مجله, ورزش و بدنسازی

مکمل پمپ از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

مکمل پمپ از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

مکمل پمپ یکی از انواع مکمل های ورزشی است که برای تامین یک سری از مواد مغذی برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد. این مکمل در گروه مکمل های انرژی زا قرار می گیرد و می تواند باعث افزایش انرژی در طول ورزش شود. از این رو، جزء بهترین مکمل های تغذیه ای است که به واسطه داشتن ترکیبات مختلف، برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد و باعث افزایش انرژی می شود. بسیاری از افرادی که از مکمل پمپ استفاده می کنند، در رابطه با ترکیبات این مکمل های ورزشی اطلاعات کافی ندارند. به همین خاطر در ادامه این مقاله از داروخانه آنلاین (داروهلپ) قصد داریم بیشتر در رابطه با ترکیبات موثر به کار رفته در مکمل پمپ صحبت کنیم. پس اگر قصد مصرف این مکمل را دارید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مکمل پمپ چیست؟

مکمل های بدنسازی برای بهبود شرایط جسمی ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی، مکمل های بدنسازی به واسطه داشتن ترکیبات مختلف برای بهبود عملکرد ورزشی ورزشکاران و همچنین تامین یک سری از مواد مغذی مصرف می شوند. پس مصرف مکمل های بدنسازی تا حد زیادی برای بدن ضروری محسوب می شود.

مکمل پمپ یکی از انواع مکمل های بدنسازی است که بیشتر از اینکه برای تامین مواد مغذی استفاده شود، برای تامین انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. مکمل های پمپ حاوی ترکیبات مختلفی می باشند، ولی کار آن ها افزایش انرژی است.

یعنی ورزشکاران و بدنسازان اقدام به مصرف مکمل پمپ می کنند تا انرژی خودشان را تا حد زیادی افزایش دهند. همه ما می دانیم که هر چقدر انرژی یک ورزشکار افزایش پیدا کند، میزان بازدهی ورزشکار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: پودر پمپ اف بی آر را بهتر بشناسید!

فواید مصرف این مکمل ورزشی را بشناسیم!

مکمل پمپ یکی از انواع مکمل های بدنسازی است که برای افزایش انرژی قبل از ورزش مورد استفاده قرار می گیرد. این مکمل حاوی ترکیبات مختلفی است که هر کدام می توانند نقش موثری در بهبود شرایط جسمی ورزشکاران داشته باشند. قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با ترکیبات به کار رفته در مکمل پمپ صحبت کنیم، می خواهیم با خواص این مکمل آشنا شویم.

  • بهبود عملکرد ورزشی ورزشکاران
  • موثر در افزایش تعداد گلبول های قرمز
  • کمک به جذب بیشتر مواد مغذی در عضلات
  • افزایش حجم توده های عضلانی
  • موثر در افزایش قطر رگ های بدن
  • تقویت بیشتر ورزشکاران با مصرف این مکمل بدنسازی
  • برگشت سریع انرژی با مصرف این مکمل
  • کمک به کاهش چربی های زائد در بدن
  • موثر در پمپاژ بیشتر خون در بدن و عضلات

پیشنهاد خرید: خرید مکمل پمپ 

فواید مصرف این مکمل ورزشی را بشناسیم!

بررسی و موشکافی ترکیبات به کار رفته در یک مکمل پمپ

مکمل پمپ یک مکمل بسیار عالی برای افزایش انرژی است. به همین خاطر، ترکیبات به کار رفته در این مکمل باعث افزایش انرژی در بدن ورزشکاران می شوند و در واقع، یک نوع انرژی زا می باشند. از جمله ترکیبات به کار رفته در یک مکمل پمپ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نکته بسیار مهم: قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با ترکیبات به کار رفته در یک مکمل پمپ صحبت کنیم، باید به شما بگوییم که مکمل های پمپ حاوی یک ترکیب مشخصی نیستند. در واقع، ممکن است که این مکمل ها ترکیبات اضافه دیگری نیز داشته باشند.

به طور مثال برخی از مکمل های پمپ حاوی ویتامین سی نیز می باشند. یا برخی از مکمل های پمپ حاوی ویتامین های گروه ب هستند. به هر حال، ترکیبات موجود در مکمل های پمپ متفاوت است. اما از جمله ترکیبات اصلی که در این مکمل ها به کار می روند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- کافئین

یکی از ترکیبات اصلی به کار رفته در یک مکمل پمپ، کافئین است. کافئین به منظور افزایش انرژی ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد و خواص بی شماری برای بدن ورزشکاران دارد. کافئین می تواند انرژی ورزشکاران را افزایش دهد و باعث افزایش توانایی ورزشکاران شود.

همچنین، کافئین نقش موثری در بهبود تمرکز ورزشکاران در حین ورزش کردن دارد. به همین خاطر، می توان با مصرف کافئین شاهد بهبود مشکلات مختلف ورزشکاران بود.

بیشتر بخوانید: مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ چرا؟

2- کراتین

برخی از پمپ های موجود در بازار دارای کراتین نیز می باشند. کراتین به عنوان یک پروتئین نیز شناخته می شود و می تواند باعث افزایش توده های عضلانی گردد. کراتین می تواند در افزایش قدرت عضلات نیز موثر باشد. به همین خاطر، ورزشکارانی که کراتین بیشتری مصرف می کنند، می توانند وزنه های سنگین تری را بلند کنند.

3- BCAAها یا اسید آمینه های شاخه دار

دسته دیگری از ترکیبات به کار رفته در مکمل پمپ، بی سی ای ای ها و یا اسیدهای آمینه شاخه دار می باشند. این اسیدهای آمینه نقش موثری در بهبود سلامت جسمی ورزشکاران دارند و در عضله سازی آن ها بسیار موثر هستند.

اسیدهای آمینه شاخه دار می توانند در کاهش خستگی ناشی از تمرین های ورزشی موثر باشند. به همین خاطر، می توان با مصرف این اسیدهای آمینه شاهد بهبود خستگی های پس از تمرین های سخت ورزشی بود.

بیشتر بخوانید: چند دلیل برای عدم استفاده از مکمل بدنسازی برای کودکان

4- تقویت کننده های نیتریک اسید

نیتریک اسید یکی از انواع مولکول هایی است که به صورت طبیعی در بدن ترشح می شود. نیتریک اسید نقش موثری در بهبود مشکلات جسمی بعد از تمرین های سخت ورزشی دارد. نیتریک اسید ترشح می شود تا عروق خونی گشادتر شوند.

به همین خاطر معمولا می توان با مصرف نیتریک اسید شاهد بهبود سلامت جسمی و تقویت قوای جسمی ورزشکاران بود. نیتریک اسید دردهای جسمی ورزشکاران را نیز کاهش می دهد و باعث کاهش خستگی می شود.

نحوه مصرف مکمل های پمپ چگونه است؟

یکی از سوالاتی که برای افراد پس از خرید یک مکمل پمپ به وجود می آید این است که نحوه مصرف این مکمل چگونه است؟ به طور کلی، این مکمل ها به واسطه داشتن ترکیبات مختلف می توانند نقش موثری در رفع مشکلات جسمی ورزشکاران در حین ورزش داشته باشند. با توجه به اینکه وظیفه اصلی پمپ، افزایش انرژی ورزشکاران است؛ می توان با مصرف آن شاهد بهبود عملکرد ورزشی ورزشکاران بود.

بنابراین، نحوه مصرف مکمل های پمپ بستگی به نوع فعالیت ورزشی و شدت فعالیت دارد. اما به هر حال توصیه می شود که افراد مکمل های پمپ را قبل از تمرین خود مصرف نمایند. با توجه به اینکه ترکیبات به کار رفته در مکمل های پمپ انرژی زا هستند، می توانند نقش موثری در بهبود شرایط تمرین های ورزشی شما داشته باشند.

از این رو بر اساس نیاز ورزشی خودتان، یک مقدار از مکمل پمپ را قبل از تمرین ورزشی مصرف کنید. در صورتی که مربی ورزشی شما، تجویز دیگری برای مصرف این مکمل ها دارد، حتما مطابق با نظر وی پیش بروید.

بیشتر بخوانید: آمینو گلد یک مکمل بدنسازی قوی

نحوه مصرف مکمل های پمپ چگونه است؟

عوارض مصرف مکمل پمپ چیست؟

مکمل پمپ به واسطه داشتن ترکیبات مختلف، نقش موثری در درمان مشکلات جسمی پس از ورزش دارد. به همین خاطر، بسیاری از ورزشکاران برای کاهش دردهای جسمی و افزایش انرژی خودشان علاقه مند به مصرف مکمل پمپ بیش از مقدار توصیه شده می باشند. ولی واقعیت این است که مصرف این مکمل بیش از مقدار توصیه شده برای بدن افراد ورزشکار نیز مضر است.

حتی کافئین به کار رفته در مکمل پمپ باید به اندازه مصرف شود. در غیر این صورت برای بدن مضرات زیادی را به همراه دارد. به همین خاطر، مصرف به اندازه مکمل پمپ بسیار حائز اهمیت می باشد. از جمله عوارضی که ممکن است در اثر مصرف این پمپ، به ویژه مصرف بیش از اندازه این پمپ به وجود بیاید، شامل موارد زیر می باشند.

  • کاهش قند خون
  • بی خوابی های شبانه
  • بالا رفتن ضربان قلب
  • حالت تهوع
  • سردردهای شدید
  • بالا رفتن یا پایین آمدن فشار خون
  • ضخیم شدن دیواره رگ های عروقی
  • اسهال های شدید
  • رفلاکس معده

بیشتر بخوانید: مصرف بیش از حد مکمل آمینو اسید چه عوارضی دارد؟

سخن آخر

در این مقاله از مجله داروهلپ سعی کردیم بیشتر در رابطه با مکمل پمپ صحبت کنیم. این مکمل جزء مکمل های ورزشی است که برای افزایش انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی ترکیبات به کار رفته در این مکمل آنقدر عالی هستند که می توانند باعث کاهش دردهای عضلانی پس از ورزش نیز شوند. به همین خاطر، مکمل های پمپ امروزه مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته اند. به علاوه شما می‌توانید با خرید کراتین بدنسازی و مصرف آن به صورت اصولی نیز به تقویت عضلات خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *