجام ندهید.

بیشتر بخوانید: تاثیر کلاژینو بیوتی در حفظ شادابی، طراوت و آبرسانی پوست

تزریق ژل چه مزایایی دارد؟

از مزایای تزریق ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به جراحی و بیهوشی نیاز ندارد
  • به بهبود پف و سیاهی و گودی زیر چشم کمک می کند.
  • باعث از بین بردن چین و چروک ها می شود.
  • خط خنده و خط اخم را از بین می برد.
  • باعث جوانسازی پوست می شود.
  • به فرم دهی صورت کمک زیادی می کند.
  • موارد ذکر شده از اصلی ترین مزایای تزریق فیلر می باشند.

تزریق ژل چه مزایایی دارد؟

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ مطالعه کردید بسیاری از افراد به دنبال روش هایی برای زیبا تر شدن صورت خود می باشند و می خواهند صورتی زیبا و جوان داشته باشند. زیبایی صورت یکی از مهم ترین چیزهایی است که هر فرد به آن اهمیت می دهد. امروزه روش های زیادی از جمله تزریق ژل، بوتاکس و … برای زیبایی وجود دارند که افراد زیادی برای زیبا تر شدن صورت خود این روش ها را انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *