سلامت و زیبایی, مجله, ورزش و بدنسازی

اهمیت استفاده از مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن

اهمیت استفاده از مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن

در یک دنیای عالی، همه ما به یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی دسترسی خواهیم داشت که مملو از چربی‌های سالم، میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین و فیبر کافی باشد – و از نظر تئوری، نباید مکمل‌های ویتامین بیشتری مصرف کنیم. برای تقویت سیستم ایمنی بدن با این حال، نه تنها بسیاری از ما در رسیدن به این اهداف تغذیه‌ای روزانه شکست می‌خوریم، بلکه ممکن است موقعیت‌هایی داشته باشیم – مانند استرس فیزیکی یا مشکلات سلامتی التهابی – زمانی که به برخی مواد مغذی بیشتر از آنچه از غذا دریافت می‌کنیم، نیاز داریم. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعات جامعی در این باره دست یابید.

4 مکملی که هر روز باید مصرف شود

 به دلیل سلامتی بدن نمی‌توانید مکمل خود را تامین کنید یا یک رژیم غذایی ضعیف را با ویتامین‌ها جایگزین کنید، اما می‌توانید شکاف‌ها را پر کنید تا به خودتان کمک کنید. در زیر چهار مکملی که من هر روز مصرف می کنم و اغلب به بیمارانم توصیه می کنم آورده شده است. به من اعتماد کنید: بدن شما از شما تشکر خواهد کرد.

1. ویتامین C

از آنجایی که انسان نمی تواند ویتامین C تولید کند و آن را در بدن ذخیره نمی کند، باید دائماً آن را دوباره پر کرد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی، ضد التهاب است و سلول های سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند. در هنگام عفونت و زمانی که تحت استرس شدید هستیم، به سرعت مصرف می شود. همچنین به بهبود زخم ها سرعت می بخشد و برای پوست شما عالی است. ویتامین C مکمل در مطالعات نشان داده شده است که شدت و مدت سرماخوردگی را کاهش می دهد و در مطالعات اولیه ممکن است شدت علائم بیماران کووید بستری در بیمارستان را کاهش دهد. یک دوز خوب برای شروع 500 میلی گرم دو بار در روز برای حداکثر جذب است.
انواع مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن

2. ویتامین D

 

کمبود ویتامین D یک مشکل جهانی است که یک مشکل است زیرا این ویتامین فوق ستاره بسیاری از جنبه های عملکرد ایمنی ما را تعدیل می کند. این سیستم ایمنی ذاتی ما را در کشتن باکتری ها و ویروس ها کارآمدتر می کند و می تواند دفعات عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش دهد.

ویتامین D پایین نیز با بروز بیشتر بیماری های خود ایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس مرتبط است. از آنجایی که ویتامین D به راحتی در بسیاری از غذاها یافت نمی شود (به جز ماهی های چرب، جگر ماهی و غذاهای غنی شده)، بیشتر افراد از مکمل های ویتامین بهره مند می شوند، به خصوص در ماه های زمستان یا اگر به طور منظم زمان زیادی را در خارج از منزل نمی گذرانند. ویتامین D را به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن باید با 1000 تا 2000 واحد بین المللی در روز شروع کنید که همراه با غذا مصرف می شود.

بیشتر بخوانید: تأثیر ویتامین D بر روی خلق و خو

3. روی

سازمان جهانی بهداشت گزارش می دهد که بین 17 تا 30 درصد از جمعیت جهان کمبود روی دارند که به طور بالقوه بر پیامدهای سلامتی تأثیر می گذارد. روی یک ماده معدنی کم مصرف است که اثرات مهمی بر اثربخشی سلول ها و سیتوکین های سیستم ایمنی ذاتی و سازگار ما دارد. روی به مبارزه با ویروس ها کمک می کند، ما را از آسیب رادیکال های آزاد به سلول هایمان محافظت می کند و نشان داده شده است که در صورت مصرف مکمل، مدت سرماخوردگی را کوتاه می کند.

روی در سطوح بالایی در صدف، گوشت گاو و خرچنگ و در مقادیر کمتر در حبوبات، توفو، دانه کدو تنبل، بادام هندی و سایر آجیل ها و دانه ها یافت می شود. توصیه می کنم روزانه 15 تا 30 میلی گرم روی اضافه کنید، مخصوصاً در ماه های پاییز و زمستان و در اولین علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا.

برای خرید داروی سرماخوردگی کلیک کنید.

4. کورکومین

این ماده اصلی ترین ماده فعال ریشه زردچوبه است و نشان داده شده است که فواید سلامتی متعددی دارد. در واقع، بیش از 120 کارآزمایی بالینی انسانی وجود دارد که اثربخشی کورکومین را در درمان بیماری‌هایی از خودایمنی گرفته تا بیماری آلزایمر نشان می‌دهد. جادوی کورکومین این است که چگونه التهاب را در سطوح مختلف بدن کاهش می دهد، نه تنها به تسکین علائم درد و آرتریت کمک می کند، بلکه سیتوکین های التهابی را که باعث بیماری های خود ایمنی، بیماری قلبی و دیابت می شوند، مسدود می کند.

همچنین سلامت باکتری های روده ما را بهبود می بخشد که به سلامت کلی سیستم ایمنی بدن ما می افزاید. از آنجایی که کورکومین به خوبی جذب نمی شود و برای داشتن فواید قابل توجه باید مقادیر زیادی از ریشه زردچوبه مصرف کرد، توصیه می کنم روزانه 1000 میلی گرم آن را همراه با غذا مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین روش‌های تقویت سیستم ایمنی بدن

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ مطالعه کردید اطلاعات جامعی در رابطه با اهمیت استفاده از انواع مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در اختیارتان قرار داده شد. به علاوه شما می‌توانید با خرید و مصرف انواع مکمل دارویی – غذایی‎ به سلامتی خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *