مجله

بهترین زمان‌های تمرین برای کاهش وزن

بهترین زمان‌های تمرین برای کاهش وزن

بسیاری از بیماری های جسمی مانند آرتروز، نارسایی تنفسی، چربی خون، دیابت، بیماری های قلبی و … ریشه در اضافه وزن دارد. از طرفی چاقی با کاهش تناسب اندام همراه است. نداشتن تناسب اندام می تواند موجب کاهش اعتماد به نفس شود. برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش بسیار کارآمد و مفید است.

رژیم غذایی باید بر مبنای کالری شماری باشد نه حذف وعده های غذایی. مراجعه به یک متخصص تغذیه مناسب می تواند در تدوین یک برنامه غذایی دقیق موثر باشد. اما ورزش اصل مهمی در کاهش وزن است. ورزش های هوازی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن و تضمین سلامتی، موجب کاهش وزن نیز می شود. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعاتی جامع و مفید در این باره دست یابید.

زمان مناسب ورزش برای کاهش وزن

افراد بسیاری جهت حفظ تناسب اندام خود اقدام به ورزش می کنند. ورزش در زندگی این افراد یک عادت روزانه به حساب می آید، پس زمان انجام ورزش برای آنها اهمیتی ندارد. اما افرادی که برای کاهش وزن ورزش می کنند لازم است بدانند ورزش در چه زمانی می تواند منجر به لاغری شود.

در وهله اول باید به این نکته اشاره شود هر فردی بر اساس متابولیسم بدنی خود می تواند یک زمانی را برای ورزش کردن در نظر بگیرد. آنچه در ورزش کردن اهمیت دارد تداوم بخشیدن به آن است بنابراین بهترین کار در قدم اول تعیین یک ساعت و یک بازه زمانی مشخص برای ورزش کردن است.

اما اگر بخواهیم بر نتایج علمی استناد کنیم، ورزش در صبح با لاغری بیشتری همراه است. علت این امر می تواند به تمایل بالای بدن به چربی سوزی در صبح باشد. در صبح مواد قندی خون در سطح پایینی قرار دارد به همین دلیل بدن از چربی برای کسب انرژی استفاده می کند. از طرف دیگر در صبح میزان ترشح هورمون چربی سوز بیشتر است.

بیشتر بخوانید: راه‌های درمان کنترل وزن چیست؟

زمان مناسب ورزش برای کاهش وزن

ورزش در زمان های مختلف روز

همانطور که گفته شد ورزش صبحگاهی در کاهش وزن اثر بسزایی دارد اما بسیاری از افراد شاغل و … نمی توانند در این بازه زمانی اقدام به ورزش کنند. به همین دلیل می توان از زمان های جایگزین استفاده کرد. اگر بازه زمانی خالی شما در ظهر قرار دارد بهتر است از ورزش های سرعتی برای کاهش وزن استفاده کنید. میان وعده قبل از ورزش نیز نباید فراموش شود. بهتر است برای میان وعده از مواد قندی پرهیز و از غلات و میوه استفاده شود. از نظر عملکردی ورزش عصرگاهی نتایج بهتری برای کاهش وزن داشته زیرا تداوم در انجام ورزش بیشتر بوده است. بهترین ورزش برای عصر، ورزش های قدرتی و استقامتی است.

بیشتر بخوانید: ems چیست و چه تاثیری در کاهش وزن دارد؟

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ نیز گفته شد برای کاهش وزن اصولی نمی توان تنها به رژیم غذایی بسنده کرد. انجام ورزش به کاهش وزن سرعت می بخشد و تناسب اندام بسیاری خوبی را نیز به همراه خواهد داشت. در نهایت باید گفت برای پایبندی به ورزش لازم است از گام های کوتاه اما پیوسته استفاده شود. انجام ورزش سخت در ابتدای امر موجب زدگی می شود. همچنین انجام ورزش های حرفه ای باید تحت نظر مربی کارآزموده باشد تا به اندام های بدن آسیبی وارد نشود. به علاوه شما می‌توانید با خرید قرص لاغری و مصرف اصولی آن به اندام ایده آل خود دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *