مجله

روش‌هایی برای داشتن دندان‌های زیبا

روش‌هایی برای داشتن دندان‌های زیبا

لبخند زبان جهانی است که همه ی افراد در نقاط مختلف جهان از آن درک واحدی دارند. آنچه به یک لبخند زیبایی می بخشد دندان های زیبا است. دندان های زیبا و سالم در دنیای امروز نشانگر فرهنگ فرد است پس نمی توان آن را منحصر به زیبایی کرد. اهمیت دندان به سلامت دندان ها در زیبایی آنها نقش بسزایی دارد. اما دندان نیز متاثر از عوامل وراثت و محیط است و ناخواسته بعضی از افراد از داشتن دندان های زیبا محروم هستند. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعاتی جامع و مفید در رابطه با بهترین راه مراقبت از دندان و داشتن لبخند زیبا دست یابید.

لبخند زیبا با دندان‌های زیبا

برای داشتن دندان های زیبا می توان به دندانپزشکان زبردست اعتماد کرد. مجموعه کارهایی که می تواند منجر به زیبا شدن دندان ها شود به شرح زیر است:

  • بلیچینگ: بسیاری از افراد از رنگ زرد دندان های خود در عذاب هستند. بعضی از لکه ها و تغییر رنگ های دندان با خمیردندان و مسواک از بین نمی روند. به این دسته از افراد بلیچینگ پیشنهاد می شود. با استفاده از این روش دندان ها سفید و براق می شود.
  • کامپوزیت: کامپوزیت مخصوص دندان های پر شده، لب پر شده، تغییر رنگ داده شده و … است. در کامپوزیت از موادی همرنگ دندان استفاده می شود. این مواد به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر روی دندان قرار می گیرند. در واقع برتری کامپوزیت بر بلیچینگ ظرفیت آن برای ایجاد دندان های مرتب و یکدست است.
  • لمینت: برای انجام لمینت تراشیدن سطح دندان الزامی است. بعد از تراشیدن از یک لایه نازک همرنگ دندان برای ایجاد دندان های زیبا استفاده می شود. در لمینت به علت تراشیدن لایه سطحی دندان، سلامت مینای دندان اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • ارتودنسی: برای دندان هایی که رویش نامرتبی دارند و یا جلوتر از حد نرمال قرار گرفته اند، ارتودنسی توصیه می شود. ارتودنسی فرایند زمانبری است اما بعد از اتمام آن ساختار دندان بسیار مرتب و زیبا می شود.
  • ایمپلنت: بسیاری از افراد بنا بر هر دلیلی دندان های خود را از دست می دهند. وجود فضای خالی در دهان بسیار زشت و زننده است. به این دسته از افراد ایمپلنت توصیه می شود. ایمپلنت یک روش کاشت دندان به صورت دائمی است.
  • جراحی لثه: یکی از عواملی که زیبایی های دندان و لبخند را زیر سوال می برد، لثه است. گاهی بعضی از افراد لثه هایشان بسیار پایین تر از حد نرمال است. به این دسته از افراد جراحی لثه توصیه می شود.
  • روکش: یکی از روش های قدیمی برای ایجاد دندان های زیبا روکش است. روکش بر روی دندان های آسیب دیده قرار می گیرد.

برای خرید خمیر دندان خاویار بانوان بنسر کلیک کنید.

لبخند زیبا با دندان‌های زیبا

سخن آخر

تمامی موارد ذکر شده در این مطلب از مجله داروهلپ اگرچه موجب دندان های زیبا می شوند اما با عوارضی نیز همراه هستند. به هر حال باید دانست بسیاری از این روش ها نیاز به تمدید دارند. بهتر است قبل از انجام هر کدام از این روش ها سلامت دندان و مینای آن چک شود. همچنین لثه نیز باید پذیرای این قبیل تغییرات باشد. در نهایت باید گفت باید کار را به کاردان سپرد پس نباید به خاطر قیمت ارزان دندانپزشک بی تجربه و کار نابلد را انتخاب کرد زیرا دندان در سلامت و زیبایی نقش بسزایی دارد. برای خرید انواع مکمل دارویی – غذایی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *