اخبار سلامت, مجله

رژیم غذایی مدیترانه‌ای موجب کاهش استرس می‌شود

رژیم مدیترانه ای برای کاهش استرس

در یک مطالعه‎ای که در ژورنال Nutrition Research and Practice منتشر شده است، محققان کره‌ای ارتباط بین سطح استرس روانی اجتماعی و پایبندی به رژیم غذایی مدیترانه‌ای را در بین بچه‌های کره‌ای بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای منجر به کاهش استرس روانی اجتماعی در مردان و زنان خواهد شد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای، سرشار از حبوبات، مغزها، میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون و ماهی، گوشت قرمز کم و لبنیات پرچرب است که هر کدام فواید بسیاری برای سلامتی دارند. اتخاذ این رژیم غذایی در حوالی سن بازنشستگی ممکن است باعث شود در پیری سلامت خود را حفظ کنید. همچنین، به طور بالقوه از افسردگی پیشگیری کرده و توانایی‌های ذهن و بدن را افزایش دهد.

رژیم مدیترانه ای برای کاهش استرس

پیشنهاد خرید: خرید قرص چاقی

در این مطالعه در مجموع 1656 شرکت کننده وجود داشت که 889 مرد بودند. نتایج این مطالعه حاکی از آن بود زنانی که در پایبندی و وفاداری بیشتری به رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشتند، به ادامه تحصیل و مطالعه علاقه بیشتری نشان دادند. علاوه بر این، مردانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را به صورت روزانه مصرف می‌کردند، دارای امتیاز کمتری از استرس روانی اجتماعی بودند.

با گنجاندن غذاهای مدیترانه‌ای در رژیم غذایی روزمره مصرف انرژی و مواد مغذی، به جز مواد مغذی مانند پروتئین، کلسیم، فسفر و ریبوفلاوین، در مردان و چربی و رتینول در زنان افزایش یافت.

پیروی بیشتر از رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش خطر استرس روانی اجتماعی بالا، با روند کاهش قابل توجه (0.026 = P برای زنان و 0.016 برای مردان) مرتبط بود. همچنین، مردان و زنان به ترتیب 41% و 39% شانس کمتری برای تجربه استرس روانی اجتماعی بالا در مقایسه با افرادی که این رژیم را کمتر دنبال می‌کردند، داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *