سلامت و زیبایی, مجله

3 راز شادابی پوست و راهکارهای خانگی

3 راز شادابی پوست و راهکارهای خانگی

شاید روبروی آینه ایستاده اید و به پوست تیره شده و پیر شده خودتان نگاه می کنید. اینکه پوست صورت شاداب و زیبا باشد، در جوانی و زیبایی شما اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر، توصیه می کنیم که حتما از روش هایی استفاده کنید که باعث شادابی پوست صورت شما و جوانی پوست می شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم سه راهکار اصلی برای شادابی پوست به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که این سه روش ها در خانه قابل انجام می باشند و شما برای انجام آن ها نیازی به سختی ندارید. پس اگر حس می کنید، شادابی پوست شما کاهش پیدا کرده است و می خواهید زیبایی پوست خود را به حالت اولیه بازگردانید، با ما در ادامه این مقاله از داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید.

افشای 3 راز برای شادابی پوست صورت

پوست صورت همیشه در مواجهه با آلودگی های مختلف و کرم های آرایشی می باشد. به همین خاطر، معمولا پوست صورت بیشتر در معرض پیری قرار دارد. استفاده از روش های مناسب برای رفع پیری پوست و جوان کردن پوست توصیه می شود. سه راز اصلی برای شادابی پوست صورت وجود دارند که اگر از آن ها مطلع باشید، خیلی زود از روش های موثری برای شاداب کردن پوست صورت خود استفاده می کنید. پس اگر می خواهید که شادابی پوست صورت شما تامین شود و پوست شما جوان و شفاف نشان داده شود، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

راز اول؛ کلاژن باید برای پوست تامین شود!

کلاژن یک پروتئین ضروری برای پوست می باشد. در صورتی که کلاژن مورد نیاز پوست از طریق مواد غذایی برای بدن تامین نشود، پوست دچار چین و چروک های مختلف می شود. زیرا سفتی پوست با کاهش کلاژن، کاهش پیدا خواهد کرد.

کلاژن باید برای پوست تامین شود، در غیر این صورت شادابی پوست از بین خواهد رفت. به همین خاطر، راز اولی که برای حفظ شادابی پوست به شما توضیح می دهیم، بهبود کلاژن سازی در پوست است. راهکارهای مختلفی برای افزایش کلاژن سازی در پوست وجود دارند که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: تاثیر کلاژینو بیوتی در حفظ شادابی، طراوت و آبرسانی پوست

افشای 3 راز برای شادابی پوست صورت

راز دوم؛ آنتی اکسیدان ها و مبارزه با رادیکال های آزاد!

آنتی اکسیدان ها راز اصلی مبارزه با کدر شدن پوست هستند. شادابی پوست با مصرف آنتی اکسیدان ها تقویت می شود و می توان با مصرف این مواد مغذی، از بروز چین و چروک های پوستی جلوگیری نمود. آنتی اکسیدان ها مواد مغذی هستند که می توانند با رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی هوا و … مبارزه کنند.

به همین خاطر، راز دوم شادابی پوست استفاده از آنتی اکسیدان ها به صورت خوراکی و موضعی می باشد. در نظر داشته باشید که آنتی اکسیدان ها می توانند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند و نقش موثری در رفع مشکلات پوستی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: راز زیبایی و شادابی پوست با کلاژن ایکس مارت

راز سوم؛ لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده از روی پوست!

آخرین رازی که برای شادابی پوست به شما می گوییم، این است که پوست خود را لایه برداری کنید. به طور کلی، پوست در مواجهه با آلودگی ها و کرم های آرایشی، دچار مرگ سلول های سالم می شود. به هر حال هر روز سلول های زیادی در پوست می میرند و سلول های زیادی مجددا رشد می کنند.

اما موضوع حائز اهمیتی که وجود دارد این است که بتوانیم سلول های مرده پوست را از روی پوست حذف کنیم. در غیر این صورت، پوست شادابی خود را از دست می دهد و دچار مشکل می گردد.

بیشتر بخوانید: کپسول پیگمنتا جادوی شادابی پوست

راهکارهای خانگی برای شاداب کردن پوست

حال که با سه راز اصلی شادابی پوست آشنا شدید، شاید این سوال برای شما مطرح شود که برای شادابی پوست خودمان باید چه کارهایی انجام دهیم؟ امروزه همه افراد به دنبال زیبایی و جوانی پوست هستند و هزینه های بسیار زیادی برای این کار می کنند. اما می توان با کمک یک سری از روش های ساده و خانگی، شادابی پوست را تامین کرد. در ادامه مقاله به برخی از این روش هایی که باعث شاداب شدن پوست می شوند، اشاره می کنیم.

1- استفاده از مکمل های کلاژن ساز

کلاژن سازی یکی از بهترین روش ها برای تضمین شادابی پوست است. اگر می خواهید پوست شاداب و جوانی داشته باشید، باید حتما با مصرف یک سری از مکمل های تغذیه ای، کلاژن مورد نیاز پوست خود را تامین کنید. مکمل های کلاژن ساز در بازار دارویی کشور ایران کم نیستند. اما لازم است که حتما مکمل های با کیفیت و اصل را خریداری کنید تا دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توانیم یک پوست صاف داشته باشیم؟

2- استفاده از ماسک های شاداب کننده

ماسک های مختلفی وجود دارند که به صورت موضعی برای پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرند. ماسک های شاداب کننده شامل ترکیبات گیاهی مختلفی می باشند. به طور مثال، ماسک ماست می تواند بهترین گزینه برای شاداب کردن پوست محسوب شود. برای این کار می توانید، یک قاشق ماست را به همراه نصف قاشق آبلیمو مخلوط کنید. سپس، ماسک حاصل شده را بر روی پوست صورت بزنید. پس از گذشت 15 دقیقه، می توانید پوست خود را آبکشی نمایید.

بیشتر بخوانید: رابطه کلاژن با شادابی پوست صورت

راهکارهای خانگی برای شاداب کردن پوست

3- مصرف آنتی اکسیدان ها به صورت خوراکی

همانطور که اشاره کردیم، آنتی اکسیدان ها می توانند در بهبود سلامت و شادابی پوست صورت موثر باشند. به همین خاطر، می توان به صورت خوراکی اقدام به مصرف آن ها نمود. در حال حاضر، خوراکی های مختلفی وجود دارند که دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشند. گوجه، توت فرنگی و … از جمله مواد غذایی هستند که سرشار از آنتی اکسیدان های مفید می باشند.

در صورت نیاز می توان به صورت همزمان، اقدام به مصرف آنتی اکسیدان ها به صورت موضعی کرد. برای این کار می توانید ماسک گوجه، توت فرنگی و … درست کنید و بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: وظیفه پن روشن کننده پوست چیست؟

سخن آخر

می دانیم که همه شما دوست دارید پوست شاداب و جوانی داشته باشید. اما به هر حال عوامل مختلفی وجود دارند که زیبایی پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهند. برای اینکه شادابی پوست شما تامین شود، لازم است که از یک سری از روش ها کمک بگیرید. در این مقاله از مجله داروهلپ به رازهای شاداب شدن پوست و راهکارهای خانگی آن اشاره کردیم. امیدواریم که بتوانید با این راهکارهای خانگی، شادابی و جوانی پوست صورت خود را تضمین کنید. به علاوه شما می‌توانید با خرید و مصرف انواع مکمل دارویی – غذایی و محصولات مراقبت از پوست طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *