مجله

مولتی وگان و ارتباط آن با تقویت سیستم ایمنی بدن

مولتی وگان و ارتباط آن با تقویت سیستم ایمنی بدن

مولتی وگان نوعی مولتی ویتامین مینرال صد در صد طبیعی بوده که از مواد طبیعی تشکیل شده است. خوردن این نوع قرص بهترین گزینه برای گیاهخواران به شمار می آید. با استفاده از این نوع مکمل به راحتی می توان ویتامین‌ ها و املاح معدنی روزانه بدن را به خوبی تامین کرد. استفاده از این نوع قرص باعث بهبود کارکرد سیستم قلبی شده و به سلامت عمومی بدن کمک می کند. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعاتی جذاب و جامع در این باره دست یابید.

نگاهی بر ترکیبات و مزایای قرص شبانه مولتی وگان

بهتر است بدانید مولتی وگان حاوی دو نوع قرص روزانه و شبانه می باشد که هر کدام از ترکیبات و ارزش تغذیه ای خاصی برخوردار هستند. استفاده از این محصول کاربردی فواید و مزیت های بسیاری را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد. همچنین این نوع قرص به نوعی افزایش‌دهنده ایمنی و انرژی در بدن به شمار می آید. از طرفی مصرف این نوع مکمل از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رشد سریع ناخن و مو می شود. تقویت حافظه و یادگیری نیز از دیگر مزایای استفاده از این مکمل می باشد. تولید انرژی و رفع خستگی نیز از دیگر مزیت های این محصول کاربردی است. قرص شبانه مولتی وگان از یکسری ترکیبات خاصی تشکیل شده که هر کدام از آنها نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. بد نیست به صورت مختصر با این ترکیبات و اهمیت آنها برای سلامت بدن آشنا شوید.

1- آهن

یکی از مواد معدنی مهمی که بدن برای انجام صحیح بسیاری از عملکردهای خود به آن نیاز اساسی دارد آهن می باشد. این قرص کاربردی حاوی 10 میلی گرم آهن از منابع طبیعی می باشد که این میزان برای اغلب بالغین در شرایط طبیعی مناسب است. آهن نقش بسیار مهمی در رشد عصبی، سنتز برخی هورمون ها و عملکرد سلول ها دارد. همچنین این ماده معدنی مهم قسمتی از هموگلوبین می باشد. لازم به ذکر است که هموگلوبین اکسیژن را از ریه ها به دیگر نقاط بدن انتقال می دهد.

برای خرید قرص مولتی وگان هولیستیکا 40 عددی کلیک کنید.

2- منیزیم دریایی

از دیگر ترکیبات قرص مولتی وگان می توان به منیزیم دریایی در آن اشاره کرد. مقدار منیزیم موجود در این نوع قرص کاربردی معادل 10 میلی گرم بوده که از نوع ملح دریایی می باشد. لازم به ذکر است که این منیزیم از رسوب آب دریا به دست آمده است. منیزیم یک ماده ضروری و بسیار مهم برای تنظیم چرخه قند و تولید انرژی به شمار می آید. به نوعی می توان گفت این ماده واکنش های مختلف بیوشیمیایی در بدن را به بهترین شکل تنظیم می کند. همچنین منیزیم یکی از مواد ضروری برای سنتز DNA و RNA محسوب می شود. از دیگر مزیت های منیزیم در بدن کمک به توسعه ساختاری استخوان می باشد. یکی از مواد ضروری و مورد نیاز جهت عملکرد آنتی اکسیدان ترکیباتی همچون گلوتاتیون محسوب می شود.

3- زینک

از دیگر ترکیباتی که به میزان ۵ میلی گرم در قرص مولتی وگان وجود دارد می توان به زینک اشاره کرد. دریافت زینک به صورت روزانه از طریق رژیم غذایی یا مینرال ضروری می باشد، زیرا بدن قادر به ذخیره و یا تولید زینک نیست. استفاده از زینک تاثیر بسیار زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این نوع مینرال وظایف بسیار مهمی را در بدن به عهده دارد. به گونه ای که این ماده باعث بهبود زخم، سنتز پروتئین و DNA می شود. همچنین زینک نقش مهمی در عملکرد حس چشایی و بویایی بدن دارد. لازم است بدانید آقایان در روز به ۱۱ میلی گرم و زنان نیز به ۸ میلی گرم زینک نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: تاثیر ویتامین ب کمپلکس بر بدن

نگاهی بر ترکیبات و مزایای قرص شبانه مولتی وگان

4- کلسیم دریایی

از دیگر املاح ضروری برای بدن که نقش بسیار مهمی در بسیاری از عملکرد ها و مکانیسم های ارگان های مختلف دارد کلسیم می باشد. کلسیم یک ماده مهم بوده که برای حفظ حیات ضروری است. اصلی ترین منابع ذخیره کلسیم استخوان می باشد. بدن جهت حفظ و ساخت استخوان های مستحکم نیاز اساسی به کلسیم دارد. به نوعی می توان گفت اعصاب و عضلات بدن جهت عملکرد مناسب نیاز زیادی به کلسیم دارند. مصرف کلسیم به همراه ویتامین دی از بدن به بهترین شکل در برابر بیماری های فشار خون، دیابت و سرطان محافظت می کند. بهتر است بدانید کلسیم منبعی کاملاً طبیعی و دریایی داشته و از نوعی جلبک قرمز دریایی به دست می آید.

آشنایی با ترکیبات و ارزش تغذیه ای قرص روزانه مولتی وگان

قرص روزانه مولتی وگان نیز ترکیبات بی نظیری دارد که هر کدام در سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می کنند. بد نیست به صورت مختصر با این ترکیبات آشنا شوید.

1- ریحان مقدس

بهتر است بدانید یکی از ترکیبات این نوع قرص ریحان مقدس بوده که یک منبع طبیعی ویتامین B3 به شمار می آید. ریحان مقدس بهترین داروی گیاهی سنتی برای مبارزه با استرس می باشد. در واقع این نوع ریحان به دلیل دارا بودن ویتامین B3 قادر است تعادل سیستم عصبی موثر را به بهترین شکل تنظیم نماید. ریحان مقدس از مزیت ها و فواید دیگری نیز برخوردار می باشد. به گونه ای که از آن به منظور تقویت قوای ذهنی و جسمی نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: چند روش کاربردی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

2- عصاره آسرولا

از دیگر ترکیبات این محصول کاربردی می توان به عصاره آسرولا اشاره کرد. این عصاره غنی از ویتامین سی می باشد. با مصرف دو کپسول از قرص مولتی وگان به راحتی می توان تمام نیاز روزانه به ویتامین سی را برطرف ساخت، زیرا این نوع قرص حاوی عصاره آسرولا است. طبق نظر کارشناسان و محققان جذب و دسترسی ویتامین سی در مواقعی که همراه پیش ساز طبیعی ویتامین A مصرف شود بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که میوه آسرولا در مقایسه با پرتقال و لیمو ویتامین سی بیشتری دارد. به گونه ای که ویتامین سی موجود در میوه آسرولا ۲۰ برابر بیشتر از لیمو و پرتقال می باشد.

3- ویتامین B12 و فولیک اسید طبیعی

بهتر است بدانید ترکیبات دیگری همچون ویتامین B12 و فولیک اسید طبیعی به مقدار زیادی در قرص مولتی وگان وجود دارند. ویتامین B12 و فولیک اسید طبیعی موجود در این محصول از دانه های جوانه زده گندم سیاه می باشند. در اکثر مکمل ها منبع اسید فولیک و ویتامین B12 سنتتیک است. در واقع بدن برای استفاده از ویتامین هایی که منبع آنها سنتتیک می باشد باید آنها را به شکل فعال خود تبدیل نماید. برای تبدیل این ویتامین ها به آنزیم هایی نیاز می باشد که در بیشتر موارد ممکن است در بدن فعال نباشند. بهترین راه مصرف این نوع ویتامین ها استفاده از اشکال سنتتیک غیر متیله می باشد. در قرص مولتی وگان فولیک اسید و ویتامین B12 به شکل متیله شده و طبیعی وجود دارد.

4- ویتامین های طبیعی گروه B

در فرمولاسیون این نوع قرص مقدار زیادی گواوا و لیمو وجود دارد. لازم به ذکر است که عصاره میوه گواوا شامل مقادیر زیادی ویتامین های B5، B2، B6 و B1 است. این نوع ویتامین گروه B نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ، عملکرد قلب و عروق، پوست، باروری، غدد درون ریز و تولید انرژی دارند.

5- پیش ساز طبیعی دریایی ویتامین A

بهتر است بدانید یکی از پیش سازهای ویتامین A در بدن کاروتنوئیدها هستند که در این نوع قرص از جلبک Dunaliella salina گرفته شده اند. این نوع ویتامین یکی از ترکیبات مهم و ضروری برای بینایی به شمار می آید. همچنین وجود این نوع ویتامین نقش بسیار مهمی در یکپارچگی بافت ها به ویژه پوست دارد. جلبک ذکر شده غذای اصلی فلامینگوهای دریایی بوده که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم بینایی آنها می شود. همچنین این نوع کاروتنوئیدهای پیش ساز از پوست در مقابل اکسیداسیون و آلودگی به بهترین شکل محافظت می کنند.

بیشتر بخوانید: تأثیر امگا 3 بر تقویت سیستم ایمنی بدن

آشنایی با ترکیبات و ارزش تغذیه ای قرص روزانه مولتی وگان

6- شی تاکه

از دیگر ترکیبات موجود در قرص مولتی وگان شی تاکه است. بهتر است بدانید شیتاکه نوعی قارچ بوده که بر روی چوب درختی به نام “شی” رشد می کند. شی تاکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی نیز می شود، زیرا حاوی پلی ساکاریدهای طبیعی یعنی آلفا و بتاگلوکان است. هضم و جذب این نوع قارچ به دلیل استخراج و فرآوری منحصر بفردی که بر روی آن صورت می گیرد بسیار ساده و آسان است. از دیگر ترکیبات مهم این نوع قرص روغن های گیاهی بوده که منبع طبیعی ویتامین E محسوب می شوند. همچنین در فرمولاسیون این محصول نوعی گلسنگ خاص منطقه اسکاندیناوی وجود داشته که منبع غنی ویتامین D طبیعی و گیاهی می باشد.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ مطالعه کردید مولتی وگان نوعی مولتی ویتامین مینرال صد در صد طبیعی بوده که از مواد طبیعی تشکیل شده است. خوردن این نوع قرص بهترین گزینه برای گیاهخواران به شمار می آید. با استفاده از این نوع مکمل به راحتی می توان ویتامین‌ ها و املاح معدنی روزانه بدن را به خوبی تامین کرد. استفاده از این نوع قرص باعث بهبود کارکرد سیستم قلبی شده و به سلامت عمومی بدن کمک می کند. به علاوه شما می‌توانید با خرید و مصرف اصولی انواع مکمل دارویی – غذایی‎ به تقویت سیستم ایمنی بدن خود در برابر بیماری‌های مختلف کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *