سلامت و زیبایی, مجله

علائم هشدار دهنده اولیه آلزایمر در سن 30 سالگی!

علائم هشدار دهنده اولیه آلزایمر در سن 30 سالگی!

بیماری آلزایمر از جمله بیماری های خاموشی است که در سنین بالا بروز می کند. ولی یک سری از علائم این بیماری در سن 30 سالگی قابل مشاهده می باشند. این بیماری یکی از انواع بیماری های زوال عقل است که در بسیاری از افراد دیده می شود. معمولا افراد در سنین بالای 50 سال با مشکل بیماری آلزایمر مواجه می شوند و می خواهند در آن زمان این بیماری را درمان کنند. ولی فراموشی می تواند در سنین پایین تر علائم خود را نشان دهد و کم کم درمان شود.

اگر شما هم در سنین بالای 30 سال هستید و می خواهید بدانید که در آینده دچار این بیماری می شوید یا نه با ما همراه باشید! به طور کلی برخی از نشانه ها هستند که در سن 30 سالگی قابل مشاهده می باشند و نشان دهنده بیماری آلزایمر هستند. در ادامه با داروخانه آنلاین (داروهلپ) همراه باشید تا به اطلاعات جامعی در این باره دست یابید.

بیماری آلزایمر؛ بیماری پیشرونده و مخرب!

فراموشی که یکی از نام های بیماری آلزایمر می باشد، یکی از بیماری های پیشرونده و مخرب می باشد. این بیماری جزء بیماری هایی است که می تواند به سرعت پیشرفت کند و مضرات زیادی را به همراه داشته باشد. افرادی که با مشکلات جسمی و روحی در سنین پایین مواجه بوده اند، به احتمال زیاد در سنین بالا با فراموشی مواجه خواهند شد.

این بیماری در ابتدا خود را با فراموشی های کوتاه مدت نشان می دهد. ولی پس از آن کم کم بیماری پیشرفت می کند و فراموشی ها طولانی تر می شوند. بسیاری از افرادی که با این بیماری مواجه هستند، می بایست از همان ابتدا روش های درمانی را در پیش بگیرند تا این بیماری در بدن آن ها پیشرفت نکند!

چه زمانی این بیماری بروز می کند؟

بیماری آلزایمر از جمله بیماری هایی است که در سنین بالا بروز پیدا می کند. ولی علائم شدید این بیماری در سنین بالا قابل مشاهده می باشد و ممکن است که علائم اولیه آن در سنین 30 تا 40 سالگی هم قابل مشاهده می باشد.

بسیاری از بانوان و آقایان بالای 50 سال دارای ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر می باشند. به همین خاطر، همیشه افراد بالای 50 سال باید گوش به زنگ باشند و در صورت مشاهده اولین علائم مربوط به آلزایمر، اقدام به درمان این بیماری نمایند.

بیشتر بخوانید: چگونه از افسردگی های روزانه خلاص شویم؟

علائم هشدار دهنده اولیه آلزایمر ممکن است در سی سالگی شما ظاهر شود!

بیماری آلزایمر ابتدا خود را با یک سری علائم نشان می دهد که اگر افراد از آن ها مطلع باشند، راحت تر می توانند این بیماری را درمان نمایند. در ادامه به علائم هشدار دهنده اولیه آلزایمر در سنین 30 تا 40 سال اشاره می کنیم.

1- فراموش کردن مکان و زمان

یکی از علائم رایج بیماری آلزایمر که اتفاقا جزء علائم اولیه می باشد، فراموش کردن مکان و زمان فعلی توسط فرد است. افرادی که به محض قرارگیری در یک محل جدید، محل قبلی را فراموش کردند، می بایست به سلامت جسمی خودشان دقت بیشتری داشته باشند. برخی از افراد مبتلا به آلزایمر روزهای هفته را فراموش می کنند و نمی دانند که امروز دقیقا چه روزی است!

بیماری آلزایمر؛ بیماری پیشرونده و مخرب!

2- گم کردن اشیاء مختلف

گم کردن اشیاء یکی از علائم دیگری است که بیماری آلزایمر را هشدار می دهد. افرادی که وسایل مختلف خود را گم می کنند و به یاد نمی آورند که آن ها را کجا گذاشته اند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

جالب است که بدانید در بسیاری از موارد، اشیاء گم نمی شوند. بلکه در یک جایی توسط افراد قرار داده می شوند که افراد آن را به یاد نمی آورند.

بیشتر بخوانید: درمان احتمالی زوال عقل و چند راه حل

3- ناتوانی در تصمیم گیری درست

افرادی که دچار بیماری فراموشی می شوند، قادر به تصمیم گیری درست در شرایط های مختلف زندگی نیستند. به همین خاطر، یکی از علائم هشدار دهنده آلزایمر ناتوانی در تصمیم گیری درست می باشد.

4- بروز مشکل برای انجام دادن کارهای روتین روزانه

همه ما کارهای مختلفی را به صورت روزانه در محل کار و یا زندگی انجام می دهیم. ولی گاهی برخی از افراد برای انجام این کارها دچار مشکل می شوند. به طور مثال فراموش می کنند که آن ها را انجام دهند و یا آن ها را به درستی انجام نخواهند داد.

چه علائمی احتمال بروز آلزایمر را افزایش می دهند؟

تا به اینجای مقاله در رابطه با علائم اولیه آلزایمر که در سنین پایین بروز می کنند، صحبت کردیم. ولی موضوع حائز اهمیتی که وجود دارد، علائمی هستند که می توانند ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهند. در واقع، این علائم در سنین پایین و حتی در 30 سالگی بروز می کنند و می توانند بسیار ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش دهند.

در ادامه به برخی از این علائم اشاره می کنیم. تمامی این موارد بر اساس یافته های علمی ذکر می شوند. ولی هنوز مطالعات دقیقی در رابطه با میزان صحت این موضوعات منتشر نشده است.

1- بالا بودن میزان کلسترول

امروزه با توجه به تغذیه نامناسب بسیاری از افراد، حتی جوانان هم با مشکل چربی خون بالا مواجه شده اند. بالا بودن میزان کلسترول همیشه معایب زیادی را به همراه دارد. بر اساس پژوهش های علمی انجام شده مشخص شده است که اگر افراد بالای 30 سال (30 تا 40 سال) دارای کلسترول بالا باشند، به احتمال زیاد با فراموشی در سنین بالا مواجه می شوند.

برای درمان میزان کلسترول بالا لازم است که افراد در همان سنین پایین اقدام کنند. زیرا به هر حال با کاهش میزان کلسترول خون، احتمال بروز بیماری آلزایمر کاهش پیدا می کند.

2- بالا بودن میزان تری گلیسیرید

طبق مطالعات انجام شده بر روی افراد بالای 30 سال مشخص شده است که افراد بالای 30 سالی که دارای تری گلیسیرید بالا هستند، بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند. به همین خاطر، لازم است که افراد در ابتدا در سنین پایین تر گلیسیرید خون خودشان را پایین بیاورند.

این در حالی است که بسیاری از افراد تصور می کنند که بالا بودن تری گلیسیرید خون در سنین بالا، چیز خطرناکی نیست. ولی واقعیت این است که هر چقدر میزان تری گلیسیرید افزایش پیدا کند، احتمال بروز آلزایمر هم افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: با کپسول نورو پلاس یوروویتال بیشتر آشنا شویم

3- بالا بودن میزان قند خون

بالا بودن قند خون همیشه معایب زیادی را به همراه دارد. به خصوص اگر افراد در سنین پایین و در جوانی با مشکل دیابت مواجه شوند. مطالعات و آمارهایی وجود دارند که نشان می دهند میزان قند خون نقش موثری در افزایش احتمال بروز آلزایمر دارد. به همین خاطر، لازم است که افراد تا حد ممکن قند خون خود را کاهش دهند.

روش های پیشگیری از آلزایمر در سن 30 سالگی

روش های پیشگیری از آلزایمر در سن 30 سالگی

حال که با علائم هشدار دهنده بیماری آلزایمر در سنین پایین آشنا شدیم، شاید برای بسیاری از افراد این سوال مطرح شود که برای پیشگیری از این بیماری باید چه کاری انجام دهیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر دارای ریسک فاکتور می باشید، بهتر است به سلامت خودتان توجه بیشتری کنید. به طور مثال اگر داری کلسترول و تری گلیسیرید بالا هستید، می بایست ابتدا چربی خون، کلسترول و تری گلیسیرید خود را کاهش دهید تا احتمال بروز این بیماری در شما کاهش پیدا کند.

اگر هم دارای ریسک فاکتور نمی باشید، می توانید با تغذیه درست و مناسب از این بیماری پیشگیری نمایید. مصرف برخی از ویتامین ها و مواد مغذی در کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر موثر می باشند. به طور مثال می توانید از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید. این ترکیبات می توانند روند کند شدن حافظه را کندتر کنند و باعث بهبود شرایط جسمی شوند.

سخن آخر

در این مقاله از مجله داروهلپ سعی کردیم در رابطه با علائم هشدار دهنده اولیه آلزایمر صحبت کنیم. افرادی که در سنین پایین شاهد علائم ذکر شده می باشند، می بایست به پزشک مراجعه کنند و از رژیم غذایی و مکمل دارویی – غذایی‎ مناسب استفاده کنند. مصرف آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 نقش موثری در بهبود بیماری آلزایمر دارند.

همچنین، یک سری ریسک فاکتورهایی هستند که احتمال بروز آلزایمر را افزایش می دهند. به طور مثال بالا بودن تری گلیسیرید، کلسترول خون و قند خون می توانند باعث افزایش ابتلا به این بیماری شوند. اگر بتوانید این مشکلات را در همان سنین پایین درمان کنید، قطعا شاهد بهبود علائم این بیماری در سنین بالا خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *