مجله

اهمیت استفاده از اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک

اهمیت استفاده از اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک

احتمالا امروزه شما نیز حرف هایی درباره اسپری بینی شنیده اید و کنجکاو هستید که بدانید این محصول چیست و کارایی آن به چه صورت است. در این مقاله به معرفی انواع اسپری بینی، کارایی آن و … اشاره خواهیم کرد تا شما اطلاعات مفیدی درباره این محصولات کسب کنید. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که اسپری بینی یکی از انواع داروهایی است که اغلب برای درمان آلرژی ها از آن استفاده می شود. این دارو حتما باید زیر نظر پزشک تجویز و استفاده شود و استفاده ی سرخود از اسپری بینی برای حساسیت های معمول توصیه نمی شود. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعاتی جامع و مفید در این باره دست یابید.

اسپری بینی چیست؟

اسپره ی بینی دارویی است که محتویات درمانی و دارویی آن توسط یک اسپری به درون بینی فرد بیمار وارد میشود. پزشکان این دارو را برای درمان حساسیت ها، سرماخوردگی و … تجویز میکنند. علم پزشکی ثابت کرده است که جذب مواد دارویی از بینی سریع تر صورت میگیرد و همین امر سبب میشود که مجاری تنفسی مسدود شده زودتر باز شوند. همچنین استفاده از اسپری بینی باعث جلوگیری از خشک شدن مخاط بینی و جلوگیری از عفونت های مجاری تنفسی نیز میشود.این محصول به افرادی که به علت بیماری های تنفسی نمی توانند نفس بکشند کمک میکند که ْمراحل درمانی ان ها زودتر سپری شود و آن ها بتوانند هرچه زودتر به راحتی تنفس کنند.

معرفی انواع اسپری بینی و تاثیر آن ها بر روی بیماری های مختلف

در این بخش به معرفی انواع اسپری بینی و تاثیر آن ها بر روی بیماری های مختلف خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

1- اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک

اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک سبب ضدعفونی کردن و شست و شو مجاری تنفسی میشود و از ابتلا به بیماری هایی نظیر سرماخوردگی جلوگیری میکند. این اسپری کاربرد های متفاوت و انبوهی نظیر مرطوب کردن بینی و حلق، بهبود سرماخوردگی، بهبود انسداد بینی، کاهش علائم عفونت های ویروسی مجاری تنفسی، جلوگیری از ایجاد بیماری های ویروسی در مجاری تنفسی، درمان تب یونجه و… دارد. در هنگام مصرف این دارو دقت داشته باشید که میزان مصرف آن و تعداد دفعات مصرف آن در طول روز بستگی به حال بیمار و نوع بیماری آن دارد که توسط پزشک بررسی و تعیین میشود. توجه داشته باشید که استفاده از این دارو برای افراد زیر ۶ ماه توصیه نمی شود ولی شما میتوانید از آن در دوره های بارداری و شیردهی استفاده کنید. لازم به ذکر است که هر اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک برای یک نفر قابل استفاده است و به منظور جلوگیری از انتقال بیماری و حفظ بهداشت فردی نباید آن را در اختیار دیگران قرار داد.

برای خرید اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک کلیک کنید.

اسپری بینی چیست؟

2- اسپری بینی ضد حساسیت

اسپری ضد حساسیت یا آنتی هیستامین اغلب برای کنترل واکنش های آلرژیک تجویز میگردد. دارو های آنتی هیستامین برای مقابله با هیستامین ترشح شده در بدن و واکنش های ناشی از آن تجویز میشود. این دارو اثر کاهندگی خود را بر روی التهابات ناشی از ترشح هیستامین توسط بدن نشان میدهد و با واکنش های موجب بهبودی این التهاب ها در فرد بیمار میشود. اسپری بینی آنتی هیستامین ضمن بهبود التهاب ها یک مزیت دیگر دارد که آن جذب سریع دارو توسط بیمار است. این دارو به علت تزریق از راه بینی به سرعت جذب میشود . مراحل بهبودی بیمار را شروع میکند.

3- اسپری بینی سدیم کلرید

اسپری بینی سدیم کلرید یا به عبارت دیگر اسپری بینی آب نمک بیشتر برای شست و شوی بینی و سینوس های فرد بیمار مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از اسپری های سدیم کلرید یکی از بهترین و کارامد ترین روش های درمان در هنگام مبتلا شدن به بیماری سرماخوردگی و سینوزیت است. استفاده از این اسپری های بینی سبب میشود که فرآیند درمان فرد سریعتر سپری شود و به بهبودی کامل دست یابد.

بیشتر بخوانید: بهترین راه درمان سرماخوردگی در خانه

4- اسپری بینی ضد احتقان

این اسپری به طور عمده برای بیماری های ویروسی و سرماخوردگی مورد استفاده قرار میگیرد. در هنگام مبتلا شدن به بیماری های ویروسی و سرماخوردگی همیشه یکی از آزارد دهنده ترین مشکلات برای فرد بیماری بسته شدن مجاری تنفسی یا گرفتگی آن ها بوده است. استفاده از اسپری فوق به فرد بیمار کمک میکند که علائم بیماری آن کاهش یابد و راحت تر بتواند مراحل درمانی خود را طی کند. این اسپری های ضمن کاهش علائم بیماری سبب افزایش سرعت روند بهبودی بیمار نیز میشوند.

5- اسپری بینی کورتونی

اسپری های کورتونی تاثیر قابل توجهی بر روی التهاب های ایجاد شده و ناشی از بیماری هایی نظیر سینوزیت دارد. این اسپری تاثیر فوق العاده ای بر روی التهاب های موجود در بینی، سینوس ها و کل دستگاه تنفسی دارد و بهبودی آنها بسیار کمک میکند. این اسپری ضمن کاهش التهاب موجود در مجاری تنفسی فرد بیماری سبب میشود که علائم آزاردهنده ی دیگری نظیر عطسه، آبریزش بینی، سردرد و دیگر مشکلاتی که فرد بیمار با ان ها دست و پنجه نرم میکند نیز رفع شود.

معرفی انواع اسپری بینی و تاثیر آن ها بر روی بیماری های مختلف

روش صحیح استفاده از اسپری بینی

میزان مصرف از اسپری بینی و دستورالعمل آن بر روی جعبه ی اکثر اسپری ها نوشته شده است ولی شما میتوانید برای استفاده از این محصولات با پزشک خود مشورت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که عدم استفاده ی صحیح از این محصولات نه تنها موجب بهبودی بیماری شما نمیشود بلکه میتواند عوارض ناگواری را نیز برای شما به همراه داشته باشد. قبل از استفاده از اسپری بینی حتما آن را تکان دهید سپس به موارد زیر توجه کنید:

  1. سر را رو به عقب خم کنید و سپس به آرامی روی زمین بنشینید.
  2. نوک اسپری را وارد یکی از حفره های بینی خود کنید
  3. با یک دست خود حفر دیگر بینی را کامل ببندید همچنین دهان خود را نیز کامل بسته نگهدارید
  4. سر اسپری را فشار دهید تا محتویات دارویی وارد حفره بینی شما شود
  5. به آرامی و به صورت کاملا اهسته شروع به نفس کشیدن کنید و عمل دم را انجام دهید
  6. نوک اسپری را بینی خارج و سر را به آرمی رو به جلو خم کنید.
  7. از راه دهان نفس بکشید و صبر کنید محتویات اسپری به حلق برسد

پس از انجام تمام مراحل بالا بر روی یکی از حفره های بینی خود بار دیگر ان ها را بر روی یکی دیگر از حفره های بینی خود تکرار کنید. پس از تکمیل فرایند استفاده از اسپری بینی حتما نوک اسپری را با آب مقطر بشویید تا آلودگی های برای استفاده ی بعدی به طور کامل پاکسازی شده باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت آلرژی و سرماخوردگی چیست؟

مزیت های استفاده از اسپری بینی

همانطور که تا اینجای کار فهمیده اید استفاده از اسپری های بینی میتواند کمک شایانی به درمان بیماری های مختلف شما کند. اما مهم ترین مزیت استفاده از این سبک دارو تاثیرگذاری سریع آن است. در صورت مبتلا شدن به بیماری های نظیر سرماخوردگی و سینوزیت با التهاب هایی در مجاری تنفسی و یا گرفتگی هایی در این ناحیه مواجه خواهید شد که میتواند برا شما بسیار آزاردهنده باشد. اسپری های بینی از بهترین و سریع ترین دارو های موجود در داروخانه ها برای رفع این گرفتگی ها و التهاب ها هستند که میتوانند کمک بسیار قابل توجهی به شما برای رفع این مشکلات کنند.

دارو های تزریق شده به حفره بینی توسط عروق بینی به سرعت جذب شده و وارد جریان خون میشوند. این روش برای درمان علایم برخی بیماری ها از تمام روش های دیگر مثل تزریق عضلانی، تزریق داخل رگ و… کاربردی تر بوده و نتیجه بهتری به همراه دارد. یکی از بیماری های معروف و رایجی که توسط این روش درمانی بهبود و تسکین میابد، بیماری میگرن است. داروی میگرن کات یکی از مشهور ترین دارو های استفاده در زمینه ی بهبود بیماری میگرن است که به صورت اسپری بینی در بین بیماران عرضه میشود. برای افراد مبتلا به این بیماری میگرن استفاده از دارویی که تاثیر آن به سرعت بروز پیدا کند یک نکته ی بسیار مهم است. همچنین استفاده از دارو های خوراکی برای بیماران مبتلا به میگرن خیلی ناخوشایند نیست زیرا باعث به وجود آمدن حالت تهوع در این بیماران میشوند.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ نیز گفته شد به شما پیشنهاد میکنیم که هنگام مبتلا شدن به بیماری هایی مثل سرماخوردگی، سینوزیت، تب یونجه و … حتما به پزشک مراجعه کنید و پس از مشورت با متخصص اقدام به خرید و استفاده از دارو های مختلف از جمله اسپری بینی نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده نادرست از یک دارو یا مکمل دارویی – غذایی‎ نه تنها باعث بهبود بیماری شما نمیشود بلکه میتواند عوارض ناخوشایندی را برای شما به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *