مجله, مسایل جنسی

تمام چیزی که درباره اسپری تاخیری باید بدانید

تمام چیزی که درباره اسپری تاخیری باید بدانید

انزال زودرس یک اختلال رایج جنسی است که مردان و عملکرد آنها را در رختخواب تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اسپری تاخیری برای کمک به ادامه عشق‌ورزی طولانی‌تر و قوی‌تر طراحی شده است. این ابزار کمکی عالی برای افزایش زمان رابط جنسی است، بنابراین نیازی به عقب‌نشینی ندارید.

ما اینجاییم تا تمام چیزی که درباره اسپری تاخیری باید بدانید از فواید و عوارض آن گرفته تا نحوه عملکرد آن را به شما ارائه دهیم. پس در این مقاله از داروخانه آنلاین داروهلپ با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین اسپری تاخیری مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید.

انواع مختلف اسپری تاخیری

انزال زودرس چیست؟

انزال زودرس (PE) که به آن انزال سریع یا زودرس نیز گفته می‌شود، زمانی است که انزال در کمتر از یک دقیقه پس از دخول تقریباً در تمام تماس‌های جنسی اتفاق می‌افتد. PE می‌تواند برای زوجین کاملاً ناامیدکننده باشد و باعث ایجاد تنش و استرس فیزیکی و روانی زیادی شود. این در درجه اول زمانی اتفاق می‌افتد که مرد در طول رابطه جنسی با شریک زندگی خود زودتر از حد انتظار انزال می‌کند. در صورت تحریک جنسی یک مرد مبتلا به PE به‌سرعت انزال می‌کند یا به ارگاسم می‌رسد، این می‌تواند ظرف مدت کوتاهی رخ دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که این یک شکایت رایج است و از هر 3 مرد 1 نفر ممکن است در یک مقطع زمانی این مشکل را در رختخواب تجربه کنند. در چنین شرایطی است که استفاده از اسپری تاخیری نعمت محسوب می شود.

پیشنهاد خرید: قرص ایکس اید

اسپری تاخیری چیست؟

اسپری اوج یا اسپری تاخیری یک داروی اسپری جنسی برای ماندگاری طولانی‌مدت در رختخواب است که با بی حس‌کردن موقت قسمت‌های حساس آلت تناسلی شما مانند سر و ساقه، آلت تناسلی را بی حس می‌کند. اسپری تاخیری می‌تواند استقامت جنسی مرد را بدون تأثیر بر کیفیت ارگاسم او افزایش دهد. اکثر مردان برای رسیدن به ارگاسم در حین رابطه جنسی به پنج دقیقه زمان نیاز دارند، درحالی‌که میانگین زمان موردنیاز برای زنان در طول فعالیت جنسی بیش از 15 دقیقه است. در برخوردهای دگرجنس‌گرا، این منجر به چیزی می‌شود که به آن شکاف ارگاسم می‌گویند.

برای پر کردن این شکاف، برخی از شرکت‌ها اسپری‌های تاخیری را فرموله کردند.  بی‌حس‌کننده‌های موضعی که اندکی آلت تناسلی را بی‌حس می‌کنند. ده‌ها اسپری تاخیری در بازار وجود دارد. این محصولات در گذشته نیاز به بازدید از برخی از فروشگاه‌های بزرگ بزرگسالان یا انتظار در مطب پزشک داشتند، اما اکنون به‌راحتی به‌صورت آنلاین از شرکت‌های معتبر بهداشت از راه دور در دسترس هستند.

نحوه عملکرد اسپری تاخیری

همان‌طور که از نام آنها پیداست، اسپری‌های تاخیری ارگاسم آلت تناسلی را به تأخیر می‌اندازند و اجازه می‌دهند فعالیت جنسی طولانی‌تر ادامه یابد. این اسپری‌ها با استفاده از لیدوکائین یا بنزوکائین برای بی حس‌کردن جزئی و موقتی اعصاب آلت تناسلی مرد به اثر موردنظر خود دست می‌یابند. اما چگونه بنزوکائین و لیدوکائین باعث این احساس بی‌حسی می‌شوند؟

به طور معمول، سلول‌های عصبی شما سیگنال‌های حسی را با مبادله یون‌های سدیم و پتاسیم با محیط خود ارسال می‌کنند و در نتیجه یک‌بار منفی ایجاد می‌شود که از طریق بدن شما در امتداد کانال‌های یونی دارای ولتاژ جریان می‌یابد، هنگامی که آن جریان به مغز شما می‌رسد، آن سیگنال‌ها را به‌عنوان احساس لمس یا درد تفسیر می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اسپری تاخیری را کجا بزنیم؟

فردی در حال عقب کشیدن عقربه های ساعت

نحوه استفاده از اسپری تاخیری

اسپری تاخیری یک درمان موضعی مناسب برای درمان انزال زودرس است. این ماده به‌عنوان یک بی‌حس‌کننده خفیف عمل می‌کند و به کاهش حساسیت بدون کاهش لذت کمک می‌کند. فقط چند اسپری برای کمک به بازیابی کنترل زمان انزال و ماندگاری بیشتر در طول رابطه جنسی لازم است. در ادامه مراحل استفاده از اسپری تاخیری گام‌به‌گام توضیح داده‌ایم.

1- افشانه کردن

اسپری تاخیری را به سمت قسمت زیرین (سر) آلت تناسلی بگیرید و چند بار اسپری کنید. این کاملاً به شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید کل سر و ساقه آلت تناسلی خود را بپوشانید. این بستگی به حساسیت آلت تناسلی شما دارد یا اینکه شما فقط از ژل تاخیری برای افزایش عملکرد خود استفاده می‌کنید. در اینجا ممکن است این سؤال را از خود بپرسید که واقعاً چقدر می‌خواهم دوام بیاورم؟

نکته: حساسیت آلت تناسلی هر فردی متفاوت است، بنابراین آزمایش کنید که چه مقدار اسپری برای شما مناسب است. برای اکثر کاربران، فقط 2-3 اسپری مورد نیاز است. برخی ممکن است برای رسیدن به حساسیت مورد نظر خود به چند مورد دیگر نیاز داشته باشند.

اسپری تاخیری

2- پخش‌کردن

می‌توانید اسپری را با استفاده از یک حرکت دایره‌ای با نوک انگشت خود به پوست آلت تناسلی بمالید. پس از مالش، از یک حوله مرطوب برای شستشوی باقی مانده از دستان خود استفاده کنید.

3- صبرکردن

قبل از اینکه بلافاصله وارد رابطه جنسی شوید، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا اسپری تاخیری اثر کند. به خاطر داشته باشید که مواد فعال ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشند تا با اسپری های بیشتر جذب پوست شوند. معمولا اسپری تاخیری به طور منحصر به فردی برای کاهش تحریک بیش از حد بدون از بین بردن حس مردانه فرموله شده است.

4- پاک‌کردن

پوست خود را با هر چیزی که در دسترس است پاک کنید (دستمال مرطوب / آب / دستمال) این مرحله به‌خصوص قبل از برقراری رابطه جنسی دهانی با شریک زندگی‌تان مفید است.

یک زوج آشفته و روابط سرد

5- مرحله پایانی

اکنون، شما آماده‌اید تا انزال را به تعویق بیندازید تا از رابطه جنسی طولانی‌تر لذت ببرید. اسپری تاخیری به شما کمک می‌کند تا در مواقع ضروری ماندگاری طولانی داشته باشید. در یک مطالعه، مردان با استفاده از این اسپری 64 درصد دوام بیشتری داشتند. ماده مؤثره در اسپری تاخیری لیدوکائین است. وقتی لیدوکائین روی پوست اعمال می‌شود، به‌عنوان یک بی‌حس‌کننده موضعی عمل می‌کند. استفاده از اسپری حساسیت زدا بر روی آلت تناسلی باعث ایجاد یک اثر بی حسی بسیار خفیف می شود.

در نهایت با کاهش حساسیت، مردان می‌توانند رابطه جنسی طولانی‌تری داشته باشند. ازآنجایی‌که این احساس خفیف است، لذت جنسی به خطر نمی‌افتد.

پیشنهاد خرید: خرید مکمل جنسی

اسپری تاخیری و باروری

یک مطالعه کوچک در سال 2017 نشان داد که اسپری های تاخیری ممکن است اثرات منفی بر ویژگی های مایع منی داشته باشند. اسپرم مردان در باروری از اهمیت زیادی برخوردار است به همین خاطر استفاده از هر ماده ای که بتواند بر سلامت و کیفیت اسپرم تاثیر بگذارد باروری با مشکل مواجه می شود. طی مطالعات صورت گرفته در مورد تاثیر اسپری تاخیری بر باروری، نتایج به‌ دست‌آمده نشان داد که مواد شیمیایی موجود در اسپری تاخیری در بلند مدت ممکن است اسپرم مرد را ضعیف کند. در صورتی که اسپرم مرد کیفیت پایینی داشته باشد، نمی‌تواند از دیواره تخمک عبور کرده و باعث بارداری نمی‌شود.

در نهایت، اگر در تلاش برای بارداری هستید، ممکن است بخواهید اسپری تاخیری خود را در طول دوره‌های تخمک‌گذاری در کشو بگذارید؛ بنابراین اگر می‌خواهید باردار شوید، از اسپری تاخیری استفاده نکنید، زیرا ممکن است اسپرم را مختل کند.

اسپری تاخیری و باروری

استفاده از اسپری تاخیری در بارداری

اسپری‌ تاخیری حاوی مواد شیمیایی بسیاری زیادی است از آن جایی که دوران بارداری دوران حساسی است و اجتناب از کارهایی با ریسک بالا لازم و ضروری است. استفاده از اسپری تاخیری می‌تواند از طریق رحم جذب بدن مادر شده، وارد جریان خون ‌شود و در نهایت به جنین به ‌رسد.

فواید استفاده از اسپری تاخیری

  • لذت را برای شما و شریک زندگی‌تان طولانی می‌کند.
  • ایمن، مؤثر، سریع و ماندگار است.
  • باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در آقایان می‌شود.
  • کنترل بیشتری بر زمان‌بندی در رختخواب می‌دهد.
  • اوج را برای جلوگیری از انتشار زودهنگام به تأخیر می‌اندازد.
  • برای کاهش حساسیت پوست را به‌آرامی بی حس می‌کند.
  • لذت را طولانی می‌کند و انزال را به تأخیر می‌اندازد.
  • اثر آرام‌بخش است و اعتمادبه‌نفس جنسی را تقویت می‌کند.
  • کاربردش ساده است.
  • عاری از سموم است.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص های افزایش میل جنسی

 یک زوچ جوان دارای ارتباط صمیمی

عوارض جانبی اسپری تاخیری

در صورت استفاده نادرست یا بیش از حد، شما عوارض جانبی اسپری تاخیری را تجربه خواهید کرد. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • حساسیت‌زدایی موقت آلت تناسلی.
  • تحریک یا سوزش پوست.
  • التهاب در ناحیه کاربرد.
  • ازدست‌دادن نعوظ به دلیل ازدست‌دادن حساسیت برای یک دوره کوتاه.

 یک زوج و مردی آشفته

آیا اسپری‌های تاخیری ایمن هستند؟

بزرگ‌ترین خطری که اسپری‌های تاخیری برای کاربران ایجاد می‌کنند، تحریک پوست ناشی از درماتیت تماسی آلرژیک است. اگر به لیدوکائین یا بنزوکائین حساسیت ندارید، آن مواد فعال نباید چنین واکنشی را ایجاد کنند. اما اسپری تاخیری معمولاً حاوی چندین ماده غیرفعال است که ممکن است حتی در غیاب آلرژی به واکنش کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، فراوان‌ترین ماده غیرفعال VigRX پروپیلن گلیکول است که یک ماده آرایشی رایج و یک محرک شناخته شده پوست است.

آیا استفاده از اسپری تاخیری با کاندوم بی‌خطر است؟

استفاده از کاندوم با اسپری تاخیری قطعاً بی‌خطر است. لیدوکائین می‌تواند لاتکس مورداستفاده در تهیه کاندوم را خورده کند؛ بنابراین، محصولات لیدوکائین را نباید با کاندوم استفاده کرد.  اما نوعی از کاندوم‌ها را می‌توان با اسپری تاخیری استفاده کرد و نوع دیگر را خیر؛ بنابراین می‌توان گفت به‌طورکلی هم کاندوم و هم‌روان کننده‌ها با اسپری‌های تاخیری سازگار هستند. باید اسپری را روی آلت تناسلی بمالید، 10-15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس کاندوم را روی آن قرار دهید. در واقع، برخی از مارک ها شما را تشویق می کنند که از اسپری تاخیری با کاندوم های لاتکس استفاده کنید تا لذت را به حداکثر برسانید.

برخی از اسپری‌های تاخیری به‌وضوح تأکید می‌کنند که محصولات فقط با کاندوم‌های لاتکس قابل‌استفاده هستند و نه با کاندوم‌های بدون لاتکس. حتماً دستورالعمل‌های محصولی را که خریداری کرده‌اید بخوانید تا مطمئن شوید که از آن به‌درستی استفاده می‌کنید.

کاندوم در دستان یک مرد

خطرات و هشدارها در زمان استفاده از اسپری تاخیری

فقط برای استفاده خارجی

  • قبل از استفاده از اسپری: اگر شما یا شریک زندگی‌تان به داروهای بی‌حس‌کننده موضعی یا هر یک از مواد دیگر ذکر شده در بروشور همراه محصول حساسیت دارید، از اسپری استفاده نکنید. روی پوست شکسته یا ملتهب استفاده نکنید. اگر همسرتان باردار است از آن استفاده نکنید. اگر مشکلات کبدی یا کلیوی دارید یا داشته‌اید قبل از استفاده از اسپری با پزشک خود مشورت کنید.
  • پس از استفاده از اسپری: اگر شما یا شریک زندگی‌تان دچار جوش یا سوزش شدید، استفاده از اسپری را متوقف کنید. اگر بعد از استفاده از اسپری احساس ناخوشایندی کردید یا عوارض جانبی ناخوشایندی داشتید به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.
  • از اسپری تاخیری پس از تاریخ انقضا استفاده نکنید. تا دمای 25 درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.
  • اگر بیماری زمینه‌ای دارید، هر دارو یا درمان مکمل دیگری مصرف می‌کنید، یا اگر علائم باقی ماند، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.
  • برای کودکان مناسب نیست.
  • برای افراد مسن مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: چند راه برای افزایش میل جنسی بانوان

اسپری تاخیری در دست یک انسان

جمع‌بندی

اسپری تاخیری از انزال زودرس جلوگیری می‌کند و لذت صمیمی را طولانی می‌کند. این محصول به‌آرامی آلت تناسلی را بی حس می‌کنند و حساسیت را کاهش می‌دهد. این کاهش جزئی در احساس به شما امکان می‌دهد برای مدت طولانی‌تری از اوج خودداری کنید تا بتوانید از لذت جنسی طولانی‌تر، لذت ببرید.

سؤالات متداول

1) آیا اسپری تاخیری در صورت ابتلا به انزال زودرس کمک‌کننده است؟

ابتلا به انزال زودرس نه‌تنها بر زندگی جنسی شما تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند بر اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس شما نیز تأثیر بگذارد. خبر خوب این است که راه‌هایی برای کمک به غلبه بر آن وجود دارد. اسپری تاخیری ممکن است راه‌حل درمانی نباشد، اما مطمئناً می‌توانند به شما کمک کند. با کاهش حساسیت آلت تناسلی شما، ممکن است به شما کمک کنند انزال زودرس را بهتر کنترل کنید تا به شما آرامش خاطر بدهد. همچنین می‌توانید این نکات را برای ماندگاری بیشتر در رختخواب و مقابله با انزال زودرس امتحان کنید.

2) ماندگاری اسپری تاخیری چقدر است؟

اثرات اسپری تاخیری معمولاً کوتاه‌مدت است و باتوجه‌به برند و سایر عوامل می‌تواند ماندگاری آن متغیر باشد.

3) بهترین زمان مناسب برای استفاده از اسپری‌ تاخیری چیست؟

بهترین زمان مناسب برای استفاده از اسپری‌ تاخیری 5 دقیقه قبل از شروع رابط جنسی است تا اسپری تاخیری بتواند کارایی خود را درست نشان دهد.

4) آیا می‌توان از اسپری روان‌کننده و تاخیری با هم استفاده کرد؟

به‌طورکلی باید بتوانید از اسپری تاخیری با روان‌کننده شخصی استفاده کنید. حتماً ابتدا اسپری تاخیری را بمالید و قبل از استفاده از اسپری اضافی از آلت تناسلی خود پاک کنید.

به‌خاطر داشته باشید که برخی از روان‌کننده‌ها حاوی مواد حساس‌کننده هستند. اگر از اسپری تاخیری استفاده می‌کنید، بهتر است از یک روان‌کننده بدون مواد بی‌حس‌کننده دیگر استفاده کنید.

آیا برای تهیه اسپری تاخیری به نسخه نیاز  است؟

باتوجه‌به این واقعیت که آنها فقط حاوی بخش کوچکی از عناصر حساسیت‌زدا هستند، بسیاری از اسپری‌های تاخیری این مزیت قابل‌توجه را دارند که شما برای آنها نیازی به نسخه ندارید. بدون ویزیت دکتر شما می‌توانید به طور کامل نگرانی‌های جنسی خود را کنترل کنید.

6) آیا اسپری لیدوکائین مانند ویاگرا است؟

خیر، این نیست. ویاگرا دارویی است که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود. اسپری تاخیری برای درمان زودانزالی استفاده می‌شود. اسپری تاخیری برای حساسیت‌زدایی آلت تناسلی برای کمک به ماندگاری بیشتر در مقاربت استفاده می‌شود، درحالی‌که ویاگرا برای افزایش جریان خون به آلت تناسلی استفاده می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *