مجله

چند روش موثر و ساده برای حفظ تناسب اندام

چند روش موثر و ساده برای حفظ تناسب اندام

حفظ تناسب اندام در دنیای پرمشغله امروز کار سخت و دشواری است. اما حفظ تناسب اندام دغدغه بسیاری از افراد به خصوص جوانان است. با تناسب اندام علاوه بر اینکه می توان خوش تیپ بود، امکان پوشیدن هر لباسی نیز امکان پذیر می باشد. فردی که اندامی متناسب دارد در روابط اجتماعی با اعتماد به نفس بیشتری حضور پیدا خواهد کرد. در کنار موارد ذکر شده نباید از اهمیت تناسب اندام بر سلامت جسم غافل شد. افرادی که اندام خود را ثابت و متناسب نگه می دارند از بیماری هایی که بر اثر اضافه وزن رخ می دهد در امان خواهند بود. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعاتی جامع و مفید در این باره دست یابید.

راه‌های رسیدن به تناسب اندام

همانطور که گفته شد برای افراد بسیاری حفظ و رسیدن به تناسب اندام یک آرزو به حساب می آید اما در زیر با ارائه برخی نکات سازنده می توان به راحتی به اندامی متناسب دست یافت:

1- تعیین هدف

در مرحله اول باید هدف تعیین شود. برای این کار بهتر است از اپلیکیشن های موجود یا یک قلم و کاغذ استفاده شود. لازم است میزان کاهش وزن و وزن ایده آل تعیین شود. برای دست پیدا کردن به تناسب اندام نباید تنها به رژیم غذایی بسنده کرد. ورزش در فرم دهی اندام و لاغری هدفمند اثر شگرفی دارد. در نهایت باید گفت در تعیین هدف و روش رسیدن به آن لازم است فرد واقع گرا باشد و با توجه به بازه زمانی و امکاناتی که دارد برای خود برنامه تعریف کند. به طور مثال اگر کسی وقت رفتن به باشگاه را ندارد می تواند زمانی را به پیاده روی اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: روش های موثر در کاهش وزن

2- تغذیه مناسب

یکی از نکات مهمی که برای دست یافتن به اندام متناسب حائز اهمیت است، تغذیه مناسب است. در وهله اول نباید وعده صبحانه فراموش شود. بهتر است مصرف مواد قندی به حداقل مقدار ممکن برسد. غذاهای پختنی جایگزین های مناسبی برای انواع سرخ کردنی ها هستند. یکی از نکات مهم دیگر که در تغذیه باید به آن توجه کرد دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن است به همین دلیل نباید مصرف هیچ ماده غذایی ممنوع شود. بهتر است مصرف مواد پروتئینی افزایش یابد زیرا پروتئین نقش مهمی را در تناسب اندام ایفا می کند. در نهایت میوه و سبزیجات را نباید فراموش کرد زیرا آنها نه تنها مواد فیبری و آب بدن را تامین می کنند بلکه با پر کردن حجم معده اثر شگرفی بر لاغری دارند.

راه‌های رسیدن به تناسب اندام

3- ورزش کردن

یکی از راه های دیگر رسیدن به تناسب اندام، ورزش کردن است. لازم است افرادی که قصد انجام ورزش حرفه ای را دارند از انجام درست حرکات مطمئن شوند تا به اندام های بدنشان آسیبی وارد نشود. همچنین به افرادی که قصد آغاز ورزش را دارند انجام ورزش های سبک و در بازه زمانی کوتاه توصیه می شود زیرا ممکن است خستگی ناشی از ورزش در ابتدای راه زدگی ایجاد کند. راه دیگری که می تواند با اندام متناسب همراه باشد افزایش فعالیت روزانه است به طور مثال می توان مسافت های کوتاه را پیاده روی کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه غذایی برای کاهش وزن بانوان پس از بارداری

سخن آخر

علاوه بر مواردی که در این مطلب از مجله داروهلپ ذکر شد مصرف آب و دوری از استرس دو نکته مهم دیگری هستند که بر روی تناسب اندام بسیار موثر هستند ولی کمتر مورد توجه قرار می گیرند. به علاوه شما می‌توانید با خرید قرص لاغری یا چاقی و مصرف اصولی آن‌ها به اندام ایده آل خود دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *