مجله

آیا ورزش می‌تواند به تنهایی به سلامت ما کمک کند؟

آیا ورزش می‌تواند به تنهایی به سلامت ما کمک کند؟

ورزش کردن و فعالیت بدنی داشتن یکی از اقدامات بسیار مناسبی است که برای رسیدن به زیبایی اندام و سلامتی انجام می دهیم. حتما همه شما به خوبی می دانید که بی تحرکی یا کم تحرکی چه آسیب هایی برای بدن دارد. به همین علت با انجام تمرینات ورزشی و فعالیت بدنی می توان از این بی تحرکی رها شد و بدن را به سلامت و نشاط رساند. شاید این سوال برای بسیاری از شما مطرح شود که آیا ورزش به تنهایی باعث کمک به سلامت بدن ما می شود یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سوال بهتر است در این مقاله از داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه ما باشید.

ورزش کردن چه تاثیری بر سلامت بدن ما انسان ها دارد؟

اگر به رفتار و برخورد ورزشکاران توجه کرده باشید، متوجه می شوید که آنها روحیه قوی دارند و همیشه با اعتماد به نفس بالا رفتار می کنند. طبیعتا این یکی از اثرات مثبت ورزش کردن است که بدن را به سلامت جسم و روح می رساند. در واقع ورزش هم برای سلامت جسم و هم برای سلامت روح فواید بسیار زیادی دارد. در این بخش می خواهیم به بررسی دقیق تر اثرات مثبت ورزش بر سلامت جسم و سلامت روح بپردازیم.

1- کمک به ترشح هورمون های نشاط آور

یکی از مهمترین فواید ورزش کردن برای بدن این است که به ترشح هورمون های نشاط آور در بدن کمک می کند. فرقی ندارد که شما چه ورزشی را دنبال می کنید. چیزی که اهمیت دارد این است که فعالیت بدنی ترشح هورمون های نشاط آور را در بدن شما بالا می برد و این موضوع باعث می شود تا از خطر افسردگی در امان بمانید.

پیشنهاد خرید: خرید مکمل بدنسازی 

2- کمک به افزایش اعتماد به نفس

همانطور که می دانید ورزش کردن باعث زیبایی اندام می شود. قطعا یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهایی که باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود، زیبایی و تناسب اندام است. زمانی که شما ورزش می کنید و به اندام ایده آل خود می رسید، قطعا این موضوع در سلامت روان و افزایش اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارد. به همین علت می توان گفت شما می توانید برای تقویت اعتماد به نفس ورزش کنید و از آن لذت ببرید.

3- برخورداری از بالاترین حد توانایی بدنی

یکی دیگر از مزایای ورزش برای بدن، برخورداری از بالاترین حد توانایی بدنی است. کسانی که ورزش می کنند، عضلات قوی و نیرومندی دارند. همچنین توانایی بدنی آنها در حد عالی است. خصوصا کسانی که چندین سال از فعالیت های ورزشی شان می گذرد. اگر به فوتبالیست ها و ورزشکاران حرفه ای توجه کرده باشید، می توانید نیرومندی را از ظاهرشان احساس کنید. زیرا آنها سالهاست که روی افزایش قدرت جسمی شان کار می کنند و طبیعتا از توانایی جسمی بالایی برخوردار می شوند.

بیشتر بخوانید: عصاره چای سبز چیست و چه مزایایی دارد

4- کمک به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها

بدنی سالم است که متابولیسم متعادلی داشته باشد. زمانی که شما غذاهای مورد علاقه تان را میل کنید اما تحرک کافی نداشته باشید، مقدار زیادی چربی و گلوکز در بدنتان ذخیره می کنید. به همین علت ممکن است به بیماری های متعددی مبتلا شوید. ورزش کردن از تجمع و انباشته شدن چربی و گلوکز در بدن جلوگیری می کند و باعث درمان بسیاری از بیماری هایی که از بی تحرکی نشات گرفته می شوند، خواهد شد. بنابراین ورزش کنید تا سالم بمانید.

5- کمک به حفظ جوانی و سلامت جسمی

آیا میدانید بسیاری از بیماری های پوستی مانند سلولیت، ترک های پوستی، چین و چروک و… به دلیل بی تحرکی به وجود می آیند؟ آیا می دانید ورزش کردن به سفت شدن پوست و حفظ حالت ارتجاعی پوست کمک زیادی می کند؟ یکی از رازهای جوانی و سرزنده ماندن، ورزش کردن است. ورزش بدن را ورزیده و سرحال نگه می دارد و باعث تنظیم ترشح هورمون ها در بدن می شود. همین موضوع به حفظ جوانی و سلامت جسمی بدن کمک زیادی می کند.

تاثیر ورزش بر سلامت بدن ما انسان ها

آیا ورزش کردن به تنهایی باعث سلامت بدن ما می شود؟

حال که متوجه شدید ورزش و فعالیت های بدنی چه تاثیری بر سلامت جسم و روح دارند، خوب است تا به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا ورزش به تنهایی برای برخورداری از سلامتی کافی است؟ یقینا خیر! اگر توجه کرده باشید، همیشه در عکس ها و پوسترهای تبلیغاتی، ورزش و سلامتی را با سیب سبز نشان می دهند. آیا می دانید چرا؟ به این خاطر که تغذیه و ورزش مکمل یکدیگرند. بنابراین ورزش به تنهایی به سلامت بدن کمک نمی کند. بلکه زمانی تاثیرگذار خواهد بود که در کنار آن تغذیه مناسب وجود داشته باشد.

بدن ما تمامی نیازهایش را از مواد غذایی و مواد خوراکی دریافت می کند. در صورتی که تغذیه ناسالم داشته باشید، در واقع به نوعی لایف استایل سالمی ندارید. هر چند هم که ورزش کنید، باز هم آثار مخرب تغذیه ناسالم در عملکردهای ورزشی شما نیز تاثیر می گذارد و شاید شما نتوانید آن طور که باید به فعالیت ها و عملکردهای ورزشی تان ادامه دهید.

اگر توجه کرده باشید، تمام ورزشکاران رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند. آنها از مواد پروتئینی، سبزیجات، میوه جات، غلات، حبوبات و… زیاد استفاده می کنند. زیرا این مواد غذایی دارای مواد مغذی و املاح مورد نیاز بدن است. به همین علت مصرف آنها برای سلامت بدن مفید و موثر هستند. بنابراین اگر می خواهید لایف استایل سالم داشته باشید، در کنار ورزش کردن باید تغذیه مناسبی نیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان های تمرین برای کاهش وزن

چگونه لایف استایل سالمی داشته باشیم؟

حال که متوجه شدید ورزش و تغذیه چه تاثیری بر سلامت بدن دارند و این دو از یکدیگر اجتناب ناپذیر هستند، بهتر است تا به بررسی مواردی بپردازیم که شما را به یک لایف استایل سالم می رساند و به سلامت بدن شما کمک می کند. برای درک بهتر این موضوع تمام موارد زیر را با دقت دنبال کنید.

  • از روی علاقه ورزش کنید و از آن لذت ببرید. در صورتی که ورزش کردن از سر اجبار باشد، قطعا تاثیر شگفت انگیزی برای سلامت روح و روان نخواهد داشت. پس با علاقه و انگیزه ورزش کنید.
  • کسانی که ورزش می کنند به خوبی می دانند که باید به اندازه کافی آب بخورند و بدنشان را هیدراته نگه دارند. کم آبی برای بدن پیامدهای منفی بسیار زیادی خواهد داشت. بنابراین سعی کنید روزی 8 لیوان آب بنوشید. اگر در شمارش تعداد لیوان های آبی که می خورید، حافظه ضعیفی دارید، بهتر است تا همیشه قبل از تشنه شدن آب بنوشید. فراموش نکنید بیش از نیمی از بدن ما از آب تشکیل شده است. بنابراین باید به خوبی متوجه شوید که نوشیدن آب برای بدن تا چه حد لازم و ضروری است.
  • سعی کنید مواد غذایی سالم را در کنار ورزش کردن بیشتر مصرف کنید. همگی شما به خوبی می دانید که مصرف نوشابه های گازدار، سس مایونز، چربی های ناسالم و… تا چه حد برای بدن مضر هستند. بنابراین بهتر است تا اصلاحات لازم را در تغذیه تان به وجود بیاورید تا بعدا مجبور به این کار نشوید. بله! درست متوجه شدید. افرادی که گمان می کنند تا همیشه سلامت هستند، با مرور زمان و با تغذیه ناسالم به بسیاری از بیماری ها مبتلا می شوند که در نهایت به اجبار از خوردن بسیاری از مواد غذایی و غذاهای مورد علاقه شان دست می کشند. این موضوع بسیار آزاردهنده است.
  • حتما خواب کافی داشته باشید. خواب برای سلامت اندام های بدن بسیار مفید است. کم خوابی یا پرخوابی هر دو ضررهای زیادی به سلامت بدن می رانند. بنابراین سعی کنید تا 8 ساعت خواب مفید شبانه داشته باشید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید، بهتر است تا روند درمانتان را به طور جدی دنبال کنید. حتی پس از بهبودی نیز باید پیگیر وضعیت سلامتتان باشید و هرگز از آن غافل نشوید. به خاطر داشته باشید با توجه به سبک زندگی های امروزی احتمال بروز بیماری های مختلف در بدن بسیار زیاد است. به همین علت و برای جلوگیری از این اتفاق چکاپ های سالانه را انجام دهید تا از وضعیت سلامتتان مطمئن شوید.

شاید با خود بگویید همگی این موارد بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند. اما به خاطر داشته باشید بسیاری از افراد به دلیل اهمیت ندان به همین موارد جزئی و پیش پا افتاده سلامتشان را از دست می دهند. پس ورزش کردن به تنهایی به سلامت بدن کمک نمی کند. بلکه باید در کنار آن سبک زندگی سالم را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: چه ورزش هایی بیشترین کمک برای کاهش وزن را می کنند؟

ورزش کردن چه تاثیری بر سلامت بدن ما انسان ها دارد؟

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ مطالعه کردید بسیاری از افراد ورزش کردن را دوست دارند و آن را تنها عامل سلامتی و زندگی سالم می دانند. اما خوب است تا بدانید ورزش به تنهایی به طور صد در صد سلامت بدن را تنظیم نمی کند. بلکه برخورداری از سبک زندگی سالم است که باعث کمک به حفظ سلامت بدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *