سلامت و زیبایی, مجله

چگونه از افسردگی های روزانه خلاص شویم؟

چگونه از افسردگی های روزانه خلاص شویم؟

قبل از بحث در مورد اینکه چگونه از شر افسردگی خلاص شویم، مطمئن باشید که بهبودی کامل افسردگی امکان پذیر است. افرادی که دچار افسردگی هستند همیشه به طور کامل آگاه نیستند که افسردگی قابل درمان است و باید روند درمان را کامل طی کنند. اگر می خواهید در مورد روش‌های درمان افسردگی به اطلاعات جامع و مفیدی دست یابید در این مقاله از داروخانه آنلاین (داروهلپ) با ما همراه باشید.

روش های درمان اختلال افسردگی

روش های زیادی برای درمان اختلال افسردگی وجود دارد. در ادامه به مهم ترین روش های درمان این اختلال اشاره می کنیم:

درمان طبیعی اختلال افسردگی

درمان اختلال افسردگی به طور طبیعی در بیشتر موارد آسان و ارزان می باشد. تعدادی از راه حل هایی که برای درمان این اختلال به کار می روند به شرح زیر می باشد:

  1. مواد معدنی و ویتامین ها: اگر بدن شما درگیر کمبود مواد معدنی و ویتامین ها می باشد، با استفاده از مکمل ها می توانید افسردگی را درمان کنید.
  2. پروبیوتیک ها: یک درمان جدید که برای این اختلال به کار برده می شود، پروبیوتیک ها می باشد. پروبیوتیک ها به کاهش علائم افسردگی کمک فراوانی می کند.
  3. دیگر خوراکی هایی که برای درمان این بیماری به کار می روند، کپسول روغن ماهی، ال تیانین می باشد.
  4. استفاده از گیاهان دارویی: داروهای گیاهی سال های زیادی است که برای این اختلال مورد استفاده قرار می گیرد. گیاهانی که برای درمان این بیماری کاربرد دارند شامل اسطوخودوس، بابونه، زعفران، جینسینگ و چای کوهی هستند.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف آرامبخش‌های ضد اضطراب و استرس مناسب است؟

تغییر دادن سبک زندگی

اگر افسردگی شما شدید نیست، باید عادت هایی را در خود پرورش دهید که سالم است. اما اگر بیماری شما شدید است بهتر است از یک مشاور نیز کمک بگیرید. اگر شما سبک زندگی خودتان را تغییر دهید باعث می شود که بتوانید با این اختلال بهتر مبارزه کنید. عادت های سالم که موجب می شود حالتان تغییر کند در ادامه ذکر شده است:

  1. ورزش: سعی کنید در برنامه روزانه خود، ورزش را قرار دهید. یک پیاده روی کوتاه می تواند تغییر زیادی در احوالات برخی افراد ایجاد کند. آمارها نشان می دهد که ورزش می تواند مشابه داروهای ضد افسردگی عمل کند. زیرا منجر به ترشح سروتونین می شود. ( سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی می باشد که باعث به وجود آمدن احساس شادی می گردد.)
  2. تغذیه مناسب و سالم: روزانه باید از تغذیه سالم استفاده نمایید. مقدار کافی میوه، سبزیجات، پروتئین و غلات مصرف نمایید. از منابع سالم چربی مانند روغن زیتون، ماهی سالمون و آووکادو استفاده کنید. سعی کنید از غذاهای سرخ شده کمتری استفاده کنید. به یاد داشته باشید رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید. آب فراوان بنوشید و مصرف شکر را کاهش دهید.
  3. ساعات خواب منظم: شما باید سعی کنید برای درمان افسردگی ، هر شب خواب کافی و منظم داشته باشید. برای بیشتر بزرگسالان بهترین میزان خواب 7 تا 8 ساعت خواب می باشد. بهداشت خواب را حتما باید رعایت نمایید. به یاد داشته باشید از اتاق خواب خود فقط برای خواب استفاده نمایید. اتاق خواب شما باید خنک و تاریک باشد. حداقل باید یک ساعت پیش از خواب از هیچ گونه وسایل الکترونیکی استفاده نکنید. سعی کنید برای خواب بهتر در شب، در طول روز از چرت زدن بپرهیزید.
  4. یوگا: برای درمان افسردگی مفید است، سعی کنید به کلاس یوگا بروید. البته شما می توانید با استفاده از فیلم های آموزشی به تمرین های ساده یوگا بپردازید. یوگا یک ترکیب منظم از ریلکسیشن بدنی و ذهنی، تناسب اندام و تمرکز می باشد. توجه کنید که یوگا برای هر فردی مناسب است.
  5. دوری از عادت های ناسالم: کسانی که افسرده هستند به هیچ عنوان نباید الکل، نیکوتین و کافئین بیش از حد مصرف کنند.
  6. مدیتیشن: مدیتیشن به فرد افسرده کمک فراوانی می کند. لازم به ذکر است بدانید باید حتما در جای راحتی بنشینید. باید یک شی را انتخاب نمایید و به آن خیره شوید. پس از آن باید اجازه دهید تا ذهنتان کاملا رها باشد. اگر در ذهنتان افکاری نمایان شد، سعی کنید آنها را ببینید ولی هرگز به آنها نچسبید. وقتی مدیتیشن می کنید حتما لازم نیست که ذهنتان کاملا خالی باشد، تنها باید ریلکس باشید. پس از آن باید افکارتان را بدون هیچ گونه قضاوتی مشاهده نمایید، بدون اینکه نشخوار ذهنی کنید فقط بگذارید افکارتان فقط عبور کند.

بیشتر بخوانید: فواید و عوارض قرص آسنترا چیست؟

درمان طبیعی اختلال افسردگی

درمان های جایگزین افسردگی

درمان اختلال افسردگی، به راهکارهایی بیشتر از تغییر سبک زندگی نیاز دارد. روش های درمانی وجود دارند که جایگزین مناسبی برای این بیماری محسوب می شوند مانند:

  1. طب سوزنی: یکی از روش های درمان این اختلال طب سوزنی می باشد که برگرفته از طب چینی است. در طب سوزنی، سوزن ها را در نقاط به خصوصی به پوست وارد می کنند. دیدگاه سنتی انرژی را بدن شما فعال می نماید. امروزه متخصصین طب سوزنی در غرب معتقدند که طب سوزنی تاثیر زیادی بر دستگاه هورمونی و عصبی دارد. علاوه بر این به کاهش شدت افسردگی کمک فراوانی می کند.
  2. درمان مغناطیسی: روش های درمان نوین باعث درمان این اختلال می شوند. در یکی از روش ها به اسم TMSاز مغناطیس کمک گرفته می شود. در روش درمانی TMS برای درمان افسردگی ، باید یک سیم مغناطیسی را روی پوست سر قرار دهند. سیم پیچ باعث ارسال شدن پالس مغناطیسی به سمت مغز می شود. نیروهای مغناطیسی بر قسمت هایی از مغز شما که موجب کاهش فعالیت افسردگی می شود، تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: تأثیر ویتامین D بر روی خلق و خو

دارو درمانی

اگر راه های زیادی برای افسردگی خود امتحان کردید و نتیجه نگرفتید باید از روش های درمان بالینی کمک بگیرید. این روش توسط روانپزشک یا رواندرمانگر شما صورت می گیرد. اگر شما درگیر افسردگی متوسط یا شدید هستید حتما باید به رواندرمانگر یا روانپزشک مراجعه نمایید. روانپزشک باعث تشخیص وضعیت درمانی شما می شود. روانپزشکان معمولا برای درمان این اختلال از دارو درمانی استفاده می کنند. داروهایی که برای این اختلال تجویز می شوند باید حتما آزمایش شوند و پزشک مورد نظر آن ها را تایید کند.

برخی از داروهایی که برای این بیماری مورد استفاده قرار می گیرند شامل موارد زیر می باشد:

  • SNRls
  • SSRls
  • MAOls
  • داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای
  • داروهای ضدافسردگی آتیپیک (غیرمعمول)

داروهای ضدافسردگی که پزشک شما تجویز می نماید به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. البته با اطمینان نمی توان گفت که کدام دارو برای هر فرد مناسب می باشد. به همین علت باید پزشک وضعیت را بررسی کند تا متوجه شود که کدام دارو مناسب شما می باشد.

روان درمانی

روان درمانی یک روش بسیار موثر برای درمان افسردگی محسوب می شود. این روش برای درمان افسردگی کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و حتی برای افراد سالمند نیز به کار می رود. درمانگر می تواند با اجرای بهتر تکنیک ها به شما در درمان این بیماری کمک زیادی کند. علاوه بر این در کنترل هیجانات نیز برای شما مفید خواهد بود. در ادامه به مزایای روان درمانی می پردازیم:

  1. در روان درمانی به بیمار کمک می شود که انگیزه در او بیشتر شود تا بتواند کارهایی را که انجام داده، به پایان برساند.
  2. برای درمان افسردگی به فرد افسرده گفته می شود تا توان تحمل اشتباهات خود را داشته باشد. علاوه بر این بتواند با کمال گرایی خود مبارزه کند.
  3. کسانی که افسرده هستند امکان دارد دچار وسواس فکری شوند، رواندرمانگر به این افراد کمک می کند تا از وسواس و نشخوار فکری رها شوند
  4. روان درمانی به افراد افسرده کمک می کند تا روابط صمیمانه و دوستانه شکل دهند.
  5. هنگامی که فرد افسرده با رواندرمانگر صحبت می کند، تا حد زیادی ناامیدی و ناراحتی از او دور می شود.

برای خرید مکمل مغز و اعصاب کلیک کنید.

درمان افسردگی بعد از زایمان

الکتروشوک درمانی

گاهی پزشک برای درمان افسردگی ، الکتروشوک درمانی را پیشنهاد می دهد. وقتی شما تحت بیهوشی عمومی قرار دارید، جریان الکتریکی به راحتی از بین مغز شما عبور خواهد کرد. این روش در شرایط حاد و برای افسردگی های شدید کاربرد دارد. همچنین آخرین مرحله برای درمان افسردگی می باشد.

درمان افسردگی بعد از زایمان

بهترین شیوه برای درمان افسردگی پس از زایمان، توجه داشتن به احساسات و عواطف مادر می باشد .امکان دارد مادر پس از تولد نوزاد از مسئولیت داشتن بترسد. همچنین ممکن است با خودش فکر کند که مادر خوبی نیست. یک رواندرمانگر به او در این زمینه کمک فراوانی خواهد کرد. رواندرمانگر به مادر نشان خواهد داد که این احساسات کاملا طبیعی هستند و ممکن است برای هر مادری اتفاق بیفتد. هنگامی که یک مادر این رفتارها و صحبت ها را از زبان درمانگر می شنود موجب کاهش نگرانی و تنش او می شود.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ مطالعه کردید روش‌های اثبات شده‌ای برای درمان افسردگی وجود دارد که شما می‌توانید با به کار گیری آنها روحیه خود را کامل تغییر دهید و از زندگی کردن نهایت لذت را ببرید. به علاوه شما می‌توانید با خرید و مصرف اصولی قرص نوراپاد نیز به انرژی دو چندان برای انجام کارهای روزانه دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *