مجله

با سولید مس ترک نوتریشن بیشتر آشنا شوید!

با سولید مس ترک نوتریشن بیشتر آشنا شوید!

استفاده از مکمل های ورزشی در بین ورزشکاران حرفه ای به ویژه برای افرادی که در رشته بدنسازی و فیتنس فعالیت می کنند معمول می باشد. امروزه با توجه به پیشرفت علم ، توانایی ایجاد مکمل های نوترکیب، این مکمل های بدنسازی هم دچار تغییر و پیشرفت شده است. به صورتی که با استفاده از این مکمل ها بسیاری از نیاز های بدن ورزشکاران حرفه ای مرتفع خواهد شد. یکی از این مکمل های جدید و مفید سولید مس ترک نوتریشن است. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعاتی جامع و جذاب در این باره دست یابید.

کاربرد های سولید مس ترک نوتریشن

این مکمل از دسته مکمل های گینر محسوب می شود که بر پایه کربوهیدرات و پروتئین بوده و علاوه بر آن دارای ویتامین گروه ب نیز می باشد. از جمله کاربرد های این محصول برای ورزشکاران:

1- تامین انرژی و پروتئین

مکمل ورزشی سولید مس ترک نوتریشن با توجه به ترکیباتی که دارد می تواند منبع بسیار مناسبی برای تامین پروتئین و انرژی اضافه مورد نیاز برای ورزشکاران باشد. زیرا که بدن نمی تواند تمام انرژی و پروتئین مورد نیاز خود را از طریق وعده ای غذایی تامین کند. سولید مس ترک نوتریشن با توجه به ترکیبات جدید شیمیایی قادر است تا با حجم کم مقادیر زیادی از این مواد را برای بدن فرد تامین کند.

بیشتر بخوانید: چرا مکمل بدنسازی را باید اورجینال خریداری کرد؟

2- قابلیت مکمل غذایی بودن

این مکمل می تواند به عنوان یک مکمل غذایی مناسب هم مورد استفاده قرار گیرد زیرا دارای ترکیباتی می باشد که برای بدن مفید بوده و توانایی تامین بسیاری از مواد و مینرال های مورد نیاز بدن را دارد که البته دوز مصرف این مکمل در موارد مختلف مصرف متفاوت خواهد بود.

3- گینر بی نظیر

سولید مس ترک نوتریشن در برنامه های بدنسازان حرفه ای که در مرحله حجم قرار دارند بسیار مناسب خواهد بود. این مکمل باعث ایجاد افزایش توان بدنی در تمرینات و دوره های کوتاه، متوسط و بلند مدت خواهد شد و عضلات بدن را را به اصطلاح بدنسازان پر خواهد کرد.

پیشنهاد خرید: خرید کراتین بدنسازی

4- افزایش سرعت در تولید حجم عضله

این مکمل باعث ایجاد افزایش سرعت در عضله سازی و همچنین افزایش حجم عضلات خواهد شد. این مکمل به خصوص برای بدنسازان حرفه ای که به دنبال افزایش حجم عضلات خود در دوره های مختلف می باشند بسیار مفید خواهد بود زیرا باعث افزایش توان بدنی نیز می شود. سولید مس ترک نوتریشن علاوه بر افزایش حجم عضلات باعث افزایش توان بدنی افراد شده و فرد می تواند استقامت بیشتری در تمرینات سنگین از خود نشان دهد.

کاربرد های سولید مس ترک نوتریشن

5- مکملی مناسب برای افزایش وزن

در مرحله عضله سازی و افزایش حجم تنها ساخت عضله مهم نمی باشد و موازی با ساخت عضله بایستی وزن بدن فرد ورزشکار هم افزایش یابد. این مکمل با توجه به ترکیب جدید که دارد این دو هدف را همزمان می تواند برای ورزشکار تامین نماید.

ترکیبات سولید مس ترک نوتریشن

این گینر دارای ترکیبی مناسب از احتیاجات یک ورزشکار حرفه ای می باشد که این مکمل دارای انرژی در دسترسی برابر 380 کیلو کالری خواهد بود و ترکیبات این مکمل عبارتند از:

1- چربی

مقدار این ماده در سولید مس ترک نوتریشن برابر 44 گرم بوده که به نظر مناسب می رسد و چربی یک از مواد ضروری برای بدن و به ویژه عضله سازی و افزایش وزن می باشد.

بیشتر بخوانید: آمینو گلد یک مکمل بدنسازی قوی

2- انواع اسید چرب

این مکمل ورزشی حاوی اسید های چرب مفید برای بدن بوده و حاوی امگا 3 و امگا 6 می باشد که ضرورت این مواد برای بدن برای همه افراد کاملا مشخص است. علاوه بر این این اسید های چرب در فعالیت های بیولوژیکی بدن هم نقش اساسی بازی میکنند. میزان این مواد 0.22 گرم در این مکمل می باشد.

3- کربوهیدرات

میزان این مواد در این مکمل بدنسازی برابر 80.25 گرم می باشد. همانطور که اشاره شد این گینر بر پایه کربوهیدرات و پروتئین بسته شده است و این میزان از کربوهیدرات برای تامین انرژی،متابولیسم بالا و افزایش وزن بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود.

پیشنهاد خرید: خرید مکمل پمپ

4- شکر

این ماده به اندازه 24.69 گرم در ترکیب این مکمل وجود دارد. که علاوه بر طعم دهنده در تامین کربوهیدرات و انرژی مورد نیاز ورزشکاران موثر می باشد.

5- پروتئین

سولید مس ترک نوتریشن بر پایه پروتئین تنظیم شده است. میزان این پروتئین 13.78 گرم می باشد. که نقش پروتئین در تولید تمام آنزیم های عضله ساز و فرآیند های فیزیولوژیک بدن برای همگان مشهود است. با توجه به این میزان از پروتئین در این مکمل میتوان از آن به عنوان یک گینر ارزشمند در دوران عضله سازی و حجم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مکمل پمپ از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

6- نمک

0.21 گرم در این ترکیب موجود می باشد. که نیاز کلرید سدیم در بدن همیشگی بوده و عدم وجود آن باعث بروز مشکلات غددی و هورمونی خواهد شد.

انواع ویتامین‌های موجود در سولید مس ترک نوتریشن

انواع ویتامین‌های موجود در سولید مس ترک نوتریشن

انواع ویتامین‌های موجود در سولید مس ترک نوتریشن به شرح زیر است:

    1. ویتامین C: به میزان 20 میلی گرم در ترکیب این مکمل موجود بوده و این ویتامین در ساخت کلاژن برای عضلات و بهبود عملکرد مغز و سیستم قلبی عروقی بسیار مهم است و ساخت کلاژن در عضله سازی بسیار مهم می باشد.
    2. نیاسین: سولید مس ترک نوتریشن در ترکیب خود دارای 4 میلی گرم ویتامین B3 می باشد. که این ویتامین برای عملکرد بهتر و تقویت عضلات و مفاصل، بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی، سلامت پوست و عملکرد مناسب قلب موثر می باشد.
    3. ویتامین E: این ماده به میزان 3 میلی گرم در این ترکیب موجود می باشد. برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن پوستی و عضلانی و همچنین از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن مورد نیاز می باشد.
    4. ویتامین B5: به میزان 1.5 میلی گرم در این مکمل موجود بوده و در سلامت پوست و مو نقش اساسی را بازی می کند. این ویتامین در چرخه متابولیسم پروتئین، کربوهیدرات و چربی سوزی نقش اساسی دارد.
    5. ویتامین B6: در این ترکیب به مقدار 0.35 میلی گرم وجود دارد. و دارای خاصیت بهبود سیستم عصبی، خونسازی، هضم و جذب انواع پروتئین ها، و تنظیم قند خون بدن می باشد.
    6. ویتامین B2: میزان این ماده در این مکمل برابر 0.35 میلی گرم می باشد. این ویتامین برای تولید انرژی در بدن، افزایش گردش خون در بدن، تنظیم هورمون های غده تیروئید، و سلامت پوست بسیار ضروری می باشد.
    7. ویتامین B1: این ویتامین به میزان 0.25 میلی گرم در ترکیب سولید مس ترک نوتریشن موجود می باشد. دارای نقش بهبود عملکرد سیستم عضلانی عصبی، گوارشی و سیستم قلبی و عروقی می باشد.
    8. فولیک اسید: این ماده به میزان 50 µg در ترکیب این مکمل وجود دارد. در خون سازی، اکسیژن رسانی به عضلات و بهبود شرایط بیولوژیکی بدن نقش دارد.
    9. بیوتین: یا ویتامین B7 یا H که به مقدار 12.50 µg وجود داشته و نقش آن ساخت کراتین در بدن به ویژه پوست و مو و حفظ سلامت پوست و مو می باشد.
    10. ویتامین B12: به مقدار 0.63 µg در این ترکیب تنظیم شده است. برای سنتز اسید های چرب ضروری بدن و تولید انرژی، و خونسازی در بدن ضروری می باشد.
    11. سولید مس ترک نوتریشن در ترکیب خود از Maltodextrin به میزان 62.96 g استفاده می کند که این ماده نوعی نشاسته می باشد که هم به عنوان طعم دهنده و هم قوام دهنده و نگهدارنده به ترکیبات مواد غذایی و مکمل های غذایی اضافه می شود.
    12. ماده Whey Protein Concentrate: که به میزان 15.79 g در این مکمل استفاده شده است. این ماده باعث چربی سوزی و در عین حال باعث افزایش حجم عضلات بدن خواهد شد. همچنین در افزایش سرعت پروتئین سازی در بدن موثر خواهد بود.
    13. Dextrose: از این قند به میزان 11.84 g در این مکمل استفاده شده است. که این قند باعث افزایش سریع قند خون بدن، کمک به بهبود دهیدراتاسیون بدن و باعث تولید اسید آمینه در بدن خواهد شد.
    14. طعم دهنده Rice Starch: که به میزان 5.79 g موجود می باشد. که این ماده پودر نشاسته سیب زمینی بوده که علاوه بر طعم دهندگی باعث تولید انرژی هم در بدن خواهد شد.

نکته: سولید مس ترک نوتریشن عموما با طعم شکلات و رنگ قهوه ای در بازار موجود می باشد که این طعم دهنده هم دارای خواص مناسبی برای بدن می باشد.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب از مجله داروهلپ گفته شد ستفاده از مکمل های غذایی در بین ورزشکاران حرفه ای به ویژه ورزشکاران بدنساز از دیرباز معمول بوده و امروزه هم استفاده می شود. ولی مسئله مهم نوع مکمل و مرغوبیت آن می باشد که در صورتی که کیفیت مناسب را نداشته باشد مشکل ساز خواهد بود. سولید مس ترک نوتریشن یکی از مکمل های مفید و با کیفیت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *