مجله

بیان ضرورت و اهمیت مصرف مکمل در آقایان

بیان ضرورت و اهمیت مصرف مکمل در آقایان

سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و سلامت روانشناختی می باشد. شخصی که دارای سلامت روان می باشد از توانایی فکری خوبی برخوردار بوده و عملکرد مفید و مناسبی در جامعه خواهد داشت. داشتن سلامت روان اولین و مهمترین مورد برای جلوگیری از وقوع بیماری ها و آسیب های روحی و روانی می باشد. منظور از سلامت جسم نیز داشتن تمام قابلیت های جسمی و فیزیکی است. در واقع اگر فرد تندرست و سالم باشد، دارای سلامت جسم است. سلامت روان و سلامت جسم موجب می شود فرد همواره بدنی شاداب و پوست زیبا داشته باشد. به طور کلی سلامت روان و سلامت جسم لازم و ملزوم یکدیگر خواهند بود، هر دوی این موارد کمک می کنند تا فرد بدنی شاداب داشته باشد. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعاتی جامع و مفید در این باره دست یابید.

انواع مکمل های خوراکی

بدن انسان در حالت عادی مواد مغذی و پروتئینی مورد نیاز خود را از انواع مواد غذایی مختلف و متفاوتی که مصرف می کند تامین می نماید. اما برخی افراد متاسفانه به دلایل مختلف، توانایی کسب مواد مغذی موجود در مواد غذایی مصرفی را ندارند. این افراد به طور طبیعی با کمبود مواد مغذی در بدن خود مواجه خواهند شد. یکی از روش هایی که کمک می کند افراد بتوانند مواد مغذی و پروتئینی و دیگر مواد مورد نیاز بدن خود را به آسانی در اختیار داشته باشند، استفاده از انواع مکمل های خوراکی و دارویی می باشد.

هر چند تمام متخصصان تغذیه و سلامت معتقدند بهترین راه برای کسب مواد مغذی مورد نیاز بدن، تامین این مواد از طریق مواد خوراکی و غذایی می باشد. در واقع بهترین روش، برای کسب مواد پروتئینی و ویتامین های مورد نیاز بدن انسان دریافت آن ها از طریق استفاده ی مکرر و مداوم انواع میوه و سبزی ها می باشد. برای داشتن بدنی شاداب و پوستی زیبا در صورتی که نتوان مواد مورد نیاز را از طریق خوراکی ها و مواد غذایی دریافت کرد می توان از مکمل های خوراکی نظیر، مولتی ویتامین ها، ویتامین دی، فیبر، منیزیم، کلسیم، کوآنزیم کیو 10، اسیدهای چرب امگا سه، روی، ید، پروبیوتیک ها و غیره استفاده کرد تا نیاز بدن را تامین نمود. از جمله اهمیت مکمل در آقایان حفظ سلامتی و شادابی آن ها می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی اهمیت مصرف ویتامین E

بیان اهمیت مکمل در آقایان

امروزه با توجه به زندگی شهرنشینی و کم شدن فعالیت های بدنی، افراد دارای اضافه وزن هستند، بنابراین برای رسیدن به وزن نرمال و کاهش وزن، مجبور به رعایت رژیم های غذایی مختلفی می باشند. با وجود محدودیت های غذایی ناشی از رژیم، بدن فرد دچار آسیب می شود و نمی تواند تمام مواد مغذی و مورد نیاز خود را تامین نماید. بنابراین فرد می بایست به مصرف انواع مکمل ها روی آورد. آقایان به دلیل این که به مواردی از این دست خیلی اهمیت نمی دهند و آن ها را مهم نمی شمارند در معرض خطر بیشتری قرار خواهند داشت. بنابراین در این بخش ما در مورد اهمیت مکمل در آقایان صحبت خواهیم کرد.

یکی از انواع مکمل هایی که برای آقایان ضروری می باشد، استفاده از ویتامین دی است. مصرف این ویتامین موجب می شود افراد برای مقابله با سرطان توانمندتر باشند و همچنین از بروز پوکی استخوان در آن ها جلوگیری به عمل می آورد. اهمیت مصرف ویتامین دی بیشتر به این دلیل می باشد که موجب جذب بهتر و بیشتر کلسیم خواهد شد. ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی است. بنابراین مصرف بیش از حد آن موجب بروز مسمومیت خواهد شد.

یکی دیگر از ویتامین هایی که به عنوان مکمل آقایان مورد استفاده قرار می گیرد، به ویژه با افزایش سن نیز توصیه می شود، مصرف ویتامین بی دوازده است. مصرف این ویتامین موجب بهبود عملکرد مغز خواهد شد. بنابراین متخصصان حوزه ی سلامت توصیه می کنند با افزایش سن، این ویتامین به صورت روزانه توسط آقایان مصرف شود.

برای خرید ویتامین ث او پی دی فارما 1000 میلی گرم 60 عددی کلیک کنید.

اهمیت مکمل در آقایان

مصرف مکمل در آقایان

یکی از مواد مورد نیاز برای کارکرد بهتر بدن به ویژه کارکرد بهتر دستگاه گوارش فیبر می باشد. به طور کلی مصرف فیبر برای همه ی افراد در هر گروه سنی که باشند اهمیت دارد. استفاده از این ماده ی غذایی اهمیت مکمل در آقایان را نشان می دهد. مصرف فیبر کمک می کند تا میزان کلسترول بدن کاهش یافته و همچنین دفع مدفوع به آسانی انجام گیرد. همچنین مدارکی در خصوص اثبات فواید فیبر، در کنترل قند خون وجود دارد. بنابراین توصیه می شود آقایان در طول روز 38 گرم فیبر استفاده نمایند. یکی از مواد مغذی که برای آقایان اهمیت قابل توجه دارد، منیزیم می باشد.

منیزیم علاوه بر این که به رفع مشکلات گوارشی و بهبود خواب کمک خواهد کرد؛ با افزایش ترشح و تولید هورمون تستوسترون موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آقایان خواهد شد. بنابراین استفاده از منیزیم توسط آقایان منجر به حفظ سلامت قلب و عروق خواهد شد. میزان منیزیم مورد نیاز آقایان تقریبا دو برابر خانم ها می باشد. یکی از مواردی که موجب حفظ سلامتی آقایان، در سنین بالا خواهد شد، استفاده از اسیدهای چرب امگا سه می باشد. همه ی ما می دانیم با افزایش سن خطر بروز بیماری هایی نظیر فشار خون، چربی خون و بیماری های قلبی افزایش خواهد یافت.

همچنین در برخی موارد بروز بیماری های روحی و روانی نظیر افسردگی و اختلالات ناشی از اضطراب موجب به خطر افتادن سلامت روان افراد خواهد شد. برای جلوگیری از بروز چنین بیماری هایی متخصصین سلامت توصیه می کنند مصرف غذاهای دریایی را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید. در صورت عدم علاقه به مصرف انواع غذاهای دریایی، می توان با مصرف اسیدهای چرب امگا سه، نیاز بدن به این ماده ی مغذی را برطرف نمود. طبق گفته ی پزشکان سلامت، میزان اسیدهای چرب امگا سه مورد نیاز بدن یک مرد بالغ روزانه 1600 گرم می باشد.

سلامت جسم با مصرف مکمل ها

در این بخش در مورد سلامت جسم و اهمیت مکمل در آقایان صحبت خواهیم کرد. یکی دیگر از مکمل هایی که بدن انسان به آنها نیاز دارد، انواع پروبیوتیک ها می باشند. استفاده از پروبیوتیک ها در همه ی سنین برای حفظ سلامتی و شادابی بدن توصیه می شود. پروبیوتیک ها کمک می کنند جمعیت میکروبیوم روده ی انسان حفظ شود و در نتیجه عملکرد دستگاه گوارش بهبود خواهد یافت. علاوه بر این مصرف پروبیوتیک موجب می شود سیستم ایمنی بدن قوی تر گردد و در نتیجه حین مقابله با بیماری ها آسیب کمتری متوجه بدن شود. یکی از مشکلات و بیماری هایی که با افزایش سن در آقایان بروز می کند، بیماری ورم پروستات می باشد.

این بیماری را که با نام هایپر پلازی یا بزرگ شدن پروستات نیز می شناسند با مصرف مداوم پروبیوتیک در رژیم غذایی به آسانی قابل کنترل و حتی قابل پیشگیری است. یکی دیگر از مواد مغذی که مصرف آن در رژیم غذایی آقایان ضروری محسوب می شود روی می باشد. مصرف مداوم روی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن انسان و مقابله ی بهتر آن با عوامل خارجی نظیر انواع ویروس ها و باکتری می شود. از جمله مواردی که در آن آقایان را به مصرف مداوم و مرتب روی تشویق می کنند، هنگام اختلال در نعوظ می باشد. به طور کلی باید بیان کنیم مصرف روی سبب تقویت اندام جنسی مردان و همچنین تولید هورمون تستوسترون خواهد شد. میزان روی روزانه ی مورد نیاز برای هر مرد تقریبا یازده گرم می باشد.

برای خرید کاندوم کلیک کنید.

پروتئین های گیاهی به عنوان یک مکمل برای آقایان

پروتئین های گیاهی به عنوان یک مکمل برای آقایان

یکی از علاقمندی های بسیاری از آقایان انجام تمرینات ورزشی جهت پرورش ماهیچه های بدن می باشد. اهمیت مکمل در آقایان برای پرورش ماهیچه ها ضروری می باشد. مصرف پروتئین های گیاهی کمک می کند تا آقایان توده ی عضلانی بدن خود را حفظ نموده و پرورش دهند. در صورتی که موفق به کسب مقدار پروتئین مورد نیاز بدن خود نشدید، می توانید از پروتئین های گیاهی به عنوان یک جایگزین مناسب استفاده کنید.

علاوه بر حفظ توده ی عضلانی بدن، مصرف پروتئین های گیاهی منجر به بهبود عملکرد بهتر دستگاه گوارش خواهد شد. متخصصین حوزه ی سلامت توصیه می کنند یک مرد بالغ در طول روز 0.8 گرم پروتئین گیاهی مصرف کند، البته این میزان می تواند با صلاحدید پزشک متخصص نیز افزایش یابد. همچنین برای اهداف ورزشی توصیه می شود آقایان از مصرف مداوم ویتامین سی غافل نباشند. مصرف ویتامین سی برخلاف ویتامین دی که می تواند منجر به مسمومیت گردد هیچ خطری نخواهد داشت، دلیل این امر نیز محلول بودن ویتامین سی در آب است. با توجه به این که، این ویتامین محلول در آب است، مصرف بیش از حد آن هیچ خطری را متوجه بدن انسان نخواهد کرد زیرا مازاد آن از طریق ادرار دفع می شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر ویتامین ب کمپلکس بر بدن

سخن آخر

علاوه بر مواردی که در این مطلب از مجله داروهلپ ذکر شد یکی دیگر از مکمل هایی که مصرف آن برای داشتن پوست زیبا به همه ی افراد، به ویژه آقایان توصیه می شود، مصرف مکمل های کلاژن می باشد. کلاژن به حفظ سلامت تاندون ها و مفاصل و استخوان های بدن کمک خواهد کرد و برای حفظ سلامت آقایان ورزشکار بسیار مفید خواهد بود. همچنین مصرف مکمل دارویی – غذایی‎ کلاژن از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری به عمل می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *