مجله

مصرف حبوبات سبب رشد بهتر کودکان می‌شود

حبوبات برای رشد کودکان

یک مطالعه اخیر که در مجله Nutrients منتشر شده است که نشان می‌دهد قرار دادن حبوبات بیشتر در غذای روزمره کودکان سبب بهبود در رشد و بالا رفتن کیفیت رژیم غذایی آنان خواهد شد.

تغذیه در دوران کودکی بر رشد فرد و ایمنی بدنش در مقابل بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد. حبوبات نیز منبع غنی از پروتئین، کربوهیدرات‌ها، ریز مغذی‌ها و فیتوکمیکال‌ها هستند و به همین دلیل گنجاندن آن‌ها در وعده‌های غذایی روزمره می‌تواند تا حد زیادی به رشد و نمو کودک کمک کند.

حبوبات مانند نخود، لوبیا و عدس سرشار از فیبر، پروتئین با کیفیت بالا، کربوهیدرات های پیچیده، آهن، فولات، روی، پتاسیم، منیزیم و کولین هستند.

پیشنهاد خرید: قرص ول وومن

حبوبات برای رشد کودکان

مطالعات اندکی فواید حبوبات را در رژیم غذایی اولیه دوران کودکی ارزیابی کرده‌اند. نوع حبوباتی که معمولا مصرف می‌شود ممکن است بر مشخصات غذایی و دستور غذایی خاص تاثیر بگذارد؛ به عنوان مثال، هنگامی که گوشت یا کربوهیدرات‌ها با حبوبات ترکیب می‌شوند، ممکن است اثرگذاری موادمغذی آن‌ها را تشدید کنند.

در این تحقیق، چندین کودک 11 ماهه و بزرگتر به طور متوسط 1 الی دو استکان در هفته لوبیا مصرف کردند. نتایج نیز حاکی از آن بود که پروفایل تغذیه‌ای آنان به طرز محسوسی سرشار از مواد مغذی مفید شد.

علاوه بر این، تحقیقات قبلی در بزرگسالان فواید حبوبات رژیمی را بر سلامت متابولیک و مدیریت وزن نشان داده است. در واقع، در گذشته یک برنامه آموزشی تغذیه‌ای که به مادران در یک مطالعه اتیوپیایی انجام شد، نشان داد که افزایش مصرف حبوبات در کودکان سبب کنترل وزن بهتر و قد بلندتر شدن آنان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *